Vihaan Helsinkiä.
Kävin talvilomalla viikoksi helsingissä. Ja ajattelin helsingissä olleen että miksi tulin tänne? Helsingin keskusta on roskainen ja epäilyttävän näköistä sakkia joka nurkassa.
Joka paikalle jonottamista. Rautatieasemalta tullen näin väkivaltaa ja huutelua. Meinasin eksyä. kun hävitin kaupungin julkisen kartan. Ja vastaan tuli juoppoja ja narkkareita. Olin tosi iloinen kun hyppäsin junaan ja lähin pois Helsingistä. Oi miten ihanaa!
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
"Hukkasin kartan ja meinasin eksyä. Näin roskia. Näin ihmisiä. Pelotti." ;DDDDDDDDD
Mä kävin siellä toissapäivänä. Näin Hakasalmen huvilassa tosi kivan Helsingin historiaa käsittelevän näyttelyn. Ostin kummituskirjan. Ajoin ratikalla. Söin, join skumppaa ja mässäsin leivoksia Ekbergillä ja oli todella kivaa, vaikka satoi koko päivän vettä ja räntää.
Olen varmasti vähän vanhanaikainen, mutta minusta ihmiset kuuluvat kaupunkiin. Ja toisaalta on niitä maallakin. Pelkojen kanssa joutuu elämään, jos niitä omassa päässään kehittelee.
Siis sinäkö nautit niistä epämääräisistä narkkareista ja muista vastaavista joita joka nurkalla notkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi, maalaisia piristävä solvausketju pääkaupungista. Luulisi, että näihin olisi jo kyllästytty. :D
Ja sitten kun tämä on vielä suurimmassa osassa näitä avautumisia se yksi ja sama tyyppi, joka täysin selvästi ei kirjoita suomea äidinkielenään. Hänen tyylinsä on todella helposti tunnistettavissa koska tekee aina samanlaisia virheitä. Kuten asiaan kuuluu, jutut ovat tietysti täydessä ristiriidassa toistensa kanssa. Välillä asuu Helsingissä, välillä asuu jossain muualla Suomessa, yhdessä viestissä oli muuttanut kokonaan pois Suomesta ja hehkutti miten muualla on niin paljon ihanampaa.
Mikähän ihme tuollaisenkin trauman takana on? Mikä ajaa ihmisen kirjoittamaan päivästä toiseen jollekin keskustelupalstalle siitä miten vihaa ja inhoaa jotain tiettyä kaupunkia? Luulisi että olisi edes jotain mielekkäämpää tekemistä elämässä.
Putlerin trolli kommentoimassa muuhunkin kuin suoranaisesti Venäjää sivuaviin aiheisiin? Osa heistä koettaa kylvää epäuskoa omaa maatamme sen instituutioita ym. kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aseman lähistölle Junaradat varteen on rakennettu rumia toimistotaloja? Miksi Kamppi on rakennettu tukkoon? Miksi samaan aikaan rakennetaan jokapuolelle?Jätkäsaari? Kalasatama? Pasila? Ja miksi ihmeessä Itäkeskukseen rakennettiin sisältä ja ulkoa järkyttävän ruma Easton? Miksi kauppakeskuksia täytyy rakentaa joka paikkaan? Valmistuuko Kalasatama ikinä? Miksi Stockmann on pilattu? Kuka näitä suunnittelee?
Miten olisit itse suunnitellut mainitsemasi alueet? Maan hinta vaikuttaa siihen, että halutaan rakentaa tehokkaasti. Tosin itsekin olen sitä mieltä, että jokaiselle tontille pitäisi suunnitella myös edes ripaus vihreyttä tai kauneutta (suihkulähde, veistos, reliefi, kukka-asetelmat kesällä) jollain tavalla, vaikka rakennettaisiinkin tiiviisti ja korkeita taloja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tilanne selvisi sinulle. :) Voit jatkossa vierailla esimerkiksi Pihtiputaalla tai Äkäslompolossa.
Toki noissakin, hyviä varmasti tavallaan. Me, kaupunkiin lähtiessämme, menemme aina johonkin oikeaan kaupunkiin, kuten Tukholma, Lontoo, Praha, Rooma, vain muutamia mainitakseni. Vantaalla käymme aina joskus, kun siellä on se lentokenttä. Nneksi sekin on erotettu Helsingistä, ei tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tilanne selvisi sinulle. :) Voit jatkossa vierailla esimerkiksi Pihtiputaalla tai Äkäslompolossa.
Toki noissakin, hyviä varmasti tavallaan. Me, kaupunkiin lähtiessämme, menemme aina johonkin oikeaan kaupunkiin, kuten Tukholma, Lontoo, Praha, Rooma, vain muutamia mainitakseni. Vantaalla käymme aina joskus, kun siellä on se lentokenttä. Nneksi sekin on erotettu Helsingistä, ei tarvitse mennä.
Tukholmasta tuli mieleen, että jotain mikä on kivaa Helsingissä on se, miten sinne tullaan laivalla. Heti ollaan keskustan vilinässä. Tukholmassa tullaan ihan kukkuun, etenkin Siljalla keskelle ikuista satamatyömaata mutta Viikkarikin jää lopulta aika kauas keskustasta. Muuten Tukholma on kyllä kiva.
Olen asunut sekä Helsingissä että savolaisessa pikkukylässä. Kummassakin huonot puolensa: Savossa ruma pikku keskusta missä bussiasema keräsi kaikki juopot. Toisaalta siellä oli hurmaavan ihania pieniä ja isoja lampia ja järviä ja kauniita maalaisraitteja. Helsingissä vihaan Kampin ihmisvilinää ja epämääräisiä roikkujia, sen sijaan rakastan Eiran kauniita taloja ja Helsingin saaria. Myös pidän kaikista kulttuurikohteista joita Hesaan tullut huminalla lisää.
Missäköhän olisi sellainen ihan täydellinen ja idyllinen paikka. Suomen kaupungit ovat yleensä aika rumia. Kyllä Helsinki niihin verrattuna on myös ihan kaunis. Espa jne. Ei toki mikään Firenze, mutta ei nyt mikään ränsistynyt itäblokkimestakaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin kylmää kaupunkia ei hevin löydy.
Ihmisiä on tuhansia, mutta kehenkään ei tutustu.
Talossa asuu ihmisiä, samassa rapussakin.
Mutta nekin ovat vieraita, vain tervehditään.
Eli liian iso kaupunki on epänormaali.
Helsinkiläiset eivät sotkeudu toisten elämään. Jos kuitenkin tarvitset pikaista apua, voit soittaa naapurin ovikelloa ja varmasti tulee apu, jos vain voi auttaa. Helsinkiläiset ovat ystävällisiä, mutta samalla hienotunteisia toisia kohtaan.
Inhoan Jyväskylää.. Käpykylä verrattuna Helsinkii. Voisimpa asua Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
"Hukkasin kartan ja meinasin eksyä. Näin roskia. Näin ihmisiä. Pelotti." ;DDDDDDDDD
Mä kävin siellä toissapäivänä. Näin Hakasalmen huvilassa tosi kivan Helsingin historiaa käsittelevän näyttelyn. Ostin kummituskirjan. Ajoin ratikalla. Söin, join skumppaa ja mässäsin leivoksia Ekbergillä ja oli todella kivaa, vaikka satoi koko päivän vettä ja räntää.
Olen varmasti vähän vanhanaikainen, mutta minusta ihmiset kuuluvat kaupunkiin. Ja toisaalta on niitä maallakin. Pelkojen kanssa joutuu elämään, jos niitä omassa päässään kehittelee.
En yhtään koe Helsinkia kuvaamallasi tavalla, mutta on mukavaa saada vähän valoa siihen, miksi monet ihmiset haluavat siellä liikkua. Jotain tällaistahan sen täytyy olla, että sinne ihan omasta halusta pyrkii. Olen aina ihmetellyt sitä, miten niin monia ei häiritse se kolkkous, ahtaus, likaisuus ja melu. Oletan, että he eivät jotenkin näe sitä tai kiinnittävät huomiota johonkin muuhun. Ei kai se minulta ole pois, jos näin on.
Uppista. Mä olin jo pitkään innostunut ajatuksesta käydä Helsingissä, kun olen täällä maaseudun perällä koko ikäni asunut enkä ole pääkaupungissa koskaan käynyt.
Matkustin yöjunalla pitkän matkan ja aamulla olin perillä Helsingissä, mutta järkytys oli niin valtava, että parin tunnin kuljeksimisen jälkeen otin seuraavan junan takaisin kotiin. Liikaa ihmisiä, liikaa hälinää, liikaa kaikkea.
Vika ei ehkä ole niinkään Helsingissä, mutta mulle tuli liian isona kulttuurishokkina pääkaupungin meininki, enkä ihan heti ole menossa uudestaan. Hukkaan meni oikeastaan junalippuihin käytetyt rahat, mutta onneksi sattuivat olemaan tuolloin edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Uppista. Mä olin jo pitkään innostunut ajatuksesta käydä Helsingissä, kun olen täällä maaseudun perällä koko ikäni asunut enkä ole pääkaupungissa koskaan käynyt.
Matkustin yöjunalla pitkän matkan ja aamulla olin perillä Helsingissä, mutta järkytys oli niin valtava, että parin tunnin kuljeksimisen jälkeen otin seuraavan junan takaisin kotiin. Liikaa ihmisiä, liikaa hälinää, liikaa kaikkea.
Vika ei ehkä ole niinkään Helsingissä, mutta mulle tuli liian isona kulttuurishokkina pääkaupungin meininki, enkä ihan heti ole menossa uudestaan. Hukkaan meni oikeastaan junalippuihin käytetyt rahat, mutta onneksi sattuivat olemaan tuolloin edullisia.
Oikeasti? Vau. En osaa kyllä muuta sanoa.
Kai se tuntuu tuolta jos ei ole kaupungissa tuttuja, ymmärrän tuon hyvin. Asuin ennen stadissa mutta olin liian nuori kestämään vaiheittaista yksinäisyyttä. Ehkä olisi pitänyt alkaa kirjailijaksi.
Mä asun keskisuuressa kaupungissa ja olen Helsingissä köydessä saanut joiltain ihme hyypiöiltä ikävää kommentointia jopa lapsiani kohtaan. Nuoria, mutta selvästi parikymppisiä vanhempia aikuisia miehiä nämä olleet, laidasta laitaan osa aseman liepeillä, osa varakkailla alueilla krunikan tai espan liepeillä. Maallakaan en ole törmännyt noin typeriin empatiakyvyttömyyteen ja ilkeyteen.
Paljon mukavampaa elää, kun on vihaamatta mitään.
Helsinki on ankea betoniviidakko, jossa on ylimielisiä ja itsekkäitä ihmisiä.
Miksi pitää vihata mitään? Sairaaksihan siitä vaan itse tulee.
Suunnittelen itsekin poismuuttoa Helsingistä. En pidä tpaikanhakijoista joka puolella. Ovat aivan eri kulttuurista ja työttömiä. Ei johdu ihonväristä. Toimettomat, työttömät ja vapaaehtoisesti työntekoyhteiskunnan ulkopuolelle jättäytyneet valkoisetkin ovat pelottavia, arvaamattomia ihmisiä, jotka hakevat mielihyvää usein päihteistä ja milloin mistäkin ja elävät tuuliajolla mistään välittämättä.
En myöskään pidä siitä että täällä on niin paljon vihreitä ja wokeja. Ne ovat käytännössä uskonto, mutta paljon ärsyttävämpi kuin kristityt tai muslimit, koska he pakottavat omaa uskontoaan muille ja tuomitsevat vääräuskoiset äänekkäästi.
Samanlaista se meno on monessa muussakin kaupungissa. Paikalliset tottuvat välttelemään huonoja paikkoja. Itse asun Tampereella. Täällä on kauppakeskuksia, rautatiasema, upouusi urheiluareena, keskustan parit kadut ja parit ryyppäyspuistot, jne... joita tottuu välttelemään, tottuu että niiden lähistölle ei kannata mennä käveleksimään, ei ainakaan iltaisin, tai siis ei ainakaan silloin kun on meneillään jokin iso tapahtuma kuten esim Tapparan jääkiekkofinaalipelit. Pelkkiä sekopäitä kaikki paikat täynnä ja roskaa kaikkialla.
Joskus harvoin jossain tollasessa paikassa kuitenkin käyn. Ihan vain "turistina". Käyn kilometrin päässä kotoani "turistikierroksella", katsomassa "turistinähtävyyksiä" eli kaikkia niitä sekopäitä ja kaikkea sitä roskaa. Ja joka kerta järkytyn ihan samoin kuin ap. Enkä uskalla enää puoleen vuoteen mennä sinne, pysyn mahdollisimman kaukana! Kunnes taas uudestaan menen turistikierrokselle ja uudestaan järkytyn tasan samoin. Minä en tuohon näkyyn totu, minä järkytyn ainavain taas ja taas ja taas...
Miksi aseman lähistölle Junaradat varteen on rakennettu rumia toimistotaloja? Miksi Kamppi on rakennettu tukkoon? Miksi samaan aikaan rakennetaan jokapuolelle?Jätkäsaari? Kalasatama? Pasila? Ja miksi ihmeessä Itäkeskukseen rakennettiin sisältä ja ulkoa järkyttävän ruma Easton? Miksi kauppakeskuksia täytyy rakentaa joka paikkaan? Valmistuuko Kalasatama ikinä? Miksi Stockmann on pilattu? Kuka näitä suunnittelee?