Vihaan Helsinkiä.
Kävin talvilomalla viikoksi helsingissä. Ja ajattelin helsingissä olleen että miksi tulin tänne? Helsingin keskusta on roskainen ja epäilyttävän näköistä sakkia joka nurkassa.
Joka paikalle jonottamista. Rautatieasemalta tullen näin väkivaltaa ja huutelua. Meinasin eksyä. kun hävitin kaupungin julkisen kartan. Ja vastaan tuli juoppoja ja narkkareita. Olin tosi iloinen kun hyppäsin junaan ja lähin pois Helsingistä. Oi miten ihanaa!
Kommentit (79)
Steissillä saattaa vieläkin olla teline, josta saa ilmaisen kartan. Minne vaan meneekin voi kartta-asian ennakoida ottamalla valokuvan, kuvakaappauksia tai printin, jos ei luota Google mapsiin.
Suomen ja Helsingin sijainti on maantieteellisesti haastava. Meren takia kaupunki ei voi laajentua tasaisesti moneen suuntaan. Helsinginniemi on kapea. Parasta täällä onkin lyhyt matka merelle. Toiseksi paras pohjoiseen ja lentokentälle menevät junat. Aina on hyvä välillä käydä jossain, oli lähtöpiste mikä tahansa.
Ap, ajattele minkä tahansa vaikka pikkukaupungin juna-asemaa. Siellä on kylän juopot tai kylähullu vahtaamassa ihmisiä. Paikkana asemat on kaikkialla levottomia. On aivan totta että EU ja viime vuosien maailman tapahtumat heijastuvat ikävällä tavalla myös Suomeen. Hyvää on se ettei ihmisiä kyylätä henkilökohtaisesti kuten pikkukaupungeissa.
Nykyään Helsingissä saa keväästä syksyyn jalankulkija pelätä pyöräilijöitä, jotka kaahaa miten sattuu myös jalkakäytävillä. Ns sukkahousumiesten lisäksi on kaikkien käytössä olevia alepa-pyöriä, jotka hetken mielijohteesta lainataan humalassa ja ajetaan jalkakäytävällä ilman kypärää. Lisäksi Helsinki on muuttamassa autoteitä pyöräteiksi, mutta mitään pyöräilysääntöjä ei esitetä.
Asuminen sinänsä, oman (tai vuokra) kodin voi laittaa oman näköiseksi ja olla rauhassa, niinkuin missä tahansa.
Miksi te jäätte sinne asemalle pyörimään ?
Joskus jouduin odottelemaan junaa erään itäsuomalaisen kaupungin asemalla pari kolme kertaa vuodessa, joka kerta paikalla pyöri sama äijä pummaamassa , ei se kuitenkaan tehnyt ko.kaupungista p*skaa täynnä olevaa kerjäläisten kehtoa mun mielikuvissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
urbanus maximus kirjoitti:
Tämä on kaupunki jossa kovin harva hallitsee urbaanit elämäntavat, sellaisen pintakohteliaisuuden ja toisten huomioimisen, joka on ihan arkipäivää Keski-Euroopassa tai USAssa. Olen siis samaa mieltä ap:n kanssa. Vihaan Helsinkiä.
Hyvä havainto. Helsinkiläiset eivät lopulta ole kovin kaupunkilaisia tavoiltaan.
Onneksi korrektit ja hienostuneet ihmiset muualta Suomesta käyvät sivistämässä helsinkiläisiä.
Kiitos kaikille teille pääkaupungin parantamisesta!
Pahoittelen, että nauroin.
Itse asiassa juuri näin. Tapakulttuuri on paremmalla tolalla muualla Suomessa. Pitää teitä juntteja jonkun opastaa, koska itse ette näe tapojenne turmelusta.
On tietenkin. Teillä ovat oopperat, taidenäyttelyt, museot, galleriat, konserttisalit, kasvitieteelliset puutarhat ja yliopistot. Pahoittelen, että unohdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
urbanus maximus kirjoitti:
Tämä on kaupunki jossa kovin harva hallitsee urbaanit elämäntavat, sellaisen pintakohteliaisuuden ja toisten huomioimisen, joka on ihan arkipäivää Keski-Euroopassa tai USAssa. Olen siis samaa mieltä ap:n kanssa. Vihaan Helsinkiä.
Hyvä havainto. Helsinkiläiset eivät lopulta ole kovin kaupunkilaisia tavoiltaan.
Onneksi korrektit ja hienostuneet ihmiset muualta Suomesta käyvät sivistämässä helsinkiläisiä.
Kiitos kaikille teille pääkaupungin parantamisesta!
Pahoittelen, että nauroin.
Itse asiassa juuri näin. Tapakulttuuri on paremmalla tolalla muualla Suomessa. Pitää teitä juntteja jonkun opastaa, koska itse ette näe tapojenne turmelusta.
On tietenkin. Teillä ovat oopperat, taidenäyttelyt, museot, galleriat, konserttisalit, kasvitieteelliset puutarhat ja yliopistot. Pahoittelen, että unohdin.
Teillä taas on tuo, mutta olette kanssaihmisiä kohtaan ihan hirveitä juntteja. Anteeksi nyt, mutta tämä on pakko sanoa, jotta oppisitte paremmiksi. Ongelman ratkaisun ensi aste on sen tunnistaminen.
Maalaisilla on tapana jäädä töllistelemään ihmisiä. Helsinkiläisen tunnistaa siitä, että menee eteenpäin sivuilleen vilkuilematta. Olen joskus kesäisin käväissyt maalla. Kertoisiko joku, miksi siellä pissitään vessojen lattille. Miksi ne isot pihat ovat romua täynnä. Miksi maalaiset eivät näytä vilkkua vaikka kääntyvät. Miksi maalaisukoilla on lippalakki korviin saakka. Miksi maalaiset jaarittelevat kaupan kassan kanssa niin että toiset joutuvat odottamaan. Miksi maallisilla on kesälläkin tuulitakki. Joka kerta ajattelen, että juntti on juntti .
Odotas kun tulee kevät, niin ah sitä hesalaosta kusentuoksua! Missään muualla Suomessa ei haise paskahuusi kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka Helsinkiä haukkuvat rumaksi ja likaiseksi eivät ole poistuneet rautatieasema - Kamppi akselilta. Olen ihan samaa mieltä siitä, että rautatieaseman seutu on ruma ja parin viime vuoden aikana sinne on tullut enemmän laitapuolen kulkijoita (kodittomia, nistejä, alkoholisteja, jne.), mikä on todella ikävää Helsingin imagon kannalta, jos tämä jää ainoaksi kuvaksi kaupungista. . Mutta jos ihmiset viitsisivät hiukan liikkua aseman ja Kampin seudulta, näkisivät he ihan erilaisen Helsingin, joka on mielestäni kaunis - Ullanlinna, Kaivopuisto, Eira, Kruununhaka ja Katajanokka. Jugend arkkitehtuuria, puistoja, pieniä kahviloita, tasokkaita ravintoloita, ja tietysti ympäröivä meri.
Kuten sanoin: Asuin Shanghaissa ~10 vuotta.
Pahoitteluni, mutta en nyt käsitä miten Shanhai tähän liityy?
Ap
Kyllä minuakin ahdisti aseman seudun jengi, kun viime viikolla Hesassa käväisin. Todella paljon narkkeja ja mitä lie rikollisia kauppaa tekemässä. Hyi hitsi. Toisaalta huvitti se hirveä kiire ja silmien pyörittely, jos maalaisena hetken mietin suuntaa.
En nyt vihaa Helsinkiä. Mutta en vaan erityisesti pidä Helsingistä. Minusta aika tylsä pääkaupunki. Ulkomailla pääkaupungit ovat kivoja ja niissä on paljon tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka Helsinkiä haukkuvat rumaksi ja likaiseksi eivät ole poistuneet rautatieasema - Kamppi akselilta. Olen ihan samaa mieltä siitä, että rautatieaseman seutu on ruma ja parin viime vuoden aikana sinne on tullut enemmän laitapuolen kulkijoita (kodittomia, nistejä, alkoholisteja, jne.), mikä on todella ikävää Helsingin imagon kannalta, jos tämä jää ainoaksi kuvaksi kaupungista. . Mutta jos ihmiset viitsisivät hiukan liikkua aseman ja Kampin seudulta, näkisivät he ihan erilaisen Helsingin, joka on mielestäni kaunis - Ullanlinna, Kaivopuisto, Eira, Kruununhaka ja Katajanokka. Jugend arkkitehtuuria, puistoja, pieniä kahviloita, tasokkaita ravintoloita, ja tietysti ympäröivä meri.
Kuten sanoin: Asuin Shanghaissa ~10 vuotta.
Pahoitteluni, mutta en nyt käsitä miten Shanhai tähän liityy?
Ap
Pahoittele omaa oikeinkirjoitustasi.
Älä vihaa, turhaa tuhlata energiaa jonkun paikan vihaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Käyn muutaman kerran vuodessa Helsingissä ja levottomuus on kyllä lisääntynyt. Rautatieasemalla hengaa hurjaa sakkia.
Helsingissä syrjäytyneitä ei siivota jonnekin gettoon vaan kaikki kuuluu kaikkialle. Esim. terroristi-iskua ei täällä kannata tehdä asemille, koska suurin osa kuolleista olis yhteiskunnan varoilla eläviä eikä haavoittaisi yhteiskuntaa.
Helsinki on muutakin kuin se päärautatieaseman kortteli. Itse hämmästyin mikä puliukkopaikka Tampereesta oli parissa vuodessa tullut. En silti leimaa koko kylää muutaman narkin ja epäsiistin porttikongin takia.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo. Helsinkiläiset ei ehkä lähiöissään tajua miltä kaupunki näyttää junalla tulevalle ja keskustassa pyörivälle vierailijalle. Kannattais välittää ihan jo turistien viihtyvyyden takia. Itse en lomallani Helsinkiin menisi koska siellä on vielä kaiken lisäksi tylsääkin, mutta olisihan se kiva, että Suomella olisi edustavampi pääkaupunki kuin tämä kusenhajuinen räkälä.
Kyllä sen huomaa. Mitä sille voi tehdä? Täällä on vihreät päättäneet että keskustasta tehdään julkinen viemäri ja siinä on onnistuttu. Käyn keskustassa harvoin mutta kun käyn onnessaan melko järkyttävää, enkä edes asu kaukana ns ydinkeskustasta. Tuntuu että omat häiriötyypit eivät riittäneet, niitä piti raahata tuhansia lisää Afrikasta. Käsittämätöntä.
Olen syntyperäinen helsingitär ja rakastan Helsinkiä! Mutta viime vuosina Helsinkiä on ikävä kyllä rakennettu pilalle. En ymmärrä, miksi pitää rakentaa rumia rakennuksia ilman selkeää kokonaisnäkemystä. Ilmeisesti Helsinkiin vaan tunkee liikaa ihmisiä, joille täytyy kiireellä rakentaa asuntoja, toimistoja ja kauppakeskuksia.
Näin kylmää kaupunkia ei hevin löydy.
Ihmisiä on tuhansia, mutta kehenkään ei tutustu.
Talossa asuu ihmisiä, samassa rapussakin.
Mutta nekin ovat vieraita, vain tervehditään.
Eli liian iso kaupunki on epänormaali.
Missähän kaupungissa Suomessa olisi talvella yhtään sen kivempaa lomailla, ap? Tyrsk.
Minua hieman harmittaa, etten tajunnut ottaa sukunimekseni Helsinkiä. Varsinkin kun etunimeni alkaa kirjaimilla h, e, l.