Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä kadehdin epäakateemisten elämää

Vierailija
22.02.2019 |

Työt eivät seuraa kotiin ja tauolla voi puhua kaikesta turhanpäiväisestä. Ranskalaiset ja kalapuikot on ok ateria. Tosi-tv riittää, joten kirjoihin ei mene rahaa. Lomamatkalle voi lähteä Kanariansaarille ilman, että kokee ahdistusta ilmastonmuutoksesta tai matkan kulttuurisisällöstä. Alkossa ei tarvitse pohtia viinivalintaa, kun voi ostaa x-tra lonkeroita lähikaupasta. Treffejä varten ei tarvitse varata pöytää sushiravintolasta vaan voi lähteä Teboilille.

Olisi mahtavaa välillä olla raha- ja hömppäsuuntautunut eikä tarvitsisi miettiä ollenkaan muita asioita

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt eivät seuraa kotiin ja tauolla voi puhua kaikesta turhanpäiväisestä. Ranskalaiset ja kalapuikot on ok ateria. Tosi-tv riittää, joten kirjoihin ei mene rahaa. Lomamatkalle voi lähteä Kanariansaarille ilman, että kokee ahdistusta ilmastonmuutoksesta tai matkan kulttuurisisällöstä. Alkossa ei tarvitse pohtia viinivalintaa, kun voi ostaa x-tra lonkeroita lähikaupasta. Treffejä varten ei tarvitse varata pöytää sushiravintolasta vaan voi lähteä Teboilille.

Olisi mahtavaa välillä olla raha- ja hömppäsuuntautunut eikä tarvitsisi miettiä ollenkaan muita asioita

Tuskin se akateemisuus noihin mainittuihin valintoihi velvoittaa. Itsehän olen yhteiskuntafilosofi ja häpeilemätön juntti. Luukutan stereoissa Ted Nugentia juon ruoan kanssa bulkkiolutta.

Vierailija
42/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahhahah hieno provo! :D

T. Akateeminen (ihanaa, kun tämä on ilmeisesti jotain todella hienoa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tullut vastaan elämäm_koululaisia, jotka elävät juurikin noin. Keskustelut pyörivät päihteilyn, juoruilun-mitä ilkeämielisempää ja kateellisempaa, sen parempi ja rahan/rahanpuutteen ympärillä. Ruoka on halvinta einestä. Rööki palaa ja alko maistuu. Vaatteet ostetaan Prismasta ja henkkamaukasta. Matkustaa ei tarvitse kun on full hd televisio, josta näkee kaiken näkemisen arvoisen. Vain "jälkeenjääneet" lukee kirjoja, koska nykypäivänä kaikesta on tehty elokuva. Jne.

Mutta kaikenlaisia elämäntapoja, ruokia, ajattelutapojahan voi pyöritellä mielessä ja testata, jos siltä tuntuu. Ap:kin voi hakea kaupasta eineksiä, lonkeroita ja röökiä ja pitää Tempparit illan koska vain halutessaan.

Vierailija
44/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6/5 😂😂😂 akateemista tekstiä 😉

Vierailija
45/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun akateemiset kaverit eletään kyllä just noin.

Vierailija
46/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, puolet osuu ja puolet ei niinkään. 😂 Katson mielelläni joitain tosi-tv-ohjelmia, pääasiassa musiikki- tai kokkausaiheisia; sen lisäksi meillä on huomenna ruokana kalaa ja ranskalaisia. Kahvi- ja lounastauolla puheenaiheet ovat ihan laidasta laitaan. Töitä kansainvälisessä firmassa joutuu säännöllisesti tekemään iltaisinkin. Jääkaapissa on samppanjaa odottamassa loman kunniaksi. Ja sushia en syö.

Vierailija
47/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mä en ole akateeminen ja en ikinä syö ranskalaisia ja kalapuikkoja. Vihaan tosi-tv:tä, paljon mieluummin luen. Lonkeroakaan en juo ollenkaan, silloin harvoin kun pari kertaa jotain alkoholia juon, niin se on viiniä. Eikä edes kyykkyviiniä. Treffeistä en tiedä, kun en ole vuosikausiin niillä käynyt. Mutta jos nyt kävisin ja saisin paikan päättää niin en mä kyllä Teboilille menisi.

Vierailija
48/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Mä en ole akateeminen ja en ikinä syö ranskalaisia ja kalapuikkoja. Vihaan tosi-tv:tä, paljon mieluummin luen. Lonkeroakaan en juo ollenkaan, silloin harvoin kun pari kertaa jotain alkoholia juon, niin se on viiniä. Eikä edes kyykkyviiniä. Treffeistä en tiedä, kun en ole vuosikausiin niillä käynyt. Mutta jos nyt kävisin ja saisin paikan päättää niin en mä kyllä Teboilille menisi.

Jäi näköjään yksi sana pois tuolta, eli silloin harvoin kun pari kertaa vuodessa jotain juon.

Vierailija
49/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuplamaisteri ja mies on tohtori. Käytiin Kanarialla perhelomalla. Juodaan lonkeroa ja pänikkäviintä. Työt ei seuraa kotiin. On ihanaa olla ylempää keskiluokkaa ilman, että on wanna be -ongelmia. 

Vierailija
50/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuplamaisteri ja mies on tohtori. Käytiin Kanarialla perhelomalla. Juodaan lonkeroa ja pänikkäviintä. Työt ei seuraa kotiin. On ihanaa olla ylempää keskiluokkaa ilman, että on wanna be -ongelmia. 

Jännää miten kaikki keskustelut tulevat aina täyteen tuplamaistereita, mutta oikeassa elämässä niitä ei juurikaan tule vastaan

Vierailija
51/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tainnut nostaa itsensä jalustalle. Emme ole akateemisia. Ostamme Alkosta tasokkaita viinejä. Kirjahyllymme pursuaa tasokasta kirjallisuutta. Matkustamme jonkin verran, mutta haemme kulttuurikohteita. Käymme konserteissa, teattereissa ja oopperassa. Ihmettelen suuresti ap:n mielikuvitusta. Joku akateeminen on sanonut, että jos luulet tietäväsi paljon, lue enemmän niin huomaat miten vähän tiedät.

Vierailija
52/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä oikeasti estää? Senkus teet noin, jos se tuo sulle onnea.

Nimen omaan. Minäkin olen akateeminen eikä tee ollenkaan heikkoa mennä Teboilille kahville tai vaikka kaljalle. Sorrun myös aika ajoin ranskiksiin. 

Kai te ihmiset ymmärrätte että kyseessä on huono provo?

Vierailija
53/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Sekin on oma valinta, tekeekö töitä vapaa-ajallaan. Itse olen suunnittelutoimistossa, enkä tee mitään vapaa-ajalla. Työt työaikana, eikä kukaan valita.  Käytän työaikani niin tehokkaasti, ettei vapaa-ajalle jää mitään. Eikä kukaan kuole, jos lukee sähköpostit vain työaikana. Mikään asia ei ole jäänyt hoitamatta. Jos joku lähettää esityslistan sunnuntai-iltana, eikä minulla ole sitä maanantaina, kun en ole käynyt työmaalla, tokaisen vain tylysti, että ne pitää olla kokouskutsun yhteydessä ja lähettää ajoissa.

80 % ihmisten kiireistä johtuu hallitsemattomasta ajankäytöstä. Jos joku on eri mieltä, huomaa, että tuossa on se 20 % niitä, joilla ei voi itse vaikuttaa. Tämä perustuu työkokemukseen. Esim. pomoni valittaa koko ajan kiirettään, mutta puhuu esim. puhelimessa puolen tunnin puheluita niitä näitä, jotka ei liity asiaan, mm. juoruilee. Hän on mies, mainitsen vain siksi, kun joku alkaisi kuitenkin, että naisvaltainen ala. Olen nimenomaan miesvaltaisella alalla. 

Vierailija
54/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen omaan. Minäkin olen akateeminen eikä tee ollenkaan heikkoa mennä Teboilille kahville tai vaikka kaljalle. Sorrun myös aika ajoin ranskiksiin. 

Kai te ihmiset ymmärrätte että kyseessä on huono provo?

No niin ja näin. Onhan sitä tosielämässäkin näitä, jotka on olevinaan. Me ollaan insinöörejä ja mennään syömään Heseen, jos huvittaa. Seuraavalla kerfralla sitten voidaan mennä kaupungin parhaaseen ravintolaan ja silti käydä jossain lähipubissa yksillä tulomatkalla. Kerrran kysyttiin alkossa viiniä hernekeitolle. Mutta myyjäpä ei edes nauranut, vaan suositteli jotain sopivaa, en jaksa enää muistaa mitä. 

Vierailija
55/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole sellainen ihminen. En itsenäni kestä jotain temppareita tai pullukkahääohjelmia. Tiedän, että tämä on Kirppu ja härkä -tilanne

ap

Akateemiseksi ihmiseksi olet hyvin rajoittunut ajatusmaailmaltasi jos tosissasi kuvittelet että kaikki ei-akateemiset ovat kuvaamasi kaltaisia.

Vierailija
56/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tullut vastaan elämäm_koululaisia, jotka elävät juurikin noin. Keskustelut pyörivät päihteilyn, juoruilun-mitä ilkeämielisempää ja kateellisempaa, sen parempi ja rahan/rahanpuutteen ympärillä. Ruoka on halvinta einestä. Rööki palaa ja alko maistuu. Vaatteet ostetaan Prismasta ja henkkamaukasta. Matkustaa ei tarvitse kun on full hd televisio, josta näkee kaiken näkemisen arvoisen. Vain "jälkeenjääneet" lukee kirjoja, koska nykypäivänä kaikesta on tehty elokuva. Jne.

Mutta kaikenlaisia elämäntapoja, ruokia, ajattelutapojahan voi pyöritellä mielessä ja testata, jos siltä tuntuu. Ap:kin voi hakea kaupasta eineksiä, lonkeroita ja röökiä ja pitää Tempparit illan koska vain halutessaan.

Varmasti on tullut vastaan. Mutta eihän epäakateemisuus ole synonyymi elämäm_koululaisuudelle.

Ei se tarkoita mitään muuta kuin akateemisen tutkinnon suorittamattomuutta.

Vierailija
57/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saakeli, tuli mieleeni yksi tuttu, joka oli kerran loihenut lausumaan, että he kun asuu siellä parempien ihmisten alueella. Helkkari, että siitä lausunnosta on ollut iloa meille muille. Kyseinen asuntoalue on pienen kirkonkylän (nyk. kaupunki) pussinperä, jota ei kukaan edes muista olevan olemassakaan, jollei sinne vahingossa eksy. Tämän lausujan vanhemmat ovat julkisia räkäkännejä harrastavia, joten jonkinmoista alamittaa tuntenee tämä lausuja.

Sivumennen sanoen, näyttää alko vievän nykyään tätä parempaa kansalaistakin. No siellä paremmalla alueella voi ryypätä rauhassa.

58/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan ihana olet.😻

Vierailija
59/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan niin akateemisia että on pakko nollata välillä temppareilla tai muulla roskalla. Kanarialla todellakin käydään, koska lasten kanssa ei muuta jaksa. Viiniä kyllä juodaan, mutta ei mitään kalliita. Työt kumpikin pitää töissä.

Vierailija
60/63 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan oopperaa ja balettia. Ja katsoin suurella innolla Suomen Love Islandia. Molemmista olen keskustellut ”akateemisen” työpaikkani ruokalassa (en työskentele yliopistolla, mutta meillä on runsaat 90% porukasta yliopistokoulutuksella).

Kas, kun ihminen ihan itse määrittelee näissä asioissa rajansa; mikä on itselle sopivaa ajanvietettä, harrastamista, matkailua... Onneksi ei tarvitse tyytyä yhteen kategoriaan, vaan voi napsia vähän kaikista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä