Millainen rippiristi nuorelle ? Hopeinen, kultainen, tuleeko kaiverruksia ? Onko jotain " saantoa" vai onko makuasia ? Tietaako joku ?
Kommentit (13)
Jotkut tykkää Kalevalakorun risteistä, joku haluaa sen pikkuruisen kultaisen, joku sileän, joku röpelöisen. Itselläni aikoinaan oli ainoa ehto: ei kultaista. Inhoan edelleenkin kullan väriä.. Sain rippilahjaksi ison (n. 2cm korkea) hopeisen ristin, kaiverruksena oli ja on yleensäkin (jos sellainen tila on), ripillepääsyn päivämäärä.
Ostimme kummilapselle rippilahjaksi rippiristin, minkä kävimme yhdessä valitsemassa. Kultainen iso, sileä risti kultaisessa ketjussa (140e). Taakse kaiverrettiin konfirmaation päivämäärä. Näin ainakin nuori saa juuri mieleisensä mitä tulee varmasti myös enemmän pidettyä :)
Kannattaa ostaa ehdottomasti hopeinen risti jos ei ole selvää toivomusta kumman lapsi haluaa. Hopea on muodissa ja jos lapsi ei tykkää niin ei mene liikaa rahaa hukkaan. Kulta on nykyään todella kallista ja jos ostaa kultaisen ristin ja ketjun niin ei kyllä 100€ taida selvitä.
Itse ostin juuri kummilapselleni kalevala korun ristin, ja tykkäsi kovasti!
http://keskisenkello.valmiskauppa.fi/rippiristit-hopeiset-rippiristit-c…
Valikoima kunnon RISTEJÄ
ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.
Ebay tavarat tulee mistä milloinkin. Joten yhteystyö yhdistettynä Suomen postiin tuotti minulle melkein kuukauden odotuksen. Kysyä voi mutta vastausten kanssa niin ja näin; sillä ebay ei vastaa vaan se tavaran toimittaja. Rahtikulut olivat myös aika hulppeat ottaen huomioon että lähetyksen koko ei päätä huimaa.
Minä kyllä kysyisin nuorelta itseltään millaisen haluaa, vai haluaisiko mieluummin ehkä jonkun muun korun. Ristejähän monet eivät edes käytä.
No en kyllä Ebaysta ostaisi mitään halpiskorua. Voivat olla ties mitä ainetta.
Jos jonkun lahjan haluat teinille ostaa, niin anna lahjakortti H&M:lle. Teini saa mitä haluaa, ja sinun rahat ei mene hukkaan.
Kummankin rippilapseni kanssa olen mennyt korukauppaan ja antanut valita ihan itse mieleisen korun. Toinen otti hyvinkin perinteisen näköisen, kultaisen ristin, toinen rannekorun.
Voidaan sopia esim. niin, että kummit ostavat kultaisen ja vanhemmat hopeisen ristin. Jos jompikumpi sattuu menemään hukkaan, on vielä toinen jäljellä.
Katselin juuri tänään omaa rippiristiäni, ja ajattelin että kylläpäs se onkin ohut ja yksinkertainen. Se suorastaan huutaa, että tämän ristin ostajat ovat halunneet käyttää mahdollisimman vähän rahaa. Se kelpaa minulle, mutta ehkä en omalle kummilapselle ostaisi aivan samanlaista.
Millainen maku hänellä on... Esim. Kalevakoruilla hopeisia " ei niin perinteisiä" ristejä, jollaisen esim. rokki henkinen poikaystäväni aikanaan sai, ja käyttikin;) Ns. normaalia kultaista pientä ristiä ei olisi käyttänyt...
Ja itse en ikinä käytä kultaisia koruja, joten en ole rippiristiäniäkään käyttänyt... Toki kiva muisto!:)