AV:n taso yhtäkkiä mennyt todella huonoksi
Asiallisia aloituksia haukutaan joukolla provoiksi, pelkkiä konservatiivisia ja taantumuksellisia persumielipiteitä esitetään. Mistä tämä johtuu, päivystääkö täällä enää pelkät jonnet ja vanhat tyhmät kääkät? Olen aika myöhäisherännäinen, vasta muutaman vuoden tätä itse lukenut, mutta koen että noin vuosi sitten tapahtui suuri romahdus. Surettaa, täällä on ollut niin mielettömiä keskusteluja, upeaa tietämystä, mahtavaa huumoria... Ei täällä kohta enää voi käydä. Mikä avuksi? Nimimerkkien tekeminen pakolliseksi? Jokin muu, mikä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Asiallisia aloituksia haukutaan joukolla provoiksi, pelkkiä konservatiivisia ja taantumuksellisia persumielipiteitä esitetään. Mistä tämä johtuu, päivystääkö täällä enää pelkät jonnet ja vanhat tyhmät kääkät? Olen aika myöhäisherännäinen, vasta muutaman vuoden tätä itse lukenut, mutta koen että noin vuosi sitten tapahtui suuri romahdus. Surettaa, täällä on ollut niin mielettömiä keskusteluja, upeaa tietämystä, mahtavaa huumoria... Ei täällä kohta enää voi käydä. Mikä avuksi? Nimimerkkien tekeminen pakolliseksi? Jokin muu, mikä?
Minuuusta keskustelujeen rikkkaus piikee siinä etttä keskustelut koetaan eri tahoilla ja tuodaaan niihin erilaisia näkykylmia ja sävyyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuuusta keskustelujeen rikkkaus piikee siinä etttä keskustelut koetaan eri tahoilla ja tuodaaan niihin erilaisia näkykylmia ja sävyyjä.
Autenttiisuuus on minusta kiinnnostavaaa eikäää sellainen pelkistetty toistaminen.
Hiihtoloma, teinimirkut- ja jonnet huvittelee ja opettelee aikuisten tavoille, swvakit purkaa ahistustaan ja y-pidosta huolehtii par.odia lindw-mado.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa se että en tiedä minne mennä jos täällä ei voi käydä, siis netissä. Toki ulkomaisilla palstoilla voi käydä mutta haluaisin myös suomeksi vääntää Suomen asioista. Vinkkejä otetaan vastaan.
-ap
Yli lauta.
(Kamoon paskamodet ei oo v*ttu totta että sana ”yli lauta” on sensuurissa. Huutista!
Ootko sitä mieltä että itseni kaltaisen keski-ikäistyvän palstamamman kannattaisi mennä y-laudalle katselemaan niitä tissi- ja natsikuvia? Ehkä siellä on joku mammasektio myös, en tiedä. Se käyttis on myös kauhea.
-ap
Yli laudan tarjonta jos ei uppoa niin ei voi muuta sanoa kuin että tällä hetkellä suomessa on keskustelupalstaptyhjiö jolle riittääisi keski-ikäisiä tolkullisia asiakkaita. Sanoma lienee linjansa valinnut ja av tulee kuihtumaan äärivasemmistolaisten lesbopunkkarien triggeröitymisämpäriksi.
Englanninkielisiä foorumeita on maailma täynnä mutta suomenkielinen keskustelu...njäh... miten olisi tiede.fi keskustelut?
No, tiede.fi-kiinnostaisi periaatteessa mutta on nekin jotenkin aika äijiä ja kiihkoateisteja ja vähän persuja, se mitä vähän olen sitä lukenut... HS:ääkin tuntuu kommentoivan pelkät persut ja äärioikeistolaiset. Kauas on tultu internetin alkuaikojen ihanteista :(((
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autenttiisuuus on minusta kiinnnostavaaa eikäää sellainen pelkistetty toistaminen.
Tämä. Useat ketjut pilataan ”koska minusta tuntuu painostuksen alla joltain niin se on oltava niin” -oksennuksilla, ikään kuin joukkoajattelun tai henkilökohtaisten älyttömyyden toistaminen internetin välityksellä tekisi niistä todellisempia asioita kuin muut maailman lukemattomat harhat. Tämä yllättävän yleinen ja äänekäs taho hiljenee kun heiltä kysyy tarkentavia kysymyksiä. Kokeilkaa joskus - kun heiltä pyytää lähdettä, he alkavat jankkaamaan helposti kumottavilla virheargumenteilla, käyvät solvaamaan tai vain katoavat. Ihmeellistä.
Huomaa, että tänne on tullut taas ne entiset hörhöt.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmaisten kokoontumisajot ovat nykyisin. Mo detkin haalittu jostain mt-hoitolasta työkkärin avustuksella?
On se kyllä kumma kun aina meitä mt-potilaita syytetään ihan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmaisten kokoontumisajot ovat nykyisin. Mo detkin haalittu jostain mt-hoitolasta työkkärin avustuksella?
On se kyllä kumma kun aina meitä mt-potilaita syytetään ihan kaikesta. <3
Haha olet oikeassa! Pahoittelut että tässäkin ketjussa kävi niin.
-ap
Minä edustan sellaista palstailijatyyppiä, että otan provoltakin haiskahtavat aloitukset tosissani, jos niissä on kuitenkin jokin tärkeä pointti josta on mielestäni hyvä keskustella. Kirjoittelen harkittuja, joskus pitkiäkin vastauksia ja yritän tosissani auttaa aloittajaa. Jaan asioista neutraalia, tutkittua tietoa, jos huomaan että joku keskustelija hyötyisi siitä. Saatan joskus puuttua siihen, jos joku yrittää pilata keskustelua häiriköimällä (usein siihen riittää ihan yksi suora kysymys, ja häirikkö lopettaa - ei tietenkään aina). Lisäksi kirjoitan joskus avauksia omasta elämästäni tai muuten vain mieleen tulleista asioista. Saan usein paljon yläpeukutuksia ja monesti joku keskustelija myös erikseen kiittää viestistäni.
En kuitenkan viitsi enää kirjoitella AV:lla, ja tähän on muutamia syitä:
- ketju, jonka avaamiseen tai johon vastaamiseen olen nähnyt paljon vaivaa, saattaa yhtäkkiä poistua parin roskaviestin takia
- poistamiseen voi ehkä olla muitakin syitä, mutta nämä ovat minulle täysin hämärän peitossa, koska moderointilinja vaikuttaa mielivaltaiselta eikä sitä avata palstalaisille mitenkään
- kirjoittaminen on kohtuuttoman hankalaa, kun teksti voi jäädä julkaisematta siinä olevan jonkun ihan tavallisen sanan vuoksi, jota saa sitten yrittää arvailla, joskus pitkäänkin
- edelliseen liittyen, palstalla on nykyään rajoitus yksittäisen postauksen pituudelle, mutta jos olen kirjoittanut rajan ylittävän tekstin, palsta ei kerro kuinka paljon siinä on liikaa pituutta (tätäkin joutuu sitten arvailemaan ja testailemaan)
- eri lehtien toimittajat ovat alkaneet kopioida täältä tekstejä omiin juttuihinsa
- joskus joku keskustelussa eri mieltä oleva saa poistettua koko keskustelun, tai jonkin olennaisen viestin siitä, ihan vain siksi että ei tykkää jäädä näkyvästi alakynteen
Tiivistäen siis palstaa moderoidaan huonosti ja sen käyttö on turhan hankalaa. Kirjoitan nykyään pääasiassa redditissä, joka on erinomaisesti, läpinäkyvästi ja reilusti moderoitu ja teknisesti helppokäyttöinen, ja eräällä suomalaisella harrastusfoorumilla, joka on niin pienen piirin tiedossa ettei siellä tarvita moderointia ollenkaan.
Olen samoin huomannut, että täällä on nykyään erittäin paljon empatiakyvyttömyyttä, henkilökohtaisuuksiin menemistä ja aggressiivista pakkomielteisyyttä. Vielä pari kolme vuotta sitten täällä oli paljon rakentavampaa ja kypsempää keskustelua, joskin niitä trollejakin löytyi mutta niin on joka anonyymipalstalla.
Lisäksi olen huomannut, että juuri näiltä hyökkäävimmiltä besserwissereiltä puuttuu täysin sisälukutaito. Jos joku tekee tänne aloituksen vaikkapa siitä, että jatkuvat lapsentekoutelut ärsyttävät, niin heti ensimmäiset viisi kommentoijaa ovat huutamassa, että "on se kumma kun ei saa kysellä kuulumisia, minä en kysele enää mitään yhtään keltään!" Käsittämätöntä pikkusieluista uhriutumista, joka tehokkaasti pilaa ketjun kuin ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Minä edustan sellaista palstailijatyyppiä, että otan provoltakin haiskahtavat aloitukset tosissani, jos niissä on kuitenkin jokin tärkeä pointti josta on mielestäni hyvä keskustella. Kirjoittelen harkittuja, joskus pitkiäkin vastauksia ja yritän tosissani auttaa aloittajaa. Jaan asioista neutraalia, tutkittua tietoa, jos huomaan että joku keskustelija hyötyisi siitä. Saatan joskus puuttua siihen, jos joku yrittää pilata keskustelua häiriköimällä (usein siihen riittää ihan yksi suora kysymys, ja häirikkö lopettaa - ei tietenkään aina). Lisäksi kirjoitan joskus avauksia omasta elämästäni tai muuten vain mieleen tulleista asioista. Saan usein paljon yläpeukutuksia ja monesti joku keskustelija myös erikseen kiittää viestistäni.
En kuitenkan viitsi enää kirjoitella AV:lla, ja tähän on muutamia syitä:
- ketju, jonka avaamiseen tai johon vastaamiseen olen nähnyt paljon vaivaa, saattaa yhtäkkiä poistua parin roskaviestin takia
- poistamiseen voi ehkä olla muitakin syitä, mutta nämä ovat minulle täysin hämärän peitossa, koska moderointilinja vaikuttaa mielivaltaiselta eikä sitä avata palstalaisille mitenkään
- kirjoittaminen on kohtuuttoman hankalaa, kun teksti voi jäädä julkaisematta siinä olevan jonkun ihan tavallisen sanan vuoksi, jota saa sitten yrittää arvailla, joskus pitkäänkin
- edelliseen liittyen, palstalla on nykyään rajoitus yksittäisen postauksen pituudelle, mutta jos olen kirjoittanut rajan ylittävän tekstin, palsta ei kerro kuinka paljon siinä on liikaa pituutta (tätäkin joutuu sitten arvailemaan ja testailemaan)
- eri lehtien toimittajat ovat alkaneet kopioida täältä tekstejä omiin juttuihinsa
- joskus joku keskustelussa eri mieltä oleva saa poistettua koko keskustelun, tai jonkin olennaisen viestin siitä, ihan vain siksi että ei tykkää jäädä näkyvästi alakynteen
Tiivistäen siis palstaa moderoidaan huonosti ja sen käyttö on turhan hankalaa. Kirjoitan nykyään pääasiassa redditissä, joka on erinomaisesti, läpinäkyvästi ja reilusti moderoitu ja teknisesti helppokäyttöinen, ja eräällä suomalaisella harrastusfoorumilla, joka on niin pienen piirin tiedossa ettei siellä tarvita moderointia ollenkaan.
Joo, Reddit vaikuttaa hyvältä. Taidanpa siirtyä sinne.
Olen käsittänyt että noita asiallisia ketjuja poistetaan siinä kohtaa kun sinne hyökkää esim rasistiarmeija tai tasoteoreetikot jankkaamaan. Siis kun on pari sivua rasseviestejä niin siinä kohtaa m o d e t puhaltaa pelin poikki kokonaan eikä jaksa jäädä poistelemaan yksittäisiä viestejä. Ymmärrän kyllä tavallaan...
Täytyy sitten ehkä kokeilla tuota redditiä. Sinnehän joutuu rekisteröitymään ja silti toimii? Miksei siis täällä toimisi... Itse asiassa voisi hyvä meidän kaikkien kommentoida (anonyymien) nimimerkkien takaa, ei se nyt niin kauhean paljon tähän tasoon vaikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat pilanneet tämänkin palstan. Vuosia sitten miehiä liikkui täällä vähän mutta nykyään joka ketjussa joku äijä tuo julki mielipiteitään, ihme naisvihalänkytystä ketjusta toiseen.
Miehet pois vauvapalstalta! Eikö niille riitä tekniikka- ja tissisaitit...
Luulis että on ihan kiva kun täällä on miehiäkin tuomassa omia mielipiteitä, vai onko ongelma siinä ettei ne miellytä?
Jos ihan rehellisesti vastaan, niin ei, ei ole kiva että miehet tuovat täällä mielipiteitään esille. Tykkäsin enemmän niistä ajoista yli kymmenen vuotta sitten, kun täällä ei juurikaan miehiä ollut. Äläkä käsitä väärin, pidän kyllä miehistä ja olen miehen kanssa naimisissakin mutta tämä palsta nyt vaan oli täynnä naisten keskusteluja ja sellaisina ne olivat parhaimmillaan. Naisten omia juttuja, naisten huumoria. Onhan miehilläkin omia juttuja, joihin ei naisia kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Olen käsittänyt että noita asiallisia ketjuja poistetaan siinä kohtaa kun sinne hyökkää esim rasistiarmeija tai tasoteoreetikot jankkaamaan. Siis kun on pari sivua rasseviestejä niin siinä kohtaa m o d e t puhaltaa pelin poikki kokonaan eikä jaksa jäädä poistelemaan yksittäisiä viestejä. Ymmärrän kyllä tavallaan...
Täytyy sitten ehkä kokeilla tuota redditiä. Sinnehän joutuu rekisteröitymään ja silti toimii? Miksei siis täällä toimisi... Itse asiassa voisi hyvä meidän kaikkien kommentoida (anonyymien) nimimerkkien takaa, ei se nyt niin kauhean paljon tähän tasoon vaikuttaisi.
Redditiin voi rekisteröidä samalla sähköpostiosoitteella loputtoman määrän nimimerkkejä (tai ainakaan itselle ei ole tullut rajaa vielä vastaan). Siksi se on käytännössä melko lähellä anonyymia keskustelua. Toiminto pudottaa kuitenkin pahimmat spämmit automaattisesti pois. Eli toimii oikein hyvin. Siellä on myös toiminto, joka estää uuden nimimerkin luonutta postaamasta uusia viestejä turhan usein (esim. pitää odottaa 10 minuuttia ennen uutta postausta). Sekin siivoaa spämmiroskaa, mutta ei juuri vaikuta palstan käytettävyyteen. Jos on jo pidempään keskusteluihin osallistunut, hyvämaineinen nimimerkki, saa postata tiheämminkin. Sitten on automaattisia roskasuodattimia, joihin uuden nimimerkin postaukset tarttuvat aika helposti, mutta yleensä modeilta kysymällä ne poistetaan suodattimesta ja pääsevät julkaisuun.
Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Olen samoin huomannut, että täällä on nykyään erittäin paljon empatiakyvyttömyyttä, henkilökohtaisuuksiin menemistä ja aggressiivista pakkomielteisyyttä. Vielä pari kolme vuotta sitten täällä oli paljon rakentavampaa ja kypsempää keskustelua, joskin niitä trollejakin löytyi mutta niin on joka anonyymipalstalla.
Lisäksi olen huomannut, että juuri näiltä hyökkäävimmiltä besserwissereiltä puuttuu täysin sisälukutaito. Jos joku tekee tänne aloituksen vaikkapa siitä, että jatkuvat lapsentekoutelut ärsyttävät, niin heti ensimmäiset viisi kommentoijaa ovat huutamassa, että "on se kumma kun ei saa kysellä kuulumisia, minä en kysele enää mitään yhtään keltään!" Käsittämätöntä pikkusieluista uhriutumista, joka tehokkaasti pilaa ketjun kuin ketjun.
Kaikkea tuota kuvataan yhdellä sanalla = voimaantuminen. Eli tuollaista jälkeä syntyy, kun suomalainen nainen hairahtuu feminismiin ja muuttuu voimaantuneeksi ja itsenäiseksi, vahvaksi naiseksi.
Onpa itseriittoinen ja egoistinen aloitus. Vai että kaikenmaailman rasistit. Se vaan että se rasistiksi tai juntiksi tai perseeksi solvaaminen tulee sunkaltaisilta ihan asialliselle kommentille, mutta poikkeaa tietenkin aloittajan mielipiteestä joten se on varmaan ok. Onko oma aloituksesi asiallinen? Aloitat siinäkin heti pilkkaamisella. Jos on lusikalla annettu, et voi kauhalla vaatia! Oletko todella noin itseharhainen, kuten moni muukin täällä. Oma napa on niin puhdas, muualla se pas ka on vaikka se onkin omissa aivoissasi.
Ihan uutena käyttäjänä ja vielä miehenä täällä. Ikäväksi olen kanssa huomannut epämääräisen käyttäytymisen sivustolla. Jos veikkauksenne pitää paikkansa että tämä on mennyt viime vuosien aikana huonompaan suuntaan. Voisin väittää syyllinen sille löyty kalevauvasta. Sitä myötä nuoriso on löytänyt tänne häiriköimään ja haaveilemaan ehkä että heidän kirjoituksia lauletaan, tjsp.
Mutta otan vähän henkilökohtaisesti että miehiä syyllistetään siitä että taso olisi mennyt huonoksi. Itse olen ehtinyt jo vastailemaan vaikka kuinka moneen viesti ketjuun ja kiitoksikin olen saanut.... Joten ei saisi yleistää.
Mutta takas aiheeseen. Jos tätä haluttaisiin suojata turhanpäiväisiltä viesteiltä niin rekisteröityminen olisi se juttu. Vaikka siten että yksi käyttäjätunnus per puhelinnumero. Kun sähköposti osoitteisiin sidottu tunnus ei oikein helpota koska niitä saa avattua myös loputtomasti.
Mutta olkoot mikätahansa rekisteröitymis pakko niin se myös tulee viemään asiallisia kirjoittajia/aiheita pois täältä.
ps. Itse en rekisteröityisi enää palveluun jos puhelinumero pakko olisi.
Ei rekisteröityminen mitään auta. Yleensä moderaattoreinakin toimii ihan yhtä häiriintyneitä naisia, kuin pahimmat leukojen louskuttajanaiset täällä. Naisporukoissa se ilkeys vaan on osa elämää, eikä ne siitä ikinä mihinkään pääse, eivätkä edes halua korjata tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa se että en tiedä minne mennä jos täällä ei voi käydä, siis netissä. Toki ulkomaisilla palstoilla voi käydä mutta haluaisin myös suomeksi vääntää Suomen asioista. Vinkkejä otetaan vastaan.
-ap
Yli lauta.
(Kamoon paskamodet ei oo v*ttu totta että sana ”yli lauta” on sensuurissa. Huutista!
Ootko sitä mieltä että itseni kaltaisen keski-ikäistyvän palstamamman kannattaisi mennä y-laudalle katselemaan niitä tissi- ja natsikuvia? Ehkä siellä on joku mammasektio myös, en tiedä. Se käyttis on myös kauhea.
-ap
Yli laudan tarjonta jos ei uppoa niin ei voi muuta sanoa kuin että tällä hetkellä suomessa on keskustelupalstaptyhjiö jolle riittääisi keski-ikäisiä tolkullisia asiakkaita. Sanoma lienee linjansa valinnut ja av tulee kuihtumaan äärivasemmistolaisten lesbopunkkarien triggeröitymisämpäriksi.
Englanninkielisiä foorumeita on maailma täynnä mutta suomenkielinen keskustelu...njäh... miten olisi tiede.fi keskustelut?
No, tiede.fi-kiinnostaisi periaatteessa mutta on nekin jotenkin aika äijiä ja kiihkoateisteja ja vähän persuja, se mitä vähän olen sitä lukenut... HS:ääkin tuntuu kommentoivan pelkät persut ja äärioikeistolaiset. Kauas on tultu internetin alkuaikojen ihanteista :(((
-ap
Víhervasemmístolaisella sáástalla tämä foorumi on pilattu, joka lähtee fémākko módeísta, jotka poistavat kaikki keskustelut joissa ei palvota ja ylistetä šuvākkeja, víhervasèmmistoa tai fèmàkoíta.
Argumentoit kuinka asiallisesti tahansa jotain negatiivista mutta totta olevaa faktaa edellämainittuihin aiheisiin, niin mōdé poistaa keskustelut tai vähintään nuo argumentoídut viestit.
Kuinka kukaan voi enää toivoa edes keskustelua, jos ainoastaan yhdensuuntaiset kommentit sallitaan, samoin on järjetöntä ryhtyä enää kirjoittamaan mistään.
Siksi koko homma on mennyt täällä õyhöttämiseksi.
Jaahas trollit ovat löytäneet tännekin :(
-ap