Työasioiden edistäminen reittä pitkin - kokemuksia?
Itsellä tällainen tilanne nyt ja jotenkin kihelmöivän kiehtova tilaisuus...
Olen miesvaltaisella alalla ja usein kauniina naisena kokenut ettei tule vakavasti otetuksi.
Paljon vähälahjaisemmat miehet tulee kuulluksi vain koska ovat isokokoisia miehiä. No nyt huomaan että saan ovea auki kollegoiden ihmetykseksi hyvin tavoiteltuun kontaktiin. Ja syynä paitsi työhön liittyvä globaalisti ainutlaatuinen tuotekehitysideani, myös se että yrityskontakti haluaa sänkyyn kanssani. Mieletön tilaisuus ja vipuvoima edistää asiaa tavalla johon mieskollegat ei pysty.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ja trollit, älkää please vaivautuko, tiedän ettei näin kuuluisi tehdä ja että hyvä idea etenisi muutenkin, mutta kiehtoo kun sille on mahdolllista saada naisellisilla avuilla lisäboostia :)
Kommentit (38)
No just... tämä eka kommentti oli aika odotettu. Yllättäisikö sinua jos sanoisin että saan jatkuvasti työtarjouksia osaamiseni vuoksi? Mm parhaillaan arvioin kolmea houkuttelevaa työtarjousta, yleensä vain torjun. Kuukausittain tulee n. 10 uutta. Olen siis kuumalla alalla, näkyvällä paikalla ja osaan työni erinomaisen pätevästi.
Mä olen miesvaltaisella alalla eikä tuollainen ole käynyt mielessäkään, etenin melko nopeasti "pikkupomoksi" ihan ahkeruuden ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
No just... tämä eka kommentti oli aika odotettu. Yllättäisikö sinua jos sanoisin että saan jatkuvasti työtarjouksia osaamiseni vuoksi? Mm parhaillaan arvioin kolmea houkuttelevaa työtarjousta, yleensä vain torjun. Kuukausittain tulee n. 10 uutta. Olen siis kuumalla alalla, näkyvällä paikalla ja osaan työni erinomaisen pätevästi.
No sulla on nyt hyvä tilaisuus pilata se kaikki. Luuletko että sinua oikeasti arvostetaan, jos teet sen mitä nyt harkitset?
4: siinähän se on, ettei mitään extraa tarvitse tehdä :) vaikkei mulla kyllä mitään hyvää seksiä vastaankaan ole...
Kontakti haluaa olla tekemisissä ja järjestää edustamalleni yritykselle yhteistyötilaisuuksia. Tekisi sen mahdollisesti muutenkin, mutta tämä kiinnostus minuun lisää hänen intoaan aiheen edistämiseen. Ts sen sijaan että ostaisimme hänelle messumatkan Singaporeen, riittää että pääsee ajoittain tarjoamaan minulle illallisen tmv joka kuuluisi muutenkin normi käytäntöihin liike-elämässä. Maailma on ihmeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Miehille tämä ei ole mahdollista.
Niinpä. Tasoittaa vähän puntteja. Miehillä ei ole lasikattoa.
Saat olla jatkuvasti haarat levällään, jos nyt lähdet tuohon leikkiin. Sana kulkee katsos.
Meillä kans eräs kollega on edennyt reittä pitkin pikkupomoksi. Asia josta kukaan ei uskalla ääneen puhua.
Ammattitaidon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ei hän ole sen etevämpi kuin me muutkaan. Ja Kyllä, olen katkera.
Vaikuttaa ihmiseltä, joka haluaa vallan toiseen. Et ole välttämättä ainoa. Mitä jos hänestä paljastuu hirviö, jonka kanssa et jossain vaiheessa halua enää olla tekemisissä? Ehkä saavuttamasi edut katoavat hänen vaikutuksestaan yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin?
Entisessä työpaikassani respan tyttö vietteli toimitusjohtajan, rikkoi tämän perheen ja eteni pikkupomoksi. Todella noloa ja kaikki tiesivät.
Eikä sua yhtään huoleta, että asia tulisi ilmi ja maine olisi mennyttä? Siinä voi ne tyhjäpäisemmät todeta, että ihan tyypillnen muka fiksu nainen, vain reittä pitkin onnistui yrittämään...
Ap Kyse siis busineksen edistämisestä, ei uralla etenemisen edistämisetä.
Esimieheni on puhunut minulle asioita, josta voisi nostaa MeeToo-hälyn, muttei viitsi kun hänellä perhettä jne.
Uraa siis ei tarve reittä pitkin edistää, se etenee muutenkin huimaa vauhtia. Mielestäni tämä havainto asioiden etenemisestä viehätysvoimallani vain on aika kihelmöivä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
4: siinähän se on, ettei mitään extraa tarvitse tehdä :) vaikkei mulla kyllä mitään hyvää seksiä vastaankaan ole...
Kontakti haluaa olla tekemisissä ja järjestää edustamalleni yritykselle yhteistyötilaisuuksia. Tekisi sen mahdollisesti muutenkin, mutta tämä kiinnostus minuun lisää hänen intoaan aiheen edistämiseen. Ts sen sijaan että ostaisimme hänelle messumatkan Singaporeen, riittää että pääsee ajoittain tarjoamaan minulle illallisen tmv joka kuuluisi muutenkin normi käytäntöihin liike-elämässä. Maailma on ihmeellinen.
Jos paneskelet sitä niin äijä menettää mielenkiintonsa yritykseenne koska jatkaminen olisi tylsää ja kiusallista.
Ajattelet ehkä saavasi kehollasi valtaa, vaikka sinuunhan sitä valtaa tuossa käytetään. Suositaan miehiä ylitsesi, jotta ärsyyntyisit ja haluaisit mennä ohi. Ja sitten tulee sopivasti kiinnostunut mies tarjoamaan sinulle samaa kuin miehille sillä erolla, että sinun pitää antaa jotain ekstraa vastineeksi. Ja mies saa mitä haluaa.
Tämä lienee provo, mutta jossain ehkä totta.
Kyselet kokemuksia, et mielipiteitä? Yhdessä työpaikassani konttorin neitonen solmi suhteen toimitusjohtajan (firman omistaja) kanssa. Perheellisen miehen toimintaa arvosteltiin ja parin touhuja moralisoitiin sekä työtyytyväisyys laski reippaasti. Toimari siirsi neitokaisen toisen yrityksensä toimitusjohtaksi kuvitellen rauhoittavansa tilanteen. Suhde päättyi kun neitokaisen nimellisesti johtama yritys meni konkurssiin ja hän jäi vastuullisena ison velkataakan kantajaksi. Iso pomppu ylös ja rytinällä alas. Kyllä porukkaa nauratti. Minä säälin nuorta ja kokematonta.
Pakko olla provo. Ei kukaan oikeasti näkyvällä paikalla oleva tiukka ammattilainen edes miettisi edistävänsä bisnestä seksillä :-D
P.s. JOS olet oikeasti tällaisessa tilanteessa niin älä helvetissä sekoita seksiä bisnekseen. Saat porukan ikuisen säälin niskaasi ja näitä juttuja ei muuten unohdeta... koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo. Ei kukaan oikeasti näkyvällä paikalla oleva tiukka ammattilainen edes miettisi edistävänsä bisnestä seksillä :-D
P.s. JOS olet oikeasti tällaisessa tilanteessa niin älä helvetissä sekoita seksiä bisnekseen. Saat porukan ikuisen säälin niskaasi ja näitä juttuja ei muuten unohdeta... koskaan.
Ja niin pienet piirit lopulta. Mitä ap on jäänyt vaille pienenä, kun nyt seksillä on noin iso rooli ja ihan *kihelmöi*
Vierailija kirjoitti:
O sen jälkeen kun itse esittelyssäsi ensin totesit, että isokokoiset mutta vähälahjaisemmat miehet menee sun ohi, niin kyllä tuo vähän yllättää. Tai sit oot vielä niin ekoilla portailla, että työpaikkoja ja tilaisuuksia on koko ajan kymmeniä jollei satoja, toisin sanoen olet sisäätulotasolla, entry level,muttet vilä mitekään menestynyt.
Vaihtoehtoisesti voit myöntää, että koko juttu oli surkea provo.
Ja reittä pitkin ei etene. Kyllä sä sen tiedät. Ei ainakaan sitä pikkupomon paikkaa pidemmälle. Eikä pätevyydelläkään sen jälkeen kun juoru lähtee kiertämään, että olet nainut pomoa/asiakasta tai alaista (tää viimeinen ei haittaa miesten uraa, itta naisten haittaa. Nainen ei saa työelämässä naida edes omaa aviomiestään. Lapsetkin tuo haikara, työnantajan mielestä valitettavasti.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin pienet piirit lopulta. Mitä ap on jäänyt vaille pienenä, kun nyt seksillä on noin iso rooli ja ihan *kihelmöi*
Varmaan ankara ja etäinen isä. T. kyökkipsykolooki
Jos tuo on asenteesi niin ei ihme, ettei ura etene. Yleensä ammatillisesti pätevät etenee.