Vihaan Helsinkiä.
Kävin talvilomalla viikoksi helsingissä. Ja ajattelin helsingissä olleen että miksi tulin tänne? Helsingin keskusta on roskainen ja epäilyttävän näköistä sakkia joka nurkassa.
Joka paikalle jonottamista. Rautatieasemalta tullen näin väkivaltaa ja huutelua. Meinasin eksyä. kun hävitin kaupungin julkisen kartan. Ja vastaan tuli juoppoja ja narkkareita. Olin tosi iloinen kun hyppäsin junaan ja lähin pois Helsingistä. Oi miten ihanaa!
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on kyllä todella /C:stä. Aina on massiiviset tietyöt joka puolella. Tuntuu että vähintään 20% teistä on kaivettu auki ja liikenne takkuaa. Ilman laatu huono, melua, pummeja, m.a.t.u.j.a ja ahdistelijoita. Rumaa sekavaa arkkitehtuuria. Pysäköinti kallista.
Onneksi pääkaupunkiseudulla on useita hyviä kauppakeskuksia, minkä vuoksi Helsingissä ei tarvitse käydä käytännössä kuin hyvin harvoin nykyään.
Ahdistelijoita? Joopa joo.
Olen asunut Helsingissä 30 vuotta. Kun kapakoissa savuttaminen lopetettiin, lopetin niissä käymisen. Se ei tietysti ollut Helsingin vika, mutta yksi syy viihtyä täällä katosi. Olen asunut koko ajan Kalliossa, joka oli pitkään tosi makea mesta. Viime vuosina röyhkeät fillaristit ovat saaneet sapen kiehumaan niin pahasti että haluan täältä pois. Jollain pienemmällä paikkakunnalla niitä olisi pakostakin vähemmän. Tämä on kaupunki jossa kovin harva hallitsee urbaanit elämäntavat, sellaisen pintakohteliaisuuden ja toisten huomioimisen, joka on ihan arkipäivää Keski-Euroopassa tai USAssa. Olen siis samaa mieltä ap:n kanssa. Vihaan Helsinkiä.
Tottahan tuo. Helsinkiläiset ei ehkä lähiöissään tajua miltä kaupunki näyttää junalla tulevalle ja keskustassa pyörivälle vierailijalle. Kannattais välittää ihan jo turistien viihtyvyyden takia. Itse en lomallani Helsinkiin menisi koska siellä on vielä kaiken lisäksi tylsääkin, mutta olisihan se kiva, että Suomella olisi edustavampi pääkaupunki kuin tämä kusenhajuinen räkälä.
Vierailija kirjoitti:
Ns. tavallisen ihmisen Helsinki on koti siinä missä muutkin kaupungit ja kylät.
Sen sijaan H:gin Rautatieasema on koko Suomen vilkkain juna-asema, ja siihen yhdistyy metron suurin asema. Ei yhtään kiva täällä syntyneelle ja asuvallekaan. Kyllä kotikaupunkini on muuttunut, toisaalta myös monella tavalla hyväänkin suuntaan.
Jaa, mikseiköhän mua (Hgissä syntynyt ja aina asunut) häiritse tuo aseman seutu yhtään? No harvoin kyllä liikun myöhään illalla, mutta silloinkin kun reippasti kävelee niin ei mitään ongelmia koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusi, maalaisia piristävä solvausketju pääkaupungista. Luulisi, että näihin olisi jo kyllästytty. :D
Ei ikinä! Nämä ovat parasta viihdettä av:llä, varsinkin silloin kun pk-seudun espressoeliittipudokkaat tulevat paikalle finglish-termeineen. :D
Totta. Tämä on kylmä ja epämiellyttävä kaupunki.
Miksiköhän mulle tulee aina parempi olo kun lähden täältä pois?
urbanus maximus kirjoitti:
Tämä on kaupunki jossa kovin harva hallitsee urbaanit elämäntavat, sellaisen pintakohteliaisuuden ja toisten huomioimisen, joka on ihan arkipäivää Keski-Euroopassa tai USAssa. Olen siis samaa mieltä ap:n kanssa. Vihaan Helsinkiä.
Hyvä havainto. Helsinkiläiset eivät lopulta ole kovin kaupunkilaisia tavoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusi, maalaisia piristävä solvausketju pääkaupungista. Luulisi, että näihin olisi jo kyllästytty. :D
Ja sitten kun tämä on vielä suurimmassa osassa näitä avautumisia se yksi ja sama tyyppi, joka täysin selvästi ei kirjoita suomea äidinkielenään. Hänen tyylinsä on todella helposti tunnistettavissa koska tekee aina samanlaisia virheitä. Kuten asiaan kuuluu, jutut ovat tietysti täydessä ristiriidassa toistensa kanssa. Välillä asuu Helsingissä, välillä asuu jossain muualla Suomessa, yhdessä viestissä oli muuttanut kokonaan pois Suomesta ja hehkutti miten muualla on niin paljon ihanampaa.
Mikähän ihme tuollaisenkin trauman takana on? Mikä ajaa ihmisen kirjoittamaan päivästä toiseen jollekin keskustelupalstalle siitä miten vihaa ja inhoaa jotain tiettyä kaupunkia? Luulisi että olisi edes jotain mielekkäämpää tekemistä elämässä.
Mistäs ap on lähtöisin? Suomi ei ainakaan ole äidinkielesi. Luulisi sinun viihtyvän Helsingissä, teikäläisiähän on täällä kaikki paikat täynnä.
Asun maalla, mutta lapsuuden kesiä vietin Helsingissä tätini luona. Joka kerta kun siellä nykyisin käyn niin hämmennyn miten esimerkiksi Rautatieasema on muuttunut ihan ihme puliukkojen ja äänekkäiden nuorisoporukoitten hengailupaikaksi, joka puolella lisäksi roskaa. Ulos kun astuu niin sama meno jatkuu siinä grillin edessä, hohhoijaa. Ihania alueita vieläkin löytyy, mutta nyt tätä ongelmaporukkaa näkyy myös muualla kuin vanhoissa kulmakuppiloissa tai metroasemien lähiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä! Nämä ovat parasta viihdettä av:llä, varsinkin silloin kun pk-seudun espressoeliittipudokkaat tulevat paikalle finglish-termeineen. :D
Mitä ovat nämä espressoeliittipudokkaat, en ole kuullutkaan?
Ei pitäisi helsinkiläisenä provosoitua, mutta sanonpahan taas kuinka mua ihmetyttää nää oman maan pääkaupungin haukkumisesta mielihyvää saavat henkilöt. Sillä jos se ei ole kateutta, niin sitten en ymmärrä. En mäkään maaseutua ilkeämielisesti hauku vaikka landeksi saatankin joskus nimittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat nämä espressoeliittipudokkaat, en ole kuullutkaan?
Ei pitäisi helsinkiläisenä provosoitua, mutta sanonpahan taas kuinka mua ihmetyttää nää oman maan pääkaupungin haukkumisesta mielihyvää saavat henkilöt. Sillä jos se ei ole kateutta, niin sitten en ymmärrä. En mäkään maaseutua ilkeämielisesti hauku vaikka landeksi saatankin joskus nimittää.
Kiitos nauruista!
Nämä, jotka Helsinkiä haukkuvat rumaksi ja likaiseksi eivät ole poistuneet rautatieasema - Kamppi akselilta. Olen ihan samaa mieltä siitä, että rautatieaseman seutu on ruma ja parin viime vuoden aikana sinne on tullut enemmän laitapuolen kulkijoita (kodittomia, nistejä, alkoholisteja, jne.), mikä on todella ikävää Helsingin imagon kannalta, jos tämä jää ainoaksi kuvaksi kaupungista. . Mutta jos ihmiset viitsisivät hiukan liikkua aseman ja Kampin seudulta, näkisivät he ihan erilaisen Helsingin, joka on mielestäni kaunis - Ullanlinna, Kaivopuisto, Eira, Kruununhaka ja Katajanokka. Jugend arkkitehtuuria, puistoja, pieniä kahviloita, tasokkaita ravintoloita, ja tietysti ympäröivä meri.
Olisittepa nähneet Helsingin kymmenen vuotta sitten. Silloin oli paljon siistimpää eikä ollut yhtä levotonta. Kerjäläisiä oli vain muutama kotimainen, eikä myyjät ja vartijat olleet stressaantuneita olkapään yli taakseen vilkuilusta. Ihmiset osasivat vielä käyttäytyä edes jotenkin.
Kertokaa missä eurooppalaisessa suurehkossa ja/tai pääkaupungissa on viihtyisää päärautatieaseman seudulla? En ole nähnyt vielä yhtään sellaista kaupunkia ja aika paljon on tullut reissattua. Toki Helsingissä suunta on valitettavasti ollut siellä huonompaan, mutta muutaman korttelin kun jaksaa kulkea "syrjemmälle", jo avautuvat miellyttävät seudut.
Toki jos yleisestikään ottaen ei pidä kaupungeista ja ihmiset, ajoittainen tungos, liikenne ja melu sekä hälinä häiritsevät, niin en suosittelisi Helsinkiä lomakohteena.
Asuin mieheni työn takia Shanghaissa kymmenen vuotta ja kun tulin Helsinkiin niin se tuntui pikkukaupungilta.
Asuin myös Sao Paulossa muutaman vuoden ja Helsingissä ei mielestäni ollut ruuhkaa.
http://4.bp.blogspot.com/-KGP03mNSN7g/UHdUaiOtYJI/AAAAAAAACaI/oB2YXzuPv…
Vierailija kirjoitti:
urbanus maximus kirjoitti:
Tämä on kaupunki jossa kovin harva hallitsee urbaanit elämäntavat, sellaisen pintakohteliaisuuden ja toisten huomioimisen, joka on ihan arkipäivää Keski-Euroopassa tai USAssa. Olen siis samaa mieltä ap:n kanssa. Vihaan Helsinkiä.
Hyvä havainto. Helsinkiläiset eivät lopulta ole kovin kaupunkilaisia tavoiltaan.
Onneksi korrektit ja hienostuneet ihmiset muualta Suomesta käyvät sivistämässä helsinkiläisiä.
Kiitos kaikille teille pääkaupungin parantamisesta!
Pahoittelen, että nauroin.
Ei kaupunki krstaloineen ole ihmisen paikka. Se on rotille paras.
Ihminen tarvitsee tilaa, ei rotankoloa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka Helsinkiä haukkuvat rumaksi ja likaiseksi eivät ole poistuneet rautatieasema - Kamppi akselilta. Olen ihan samaa mieltä siitä, että rautatieaseman seutu on ruma ja parin viime vuoden aikana sinne on tullut enemmän laitapuolen kulkijoita (kodittomia, nistejä, alkoholisteja, jne.), mikä on todella ikävää Helsingin imagon kannalta, jos tämä jää ainoaksi kuvaksi kaupungista. . Mutta jos ihmiset viitsisivät hiukan liikkua aseman ja Kampin seudulta, näkisivät he ihan erilaisen Helsingin, joka on mielestäni kaunis - Ullanlinna, Kaivopuisto, Eira, Kruununhaka ja Katajanokka. Jugend arkkitehtuuria, puistoja, pieniä kahviloita, tasokkaita ravintoloita, ja tietysti ympäröivä meri.
Kuten sanoin: Asuin Shanghaissa ~10 vuotta.
En vihaa Helsinkiä, mutta en myöskään halua enää asua siellä.