Työasioiden edistäminen reittä pitkin - kokemuksia?
Itsellä tällainen tilanne nyt ja jotenkin kihelmöivän kiehtova tilaisuus...
Olen miesvaltaisella alalla ja usein kauniina naisena kokenut ettei tule vakavasti otetuksi.
Paljon vähälahjaisemmat miehet tulee kuulluksi vain koska ovat isokokoisia miehiä. No nyt huomaan että saan ovea auki kollegoiden ihmetykseksi hyvin tavoiteltuun kontaktiin. Ja syynä paitsi työhön liittyvä globaalisti ainutlaatuinen tuotekehitysideani, myös se että yrityskontakti haluaa sänkyyn kanssani. Mieletön tilaisuus ja vipuvoima edistää asiaa tavalla johon mieskollegat ei pysty.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ja trollit, älkää please vaivautuko, tiedän ettei näin kuuluisi tehdä ja että hyvä idea etenisi muutenkin, mutta kiehtoo kun sille on mahdolllista saada naisellisilla avuilla lisäboostia :)
Kommentit (38)
Kun aloittelin miesvaltaisella alalla nuorena poikana. Niin meidän myynti nainen totesi että kyllä hyvä myyjä myy kaikkea, mutta paras myy kropallaan. Mutta tämä oli vain heitto enkä usko että niin kaunis nainen oikeasti olisi siihen lähtenyt.
Ja henkilökohtaisesti en usko että työasioita saat edistettyä reittäpitkin ellet sitten halua edetä työpaikalla. Ja niitä tapauksia valitettavasti riittää.
Tietenkinkin #MeToo aikana kaikki on mahdollista kun porukka haluaa pitää omat työpaikkansa jne. Mutta niiden apujen käytön jälkeen saattaa olla vähän haastavaa enää vaihdaa duunipaikkaa tai saada hyviä pestejä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miesvaltaisella alalla eikä tuollainen ole käynyt mielessäkään, etenin melko nopeasti "pikkupomoksi" ihan ahkeruuden ansiosta.
Itse olen eritysasiantuntija ja vältellyt pomopaikkoja viimeiseen asti vaikka kollegat sitä ehdottaneet ja kilpailijat sellaisia paikkoja tarjonneet. En halua täyttää päivääni excelin täytöllä ja kehityskeskusteluilla, vaan jatkaa alan huipulla erityisosaajana.
Ap
Sinänsähän tuossa ei ole mitään vikaa, mutta ongelma syntyy usein siitä että suhteista saattaa aiheutua lopulta enemmän sotkua ja siitä syystä lopulta haittaa urakehitykselle. Tästä syystä en itse lähtisi kehittämään uraa sängyn kautta.
Hävettää kertoa. Pari sukulaista on edennyt juurikin reittä pitkin ja molemmat ovat myöntäneet olevansa riippuvaisia pomonsa suosiosta, eivätkä halua hakea muualle, sillä silloin paljastuisi uudelle työnantajalle totuuksia entisestä työntekijästä sekä menettäisivät nykyisen asemansa. Eihän näistä oikeastaan huudella muualla kuin saunailloissa :P
Vakituiset paikat, vaan silti joutuu kuulemma koko ajan pelkäämään uutta sihteeriä joka voi viedä sinun paikan tai firman konkkaan menoa. Konkurssin jälkeen tajuat olevasi samanlainen tekijä kuin muutkin, ellet jopa huonompi. Tuolla on heitäkin jotka kouluttautuvat eläen uralleen ilman reittä pitkin kiipeämistä ;)
Vierailija kirjoitti:
Sinänsähän tuossa ei ole mitään vikaa, mutta ongelma syntyy usein siitä että suhteista saattaa aiheutua lopulta enemmän sotkua ja siitä syystä lopulta haittaa urakehitykselle. Tästä syystä en itse lähtisi kehittämään uraa sängyn kautta.
Kiitos juu tätä ehkä eniten pelkäänkin ja siksi torjunut aloitteet hienotunteisen määrätietoisesti. Selkeästi kuitenkin hän saa kiksejä jo pelkästään tekstareista ja ehdottelusta. Mm kun korkean tason yhteistyöryhmän illallinen, ehdottaa ”kahden keskistä illallista” jossain toisaalla. Noh, pakkohan oli kieltäytyä ettei ihmetellä missä olen.
Nyt ehdotti että hahmottelemme uusia linjauksia ja toivoi jälleen sitä ilta-aikaan, mutta ”tyytyi” toimistotapaamiseen ja ilmeisen iloinen että ylipäätään järjestyi.
Kuulostaa keksityltä koko juttu. Olen ollut yksityisellä sektorilla 35 vuotta, enkä ole koskaan törmännyt moiseen. Joku on katsellut liikaa amerikkalaista tv:tä, tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa keksityltä koko juttu. Olen ollut yksityisellä sektorilla 35 vuotta, enkä ole koskaan törmännyt moiseen. Joku on katsellut liikaa amerikkalaista tv:tä, tai jotain.
Niinkö.... no elämäni on kyllä ollut vähintään yhden elokuvan veroinen seikkailu tähän mennessä :) siis myös ja etenkin siviilipuolella. Toki kuten sanottu, älykkyys ja kauneus näyttää viehättävän ja sillä pääsee etenkin siviilissä pitkälle.
Toisella kierroksella moni on jo unohtanut itsestään huolehtimisen ja on valitettavan elämän katkeroittama (miesten minulle kertomaa, kun olen ihmetellyt takertumistaan minuun). Toki tiedostan ettei tarvita kuin vakava sairaus ja tilanne voi saada äkkikäännöksen. Siksi olen äärimmäisen kiitollinen jokaisesta hetkestä, jonka olen saanut kokea.
Haluaisin kirjoittaa tai kirjoituttaa kokemuksista kirjan tai pitää blogia edes arkisemmista asioista, mutta niin paljon asioita joita ei voi julkaista. Kuten joku totesi, piirit on pienet, kaikki tietäisi äkkiä kenestä puhutaan.
Ap
Ole mies naisvaltaisella alalla ja etenen päivittäin reisiä pitkin ylös, alas taakse ja eteen. Koska ei ole urakkapalkkausta mitään hyötyä siitä ei ole.
No mikäs siinä, jos kutkuttaa. Mutta älä ylläty, jos kuvio kääntyy jossain vaiheessa sinua vastaan. Tunnen omalla alallani useampia naisia, jotka ovat sinetöineet sopimuksia jalkovälillä. Ovat kyllä ihan pärjänneet, mutta aina on sana näistä kiirinyt. Muutamissa tapauksissa tiedän, että heitä on painostettu asialla jälkikäteen muiden ihmisten toimesta. Menemättä tässä tarkentaviin yksityiskohtiin. Takanapäin kuiskutellaan laajasti, miten on kiitoradan kautta edennyt. Yleensä se sana on levinnyt puntinheiluttajan itsensä kautta, koska jostain syystä heillä on tapana kerskaillaaina jollekin. Jotkut miehet vihjailevat palavereissa asiasta siten, ettei muille jää epäselvyyttä.
Jos kestät tämän riskin, niin mikäs siinä.
Jos kihelmöi niin anna kihelmöidä, pieni flirtti on ok, mutta loppujen lopuksi sun business ei tule pidemmän päälle kestämään jos sekoitat seksin siihen. Kuten muutkin sanoivat, miehet ovat lörppöjä seksisuhteiden kohdalla ja hyvin äkkiä huomaat, että muutkin toivovat samoja palveluksia. Eli käytä viehättävää ulkomuotoasi hyväksi sillä flirtillä ja kauniilla hymyllä, mutta jätä siihen. Usko pois, siitä on sulle myöhemmin hyötyä kun maineesi kauniina mutta vaativana neuvottelijana kiirii eteenpäin.
Täähän on selkeä misogyninen provo joltain 45 v setämieheltä. Oikein kihelmöi ja kas kun ei valu reisiä pitkin.
No, herrasmies yrittää aina. Joten sinua manipuloidaan
Huono provo, ei jatkoon.
Vaikkakin tuo kohta, kun trolli sanoo että "trollit, älkää please vaivautuko" oli aika hauska, sillä lailla ironisesti. :)
Vierailija kirjoitti:
Täähän on selkeä misogyninen provo joltain 45 v setämieheltä. Oikein kihelmöi ja kas kun ei valu reisiä pitkin.
Tai sitten on kyseessä kateellinen kollega, joka kuvittelee kauniin naiskollegan saavuttaneen uratavotteita ja kontakteja ulkonäkönsä avulla Oikeasti kaunis nainen on huomannut viimeistään 15 vuotiaana mikä vaikutus hänen ulkonäöllään on miehiin ja mitä sillä voi saavuttaa, jos sitä haluaa käyttää. Ulkonäön vaikutusta ei vaan yhtäkkiä huomaa urallaan edenneenä asiantuntijana niin että kihelmöi. Huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kaunis nainen on huomannut viimeistään 15 vuotiaana mikä vaikutus hänen ulkonäöllään on miehiin ja mitä sillä voi saavuttaa, jos sitä haluaa käyttää. Ulkonäön vaikutusta ei vaan yhtäkkiä huomaa urallaan edenneenä asiantuntijana niin että kihelmöi. Huono provo.
Hyvä kun nostit esiin! Nimittäin nuorempana ei ollut vientiä! Vasta kypsemmällä iällä olen alkanut erottua joukosta, juurikin koska hyvässä fyysisessä kunnossa, välttänyt katkeruuden aiheuttajat jne. Ja erityisesti siirryttyäni villasukkaihmisestä takaisin hype-alalle, jossa nyt siis alan huippuja. Kuten sanottu, tämä on ihmeellistä ja kirjan veroinen tarina, mutta tosi.
Tänään sovin palaverin ja kuultuaan olisi ollut monta mieskollegaa tulossa mukaan. Jokseenkin herkullinen asetelma sanoa, että menen yksin koska kontakti näin toivoi. Ja siis olen oikeasti pätevä!, joten mitään epäilyjä ei tarvitse pelätä.
Toki jää nähtäväksi miten paljon saan edistettyä aihetta jota menen edistämään ja paljonko vastapuoli yrittää vain edistää omaa agendaansa, mutta ainakin saan tilaisuuden jota mieskollegoille ei ole tarjolla :)
Ja kommenteista päätellen tämä siis on hyvin poikkeuksellista. Nipistelen itseäni. Yrityksen sisällä reittä pitkin etenemistä on näemmä ilmennyt, mutta että busineksia saisi näin edistettyä - tämä lienee harvinaisempaa. Korkean tason houkutuslintu työelämässä ja trophy wife ainesta siviilissä :)
Ap
Mummo opetti jo teini-iässä, että jos sulla on ulkonäköetu muihin naisiin, niin käytä sitä niin kauan kun se toimii.
Miehet siihen lankeaa kyllä.
Ja sitten kun 40v ei enää lankea oletkin jo avuillasi pelannut itsesi asemaan, jossa et etua enää tarvitse.
Älä kuuntele rumien ruikutuksia.
Niillä kun ei sun etua ole.
Vain kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Mummo opetti jo teini-iässä, että jos sulla on ulkonäköetu muihin naisiin, niin käytä sitä niin kauan kun se toimii.
Miehet siihen lankeaa kyllä.
Ja sitten kun 40v ei enää lankea oletkin jo avuillasi pelannut itsesi asemaan, jossa et etua enää tarvitse.
Älä kuuntele rumien ruikutuksia.
Niillä kun ei sun etua ole.
Vain kateutta.
Kiitos, mummeilla on elämänviisautta :)
Itselleni tämä mahdollisuus avautui vasta yli 40v:nä, mutta olisi toki voinut olla aiemminkin. Tein alan vaihdoksen, vaihdoin villasukat korkkareihin vasta kypsemmällä iällä ja avautui kokonaan uudenlaisia mahdollisuukssia uralla, siviilissä.ja vaikuttamisessa, nyt viimeisimpänä tämä aivan uudenlainen keinokin edistää asioita. Tai no pian näen eteneekö.
Kiitos myös jollekin aiemmalle varoituksesta, että voi mennä liikesuhteet pesuveden mukana. Tämä pitää pitää mielessä. Suomeksi: jos mies ei saakaan toivomaansa minulta, ettei kostoksi estä liiketoimiamme. Ei pidä antaa ymmärtää mitään mitä ei olisi antamassa, jottei tule turhaumia.
Ap
Ainahan kaikki on mahdollista, mutta tylsää tästä tuskin tulisi. Mm deittaillessa kauneus yhdistettynä älykkyyteen on pettämätön vetovoimatae. Koskaan ei ole mulla mikään loppunut miehen aloitteesta :)