Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko passikuvaajat sadisteja?

Vierailija
21.02.2019 |

Kun ihan normaali näköisistä ihmisistä tulee kuvissa hirviöitä. Jos on ammattikuvaaja, ehkä osaisi ottaa sellaisen kuvan, joka täyttää poliisin vaatimukset ja ihminen näyttää kuitenkin normaalilta. 349

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin juuri passini ja juurikin niin! Passikuvaamon minusta ottama selfie on niin kauhea, että en tunnista siitä itseäni! Kääks!

Selfie = itse, "self", otettu kuva. Toisen ottama kuva ei ole selfie.

Vierailija
22/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ihmisen pitäisi passikuvassa näyttää tunnistettavalta eikä miltään hirviöltä. En sitten taida mennäkään. Ollaan sitten paperittomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalla valaistuksella voi taikoa ihmiselle esim. silmäpussit, vaikkei sellaisia normaalisti olisikaan. Tätä ja muita tarvittavia taitoja valokuvaajat opettelevat erityisellä passikuvauskurssilla.

Vierailija
24/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui noin vuosi sitten:

Menin passikuvaajalle ulkoa myrskystä (kova sade ja tuuli) ja olin märkä naamasta ja palelin. Olin siinä sitten pyyhkimässä vettä naamalta ja tuolia säätämässä kun passikuvaaja vielä viritteli kameraansa ja sanoi, että "ei mitään kiirettä, valmistaudu rauhassa". Siinä samassa hän räpsäisi kuvan, joka päätyi passiini. Olin todella tyrmistynyt kuvaajan kieroudesta. Kuva ei ole pahin mahdollinen, mutta kyllä minusta on paremmin onnistuneita kuviakin otettu.

Vierailija
25/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Minun passikuvani oli rajattu niin, että pääni näytti hirvittävän suurelta kaksiulotteiselta laudanpätkältä. Salama teki naamastani yksivärisen täysikuun, vaikka olin meikannut niin, että silmät varmasti erottuisivat. Hiuksetkin oli rajattu kuvasta pois, joten olin vain passikuvan muotoiseksi rajattu taikinamöykky.

Kolmekymmentä vuotta sitten olivat valokuvaajatkin parempia.

Näitä ei pitäisi lukea yksikseen yleisellä paikalla kun voi näyttää vähän hölmöltä tämä yksikseen hirnuminen :D

Vierailija
26/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tekoäly korvaa ihmiset ja nämä taidot on jo ansiokkaasti opetettu kuvausautomaateillekin. Itse kävin sellaisessa ja ihoni näyttää samalta kuin eräällä p-kirjaimella alkavan puolueen johtohahmolla. Pään muoto puolestaan on sellainen epämuodostunut peruna ja silmät ovat yhtä pienet kuin gynekologin tutkimuslaitteen läpi katselema kohdunsuu. Huuletkin ovat pienet ja koko suu vinossa, mutta nenä ja sieraimet ovat kyllä isot, kuten myös otsa, joka muodostaakin puolet päästä.

Vierailija
27/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Minun passikuvani oli rajattu niin, että pääni näytti hirvittävän suurelta kaksiulotteiselta laudanpätkältä. Salama teki naamastani yksivärisen täysikuun, vaikka olin meikannut niin, että silmät varmasti erottuisivat. Hiuksetkin oli rajattu kuvasta pois, joten olin vain passikuvan muotoiseksi rajattu taikinamöykky.

Onko tullut katsottua viime aikoina peiliin. Jos näytätkin siltä.

Vierailija
28/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tottuneet niin suodattimiin ja kuvamuokkaukseen, että ihan oikea todellisuuteen perustuva kuva näyttää järkyttävältä?

Kaikki ei ota selfieitä tai käytä filttereitä, eli miehen mielipide perustui minuun livenä vs. se kamala passikuva.

No sun profiilissasihan ON selfie.

Vierailija
29/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tottuneet niin suodattimiin ja kuvamuokkaukseen, että ihan oikea todellisuuteen perustuva kuva näyttää järkyttävältä?

Tässähän se sanottiinkin. Turha myöskään surra että 30 vuotta sitten oli paremmat passikuvan ottajat, kun se oma naamakin oli 30 vuotta nuorempi niin kai siitä nätimpi kuva tulee.

Vierailija
30/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusin juuri passini ja juurikin niin! Passikuvaamon minusta ottama selfie on niin kauhea, että en tunnista siitä itseäni! Kääks!

Selfie = itse, "self", otettu kuva. Toisen ottama kuva ei ole selfie.

Siinä kuvassa olen minä ITSE (Self), joten kuva on selfie

Vierailija
31/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin passikuva näyttää joltain poliisin pidätyskuvalta. Sitten joka paikassa katsotaan suurennuslasin kanssa eikä uskota, että sama ihminen on kyseessä. Passia väännellään ja käännellään ja vilkuillaan minua epäilevästi monta kertaa. KIUSALLISTA.

Vierailija
32/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kiva, että passi vaihtuu nykyään 5 vuoden välein, mutta silti ne kuvat aina epäonnistuvat. :D Ensimmäinen passini hommattiin kun olin 10. 20-vuotiaaksi asti minulla sitten oli passi, joka on otettu suoraan talvipakkasesta sisälle tullessa, pipo vaan pois päästä ja räps. Keskijakaus, josta osa hiuksista on ihan länässä ja osa törröttää oudosti joka suuntaan. Myös pystyyn. Leuka työntyi eteen joten röhnötän ja pääni näytti hurjan isolta. Ajokorttiin tosin sain yllättävän hyvän kuvan! Pidän siinä itseäni kauniina, mutta mieheni sanoo etten näytä itseltäni...

Tuoreimmassa passissa näytän mur haajalta, joka on jäämässä auton alle. Miksei kuvaaja voi sanoa, että pidä silmät normaalisti auki, niitä ei tarvitse läväyttää niin suuriksi kuin pystyy. :D Lisäksi minulla on henkilökortti, johon kävin otattamassa kuvan juuri ennen töitä, ja koska töissä pitää pitää hiukset kiinni, minulla oli ihan perusponnari. Silloin en ollut vielä huomannut korkeaa hiusrajaani. Näytän siilitukkaiselta murh aajalta. Sen jälkeen leikkautin itselleni otsiksen. :D

Vierailija
33/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän kuvat voi ottaa itse hyvällä puhelimella. Valaistus vain on välillä hankala.

Vierailija
34/34 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut katsottua viime aikoina peiliin. Jos näytätkin siltä.

Huumorin kukka ei kuki kaikkien ikkunalla. :)

Nro 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme