Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessaunet - mitkä asiat ovat sinulle vaikeita unessa vessassa asioimisen suhteen?

Vierailija
22.02.2019 |

Itsellä yleensä se, että minkään vessan ovi ei mene kiinni/lukkoon.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve omaan rauhaan on mitätöity tai mahdoton. Rinnastuu unessa perustarpeeseen.

Vierailija
62/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo unet on jotenkin tosi ahdistavia. Vessaunissa olen aina jossain oudossa paikassa ja sitä vessaa saa etsiä ihan hulluna. Sitten kun sen viimein löytää niin se/ne on varattu. Ja vessat eivät ole normaaleja vaan tosi likaisia ja pöntöt kummallisia. Ei mitään tolkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttö on unissani jossain avarassa tilassa tai muuten avonainen. Tilassa on paljon ihmisiä, eikä heitä näy haittaavan se, että pönttö on noin julkinem. Tosin heillä onkin aina vaatteet päällä ja minä olen aina ainoa, joka joudun häpeissäni siinä p*skomaan.

Vierailija
64/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity mullakaan mitenkään vessahätään. Näen usein unia, jossa vapaata vessaa ei löydy, kaikki on täynnä (mutta hei, eiks tää ookin meidän naisten elämää!) tai sitten vessat tosiaankin ovat aivan kauheassa kunnossa tai yht'äkkiä huomaan, että kun pissaan vessassa, pönttö ei olekaan toiminnassa, vaan käytännössä pissaan lattialle.

Tai vessat ovat epämääräisiä, huomaankin olevani miesten vessojen puolella tai naisten vessa on miesten pukuhuoneessa. Mikä on outoa, sillä oon mä kapakasssa käynyt miesten vessassa eikä siinä ole ollut mitään ahdistavaa.

Mutta nokitan meidän vessaunet: suihku-unet! Haluan/mun on pakko päästä suihkuun, mutta suihkussa on kamalasti porukkaa tai sitten porukka on just menossa saunaan vaikka mä inisen, että jos mä käyn nopeasti suihkussa ensin. Eihän siinä muuten, mutta poikkeuksetta tämä porukka on joko mun kotona tai mun hotellihuoneessa tms. jossa luulis mulla olevan oikeus ja valta heittää porukka ulos ja mennä suihkuun, mutta kun ei.

Mitä rajoja mä haen:-)

Nyt kun mainitsit, niin olen nähnyt myös suihku-unia. Aina olen jotenkin väärässä paikassa. Tavallisesti miesten puolella. Seksuaalisuus ei liity tähän, vaan häpeän tilannetta ja ne miehet, jotka huomaavat minut, vain mulkaisevat ja jatkavat omia toimiaan.

Vierailija
65/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä av on ihan huippu. Olen pitänyt itseäni jotenkin omituisena toistuvien vessaunieni kanssa. Pönttöjä julkisilla paikoilla, seinät vain osittaisia tai verhoja jne.

Vierailija
66/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ikkunallisessa vessassa, kuin jonkin laitoksen.  Tai jokin kolkko käytävä jonka päässä on vessa.

Toisinaan maalla ulkohuusissa.

Vierailija
67/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puuttuu vessakopista aina ovi tai sitten ovessa on iso ikkuna ja vaarana on, että kuka vaan näkee.

Vierailija
68/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetullut ketju. Olen tosiaan luullut olevani kummajainen näiden unieni kanssa, jossa vessat ovat likaisia ja julkisia. :D

Vierailija
69/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unessa ei löydy ikinä siistiä vessaa tai tarpeeksi yksityistä vessaa. Vessapainajainen. Ja kun herää, on oikeasti pissahätä

Kun on kova hätä, ei vessan siisteydellä tai yksityisyydellä ole niin väliä...vaikka olen minäkin nähnyt unta, jossa vessat aina läpinäkyviä ja muita samassa tilassa...

Mietin, miten entisaikaan pystyttiin käymään yhteisvessoissa, huusin reiät vieretysten. Armeijassa kai tälläistä ollut vielä tosi myöhäänkin.

Vierailija
70/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mä en saa alushousuja pois jalasta enkä sen takia unessa pysty pissaamaan. En uskalla nukkua ilman alkkareita kun pelkään että pissaan sänkyyn, jos unessa huomaankin että ei oo alkkareita jalassa ja pystynkin pissaamaan. Vessa on kans usein saunassa tai siis reikä lauteilla ja just sillon on yleinen saunavuoro enkä siksi kehtaa alkaa lorottelemaan.

Vierailija
71/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä unessa on vessahätä, mutta vessaa ei vain syystä tai toisesta löydy sellaisestakaan paikasta, jossa niitä yleensä on. Sitten kun on juuri vihdoin löytänyt vessan, ympäristö muuttuu ja vessakin katoaa taas jonnekkin.

Tai sitten on unessa niin hirveä kiire tms. että juuri pöntölle istuttua pitääkin lähteä kiireesti johonkin.

Klassikko on myös se, että vessanpönttö muuttuukin ihan joksikin muuksi esineeksi juuri kun siihen on istumassa, esim. tavalliseksi tuoliksi jossa on reikä keskellä.

Eräässä unessa olin jonkinlaisessa isossa sairaalahuoneessa jossa oli paareja ja vessanpönttöjä seinien vierustoilla. Olin juuri istahtamassa yhdelle pöntöistä kun hoitaja tuli ja sanoi etten voi jäädä pöntölle sillä siihen on juuri tulossa synnyttäjä :D

Vierailija
72/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni analysoi mun vessapainajaisunet niin että vessat on kuin miehiä, ne on joko varattuja tai täynnä paskaa :D

Vierailija
73/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt vessaunta mutta harva se yö käyn yöllä pissalla. Siksi ymmärsinkin otsikon ihan väärin. :) ja (puoli)unessa vessassa käynnissä ei ole mitään hankalaa, en oikein edes herää..

Vierailija
74/90 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa aiheen vielä, sillä se on mielenkiintoinen!

Tästähän voisi tulla iltikseen joku juttu...!

Muita toistuvia unenaiheita minulla on mm. se, että ajan autolla, mutta en näekään ratin takaa minnekään ja en yllä polkimiin. Unissani tykkään myös tehdä tooodella pitkiä loikkia ja joka kerta ihmettelen niitä itsekin.

Vierailija
75/90 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
76/90 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unissa pönttö saattaa löytyä esim. lentokoneen perältä keskimmäisen penkin tilalla. Siinä pitäisi sitten millien päässä viereisistä ihmisistä pissata, kun he nukkuvat/katsovat leffaa tms.

Kerran pönttö löytyi hyvin oudosta huoneesta seinässä olevasta isosta pyöreästä aukosta, kuin jättimäinen kuivausrumpu tai röntgenlaite. Senkin pyöreä ovi oli lasia ja muutenkin ahdisti koko huone, oli jossain oudossa laitoksessa.

Kerran olin seurakuntakeskuksen invavessassa, kaikki ok, kunnes yhtäkkiä huone olikin valtava halli ja huoneen toisessa päässä olevasta ovesta alkoi lapata porukkaa ihan kulkueena huoneen läpi. Lisäksi kyseessä oli vielä joku SIRKUS pelleineen ja norsuineen. Siinä sitten nolota pidätin pissaa kesken suihkun enkä voinut noustakaan.

Tosi usein on niin, että ehdin istua, mutten pääse enää lähtemään, kun sinne tulee ihmisiä ja he näkisivät alapääni, jos nousen tai edes yritän pyyhkiä. Siinä sitten istun ja peittelen paidanhelmalla itseäni. "En mä täs mitää, kunhan istun.."

Usein on myös monien mainitsemia pönttörivejä tai olemattomia ovia. Pönttörivit tai joskus suihkurivit saattavat olla myös unisex-vessa/suihkuhuoneessa, jossa palloilee myös miehiä. Varsinkin suihkuhuoneet ovat yleensä jollain tapaa hieman sokkeloisia ja moniosaisia, ja hiippailen ympäriinsä yrittäen löytää vapaata nurkkaa, johon muut ei näe.

Pari kertaa on ollut myös jollain tapaa vuotava pönttö tai käsisuihku, joka ei mene enää pois päältä. En tiedä mistä tämäkin uniin tulee, kun en edes käytä käsisuihkua juuri koskaan ja olen jo muutaman vuoden asunut ulkomailla eli niitä ei edes ole.

Nämä vessaunet ovat ärsyttäviä ja noloja, mutteivat sinänsä painajaisia. Herään jossain vaiheessa ja menen pissalle. Julkisista suihkuista sen sijaan näen ahdistavia painajaisia. Oikeassa elämässä näitäkin käytän aika harvoin, kuntosalilla en käy ja uimahallissakin harvoin enkä siellä arastele yhtään.

Unissa olen vaatteet/pyyhe päällä ja tarkoituksena on päästä kuivana huoneen läpi pukkariin/ulos. Suihkut ovat automaattisia (liiketunnistimilla), niitä on erikorkuisten seinäsuuttimien lisäksi myös katossa ja ne osoittavat mikä mihinkin suuntaan. Yritän olla coolisti, vaikka on kauhea ahdistus päällä. Vesi ei tietääkseni ole edes kylmää/kuumaa, eli kyseessä ei ole minkäänlaisen kivun pelko, ainoastaan se kastuminen.

Oikeassa elämässä en (enää aikuisena) välitä, kuka kuulee pissaamisen ääniä tai näkee mitäkin ruumiinosia uimahallissa, ulkomailla rannalla saatan olla yläosattomissa tai vaihtaa vaatteisiin jotenkuten pyyhkeen suojissa. En ole muutenkaan arka tai ujo. Ei myöskään ole rakko- tai mahaongelmia eikä ole koskaan käynyt vahinkoa (julkisesti tai esim. sänkyyn).

En keksi mitään syytä, miksi alitajuntani näitä miettii ja ahdistuu varsinkin niistä suihkuista. Onhan ne tyhjillään vähän kriipejä ja lapsena säikyin hieman automaattisia hanoja ja suihkuja, kun olivat uusia. Mutta ei niistä nyt näin pitkäkestoista traumaa pitäisi jäädä...

Vierailija
77/90 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku Iltalehmän toimittaja tehdä tästä jutun ja selvittää asiantuntijan kanssa, mistä nää unet kertoo? 

Tää vessapainajainen toistui minulla unissa varman 10 - 15 vuotta. oli kauhea ahditus, kun ei löytynyt siistiä, normaalia ja rauhallista vessaa 

Näitä unia ei ole ilmaantunut vuosikausiin, vaikka nykyisin ramppaan usein aamuyöstä vessassa.

Aiemmin minulla oli myös unia, että kodistani löytyi uusia valoisia huoneita, joiden olemassaolon olin unohtanut ja ihmettelin, miksi en ole saanut siivottua / remontoitua / otettua käyttöön lisätiloja. Jotain alitajunnan viestejä ne varmaan olivat. 

Vierailija
78/90 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä, mielenkiintoinen ketju

Vierailija
79/90 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan minäkin ketjua, koska minulla on viime yöltä kerrottavaa.

Monet täällä kertovat, että unien vessakäynnissä toistuu yksityisyyden puute. Näen itse näitä vessaunia silloin tällöin ja tällä kertaa vessa oli taas jotain ihan muuta, mitä koskaan ennen tätä.

Vessa oli avoin tila, jossa oli pönttöjä rivissä kuin elokuvateatterissa, usea rivi joissa kaikissa noin 10-pönttöä vierekkäin. Avoimen tilan lisäksi ihmisiä tuntui olevan myös tuon vessavyöhykkeen ulkopuolella näkemässä tämän avoimen vessan. Jono oli suuri mutta oma vuoroni tuli. Eturivin reunimmainen pönttö. Sinne kävellessäni jostain lensi pönttöön täysi vessapaperirulla, jonka jouduin pöntöstä ensitöikseni onkimaan vessa harjalla pois. Muistan mutisseeni "just joo."

Sitten piti kyykistyä matalalla olevalle pöntölle kusemaan ja sellaiseen asentoon, jossa kusi taatusti menee osittain reisille.

Onneksi heräsin pian kun olin pöntöllä käynyt, eikä tarvinnut kohdata niitä kymmeniä muita vessassa oleviin ihmisiin.

Vierailija
80/90 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vessassa ei ole kunnon seiniä vaan sinne näkee jostakin ihan suoraan ja juoksen paikasta toiseen etsien vessaa, jossa olisi edes jonkinlainen näkösuoja. Olen aina jo istumassa pöntölle kun näen, että joillakin ihmisillä on suora näköyhteys minuun.

Joo tämä! Kerran näin unen, jossa istuin kakalla kun eu-ministerit ruokailivat kauempana huoneessa ja yksi katsoi suoraan minuun. Mietin miten pyyhkisin. Ja sitten tarjoilija tuli hätyyttämään minua ulos.

Mikähän häpeäuni tuokin oli.

Vanha ketju, mutta ihmettelin itsekin viime yön unta, ja näitä wc-elämyksiä. Istuin pöntöllä kakalla, eräänlaisen luokkahuoneen kaltaisessa tilassa, samalla kun työkaverini istuivat vähän kauempana pulpeteillaan. Siinä mä kakkasin menemään, kuunnellen luentoa, ja mietin, että mitenkähän vaivihkaa pyyhkisin sillai, että kaikki eivät näkisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän