Vessaunet - mitkä asiat ovat sinulle vaikeita unessa vessassa asioimisen suhteen?
Itsellä yleensä se, että minkään vessan ovi ei mene kiinni/lukkoon.
Kommentit (90)
Usein etsin unessa vessaa ja ne ovat kaikki varattuja, tai sitten jokin siivouskomero tai pöntön tilalla on konttorituoli tai jotain ämpäreitä. Herään sitten, ja on hätä vessaan.
Ihan sama kuin muillakin. Vessaa ei löydy, se on likainen tai outo. Esim. Ulkovessa jossa on sata reikää vierekkäin. Tai huvipuistolaitteen kyydissä :D. Yleensä en näe muita ihmisiä mutta silti yksityisyyden puute ahdistaa. Herätessä on aina kauhea vessahätä.
Näitä unia olen nähnyt kerran pari vuodessa lapsesta saakka.
Ei liity mullakaan mitenkään vessahätään. Näen usein unia, jossa vapaata vessaa ei löydy, kaikki on täynnä (mutta hei, eiks tää ookin meidän naisten elämää!) tai sitten vessat tosiaankin ovat aivan kauheassa kunnossa tai yht'äkkiä huomaan, että kun pissaan vessassa, pönttö ei olekaan toiminnassa, vaan käytännössä pissaan lattialle.
Tai vessat ovat epämääräisiä, huomaankin olevani miesten vessojen puolella tai naisten vessa on miesten pukuhuoneessa. Mikä on outoa, sillä oon mä kapakasssa käynyt miesten vessassa eikä siinä ole ollut mitään ahdistavaa.
Mutta nokitan meidän vessaunet: suihku-unet! Haluan/mun on pakko päästä suihkuun, mutta suihkussa on kamalasti porukkaa tai sitten porukka on just menossa saunaan vaikka mä inisen, että jos mä käyn nopeasti suihkussa ensin. Eihän siinä muuten, mutta poikkeuksetta tämä porukka on joko mun kotona tai mun hotellihuoneessa tms. jossa luulis mulla olevan oikeus ja valta heittää porukka ulos ja mennä suihkuun, mutta kun ei.
Mitä rajoja mä haen:-)
Tuttuja nuo, että vessassa ei ole ovea tai osa seinistä puuttuu. Joskus unessani olen ihan normaalisti p*skalla vessassa ja huomaan yhtäkkiä, että olenkin oikeasti jossain julkisessa tilassa, esimerkiksi koulussa tunnilla ja yritän käyttäytyä ihan normaalisti, vaikka samalla istun housut nilkoissa p*ska pyllystä osittain ulkona.
Mun unissa lähes aina yleiset vessat ovat erittäin epäsiistejä, virtsa lainehtii lattialla ym, oman asunnon vessa unissani useimmiten on siisti.
Mun toistuva kamala ahdistavaa painajainen on saastaiset vessat. Siis näen näitä melkein viikottain ja ne todella oksettaa mua ja niistä jää ällö olo. Pääsisipä niistä eroon!
Sen olen tiennyt etten ole ongelman kanssa yksin.
Joskus myös näen unia joissa puuttuu yksityisyys mutta se ei ahista niin paljon kuin joka puolella oleva ulise ja vessapaperit. Yök!
Joskus kuljen isossa hotellissa, opistossa tms ja etsin vessoja. Osaan ei mahdu edes istumaan, ja kamalan saastaisia kaikki ovat. Sellaisia ettei niihin oikein voi edes astua saati tehdä asioitaan.
Liittyyköhän siihen että olen kamalan tarkka hygieniasta. Festarien bajamajat ovat vähän niinkuin toteutunut painajaiseni (päivästä kaksi eteenpäin)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vessassa ei ole kunnon seiniä vaan sinne näkee jostakin ihan suoraan ja juoksen paikasta toiseen etsien vessaa, jossa olisi edes jonkinlainen näkösuoja. Olen aina jo istumassa pöntölle kun näen, että joillakin ihmisillä on suora näköyhteys minuun.
Just tämä! Tosi yleinen mulla.
Viime yönä unessa kävin parhaan kaverin vessassa, toimitus itse oli ok mut hajun poistamiseksi päätin että ruiskaisen pönttöön vähän hajustettua käsisaippuaa joka oli sinistä. No sitä sinistä töhnää olikin sitten joka paikassa, yritin pyyhkiä sitä vessapaperilla sitten pois ja sitä päätyi valkoisen paitani etumukseenkin. Onneksi tässä vaiheessa heräsin:) Usein näissä vessaunissa itse asiassa onnistun löytämään vessan ja pissaamaan, hätä vain ei katoa minnekään eli kohta taas etsimässä.
Näin joskus hilpeän unen siitä että olin muumitalossa vierailulla ja syömisen jälkeen tuli kauhea p*skahätä. Ajattelin hiljaa mielessäni, että mitäs nyt sitten teen, vessaa sieltä lienee turhaa etsiä :D Heräsin omaan nauruuni.
Välillä näen unia, joissa olen julkisella paikalla, hätä on kamala ja pelkään hirveästi, etten ehdi vessaan ajoissa, tai unohdan lukita oven tai muuten joudun tilanteeseen, jossa muut ihmiset näkevät, kun mulle sattuu vahinko... Kärsin todella pahasti ärtyneestä suolesta ja nämä pelot ovat jatkuvasti läsnä valveilla ollessakin.
Yleensä pönttö on tukossa ei muuten vaan niin kummallinen ettei sitä voi käyttää tai se sijaitsee jossain oudossa paikassa kuten keittiössä. Toisaalta jos mulla on oikeasti kova kushätä niin unessa kus lentää ja lentää eikä lopu ollenkaan. Alleni en onneksi laske.
En muista nähneeni varsinaisia vessaunia. Unia peiliin katsomisesta kyllä, ja välillä se peili sattuu olemaan vessassa. Nämä unet liittyvät usein ulkonäköön/rumuuteen tai kehoon. En muista että olisin ikinä nähnyt unta pissasta tai kakasta, tai vessaan ehtimisestä tms.
Istun pytyllä pissaamassa, mutta viime hetkellä huomaan että en voikaan pissata: huomaan että mulla onkin pikkuhousut jalassa, tai että pytyn kansi on kiinni ja istun kannella. Vessa on sinällään ihan normaali.
Sitten herään kamalaan vessahätään, ja olen iloinen että en pissannut sänkyyn. Tämä uni on seurannut läpi elämän.
N50
Mä en oo käyny vessassa. Ainakaaa kakalla. Mä käyn vaan ihqu pskallla.
Näen sellaisia unia, että vessat ovat niin pieniä, ettei niihin mahdu kunnolla. Usein ne vessat ovat jossain vanhassa koulussani, vaikka lukiostakin olen päässyt jo 15 vuotta sitten. Nuo unet ovat todella ahdistavia.
Mulla on kanssa yksityisyyden puute: monta pönttöä julkisessa tilassa. Lisäksi, kun sopivan pöntön löydän, niin pissihätä kestää ja kestää vaikka lorottelenkin. Nuorena muutaman kerran olen laskenut alleni, mutta nykyisin tiedän avata silmät, kun pissaan unessani.
Täällä on näin paljon muitakin, jotka näkevät vessaunia näillä samoilla toistuvilla teemoilla. Luulin että olen ainoa. :D
Olisi mielenkiintoista löytää unien taustatekijöitä ja -syitä, koska ilmiö on ilmeisen yleinen. Vessahätä se ei ole.
Vessat on unissa aina toinen toistaan likaisempia ja ällöttävämpiä. Ovia ei ole tai ne on rikki. Jos ovet on, on ne tosi matalia tai alhaalta tosi avoimia.
Saastaista, eikä siis mitään yksityisyyttä. Jos satunkin löytämään pöntön jolle ilkeää istua, tulee viimeistään siinä vaiheessa joku muu vessaan, enkä voi asioida.
Taustalla voisi olla tunne, ettei saa tarpeeksi yksityisyyttä. Ei saa olla rauhassa edes vessassa.
Ei minulla ikinä ole vessaunen jälkeen pissahätää. Kyllä nämä unet kumpuaa jostain ihan muualta.
Minulla on aina ollut aika ujo rakko, joten olen luullut että nämä unet johtuu siitä. On oikeasti todella ahdistavaa etsiä pissahädässä tarpeeksi yksityistä vessaa minne pääsee käymään ilman että joku on kuuloetäisyydellä. Unissa vessoissa ei ole edes seiniä, joten en voisi kuuna päivänä käydä sellaisessa. Tunne on juuri se sama ahdistus, se "voi ei, en mä tuohon voi pissata". Ilmeisesti nämä unet on kuitenkin ihan yleisiä, eikä johdu mun ujorakkoisuudesta.