Vessaunet - mitkä asiat ovat sinulle vaikeita unessa vessassa asioimisen suhteen?
Itsellä yleensä se, että minkään vessan ovi ei mene kiinni/lukkoon.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan niin, että onoikeasti kusihätä, niin rupean unessa etsimään vessaa, mutta en löydä vapaata, tai sitten jos löydän, kusi ei tule vaikka kuinka pinnistäisi. Mikä on varmaan ihan hyvä ettei kuse sänkyynsä.
Suurin piirtein samanlaista unta näen. Joskus unien yleisissä vessoisa haisee tosi pahalle tai joudun ns unisex-vessaan jossa ei ole ovia. (olen mies)
Vierailija kirjoitti:
Vessat ei ole koskaan normaaleja vessoja. Niissä on aina joku pielessä. Esim. ovat pöntöttömiä tai sitten niin pieniä että sisään pitää ryömiä.
Minun unissani vessassa ei ole ovea ja ihmisiä lappaa kokoajan.
Mulla on ollut sellaisia, että vessa tulvii, paskat leviää ympäriinsä lattialle, viemäri ei vedä
🇺🇦🇮🇱
Näen harvoin vessaunia ja ne liittyvät aina siihen, että on oikeasti hätä ja aivot yrittävät herättää. Mutta ei se sulje pois sitä, että noita unia voi nähdä muistakin syistä.
Unessa tulee vastaan toinen toistaan oudompia vessoja. Yleensä eivät ole normaaleja, vaan ovettomia tai niihin täytyy kiivetä ja ovat jossain ylhäällä tai ovat vieri vieressä useiden toisten pönttöjen kanssa tai sitten rähjäisiä puuvessoja.
Nyt olen nähnyt useampana yönä unta että menen pöntölle ja sitten herään siihen että on vessahätä. Ja viime yönä toteutui sekin painajainen, että ehdin lirauttaa sänkyynkin. Minkäs teet kun unessa istut jo pöntöllä. Heräsin kuitenkin ennen kuin kaikki tuli sänkyyn. Yhden yöllisen vessakäynnin sijaan nyt on useammin öitä kun siellä täytyy käydä useamman kerran ja olen tästä lääkärille menossa. (Voin sanoa että vtuttaa).
Olisi kiva tajuta siinä unessa että "herää pahvi ja mene vessaan."
Rakko on ihan liikaa herkistynyt eikä tyhjene kerralla kunnolla. Olen tässä punninnut diabeteksen, uniapnean tai sydänvaivojen mahdollisuutta, koska vähän muitakin oireita välillä on.
Samat vessaunet minullakin. Olen unissa aina koulussa, usein miten lukioaikojen vessassa, jossa ei varmaan käynyt kuin muutaman kerran koko lukioaikana. Kun vihdoin löydän kohtuusiistin pöntön, olen unohtanut laskea pikkarit alas.
Juu,
sama, että ovi ei toimi tai ovia ei ole. Vessatilat on yleensä jotain uimahallin pukuhuoneen kokoisia jättimäisiä tiloja, joissa vessoja riveittäin. Useissa kopeissa on sotkua ja ulostetta, ja ne jotka on siistejä, niitä ei saa kiinni. Istut siinä sitten pytyllä kaikkien tuijottaessa.
Pissa ei myöskään tule, mikä varmaan patjan kannalta paras.
Kun poistin alkoholin (join hyvin vähän nuorena), ne unet vähenivät. Ärsyttäviä ne jos tulee ikinä. Tuntuu kuin kävisi täysin julkisesti asioilla unessa, näkyy kopin ulkopuolelle kaikki ja suuria rakoja. Ihmisiä siellä. Johtuuko ne kauppakeskusten wc-tilasta että sitä kanavoi vai onko palstalla liian julkinen sanoessaan jotain. Lisäksi wc:n toiminta on varsin kummallista.
Miten unet ja niiden symboliikka voikin olla näin universaaleja? Ollaanko me kaikki lopulta sama ihminen?
Heh näitä unia on ollut niin kauan kuin muistan. :D Yleisimpiä:
-kaikki vessakopit on jotenkin rikki, ei ovea, täynnä sotkua, ei yksityisyyttä jne
-etsin vessoja ympäri labyrinttimaista rakennusta (yleensä joku koulumaailmasta tuttu juttu, joko yläasteympäristö tai yliopisto)
-vessa on roomalaistyylinen kaakelihuone jossa vaan pönttöjä rivissä
-puuceen reikä on liian pieni, mahdoton tähdätä
Viimeisin vessauneni oli ihan pari yötä sitten ja ensimmäinen laatuaan: portaiden sivussa oli täysin puhdas yhden hengen wc mutta se oli lasikopissa. Istuin pöntöllä, lasin toisella puolella pari keski-ikäistä miestä töllötti ja huomautti että siinä vessassa on sitten kameroita. Yritin peitellä paikkoja hellemekolla ja tiristää tavaraa mutta tippaakaan ei tullut ulos. Hyvä vaan, muuten olisi ehkä tullutkin kuset sänkyyn. :D
Onkohan ihmiset nähneet jonkin sortin kusihätä-unia aikojen alusta asti vai alkoivatko nämä vasta kun privaattivessat/huussit ilmestyivät kuvioihin?