Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos naapurin 5 vuotias poika purisi kädestäsi palan

Vierailija
20.02.2019 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelisin ympäri korvia, vanhempia myös.

Vierailija
2/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin huutaisin niin perkeleellisesti, että kaikuisi vielä ensi viikollakin pitkin maakuntaa! Rokotteet varmaan kävisin hakemassa, jäykkäkouristus ja mitä niitä elukoiden purressa tavataan antaa.

Purijaa saattaisin vetästä ympäri korvia, kuten joku aiemmin jo mainitsi. Sillälailla miettimättä, refleksinä. Vaatisin naapureita pitämään petonsa lieassa tai lopetukseen, kuten koiratkin jotka vierasta tulevat puremaan. No viimeisin ehkä hivenen liioiteltua mutta en käyttäydy loukattuna kovin rationaalisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymähtäisin hyväksyvästi ja taputtaisin poikaa hellästi päähän.

Vierailija
4/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttäisin sen sioille

Vierailija
5/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa ei ole 5 v poikaa.

Vierailija
6/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaisin luultavasti korvasta ja raahaisin kotiinsa, minkä jälkeen vetelisin vanhempia turpaan.

Vierailija
7/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ketään vetäisisi turpiin, en tietenkään..

Mutta vetäisin kunnon kipurahat vanhemmilta.

Lääkärintodistuksen hommaisin heti.

Vierailija
8/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin ja tekisin rikosilmoituksen. Ihan sama olisiko puroja naapurin lapsi tai koira.

Vierailija
9/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 5-vuotias kuitenkaan mikään alligaattori ole. Oma lapseni on purrut minua. Se käy hiton kipeää. Suutuin lapselle, toruin, käskin istua rauhassa paikallaan muutaman minuutin. Vedin henkeä ja pysyin aikuisena. Kun kumpikin oli rauhoittunut pidin vielä ylimääräisen puhuttelun ja kerroin miten kipeää se käy, näytin millainen jälki siitä jää. Tässä vaiheessa lapsi oli niin pahoillaan että itkettää ja pyysi anteeksi ja halaa. Ei ole purrut sen jälkeen.

Vaihtoehtoisesti olisin voinut ilmeisesti purra lasta myös. Lapsi olisi mennyt hysteeriseksi ja itkenyt pitkään. Myöhemmin olisin yrittänyt epäloogisesti selittää että ei saa purra, vaikka minäkin purin.

Vierailija
10/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, av-mammoilla on sisällä syvää vihaa, joka odottaa että pääsee jollain tekosyyllä purkautumaan väkivaltaisesti ulos..

Jos minua purisi lapsi, niin en ainakaa juoksisi ympäriinsä ihmisiä hakkaamassa. Enkä myöskään purisi takaisin. Luulenpa, että lähinnä ensin tulisi reaktio, että tapahtuiko tämä todella, puriko tuo kakara minua. Sitten miettisin, tarvinko lääkäriä ja hoitaisin sen. Ja sitten menisin lapsen vanhempien kanssa asiasta puhumaan. Luulisin. Toki en tiedä miten oikeassa tilanteessa reagoisin.

Vierailija
11/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappaisin luultavasti korvasta ja raahaisin kotiinsa, minkä jälkeen vetelisin vanhempia turpaan.

Sinäpä olet väkivaltainen luonne.

Vierailija
12/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Seuraamuksista huolimatta.

Vierailija
13/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh...joo..entäs jos se isä olisi kaksmetrinen bodari...😁

Vierailija
14/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti löisin naamaan avolämmenellä ihan refleksinä. Jos tietäisin missä asuu niin nappaisin käsivarresta kiinni ja mentäisiin sanomaan vanhemmille mikä piraija poika on.

Vierailija
15/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoittaisin sen tunteita. Pureminen, kuten muutkin lasten käytösongelmat johtuvat siitä ettei lapsen tunteita ole sanoitettu tai tunnekasvatukseen muutenkaan panostettu.

Vierailija
16/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 5-vuotias kuitenkaan mikään alligaattori ole. Oma lapseni on purrut minua. Se käy hiton kipeää. Suutuin lapselle, toruin, käskin istua rauhassa paikallaan muutaman minuutin. Vedin henkeä ja pysyin aikuisena. Kun kumpikin oli rauhoittunut pidin vielä ylimääräisen puhuttelun ja kerroin miten kipeää se käy, näytin millainen jälki siitä jää. Tässä vaiheessa lapsi oli niin pahoillaan että itkettää ja pyysi anteeksi ja halaa. Ei ole purrut sen jälkeen.

Vaihtoehtoisesti olisin voinut ilmeisesti purra lasta myös. Lapsi olisi mennyt hysteeriseksi ja itkenyt pitkään. Myöhemmin olisin yrittänyt epäloogisesti selittää että ei saa purra, vaikka minäkin purin.

Tiesitkö ettei kaikki lapset ymmärrä ja lopeta vaikka tekisi noin niin kuin sinä olet tehnyt?

Vierailija
17/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö ettei kaikki lapset ymmärrä ja lopeta vaikka tekisi noin niin kuin sinä olet tehnyt?

Jos kyse on jostain heikkolahjaisesta tai kehitysvammaisesta niin vielä vähemmän sellaista hyödyttää pahoinpidellä. Se ei opi siitä mitään.

Vierailija
18/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pikkusisko upotti ensin kyntensä mun ranteeseen, sitten puri eikä päästänyt irti vaan riuhtoi mitä enemmän kiljuin että sattuu.. tuli osa luustakin näkyviin. (se pallon mallinen luu ranteessa) sisko oli 4, minä 9.. arvet jäi... niin ja se pureminen loppui kun potkaisin siskoa, mutta minä se sitten sainkin isältä turpaan ja sisko sai kaikki säälit... ei ole lapset alligaattoreita, jep jep.. sormestakin saa jopa lapsi purtua palan...

Vierailija
19/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pikkusisko upotti ensin kyntensä mun ranteeseen, sitten puri eikä päästänyt irti vaan riuhtoi mitä enemmän kiljuin että sattuu.. tuli osa luustakin näkyviin. (se pallon mallinen luu ranteessa) sisko oli 4, minä 9.. arvet jäi... niin ja se pureminen loppui kun potkaisin siskoa, mutta minä se sitten sainkin isältä turpaan ja sisko sai kaikki säälit... ei ole lapset alligaattoreita, jep jep.. sormestakin saa jopa lapsi purtua palan...

Toki jos lasta on pieksetty niin voi tulla normaalia väkivaltaisemmaksi. Ehkä jos isäsi ei olisi ollut väkivaltainen sinulla ja siskollasikaan ei olisi ollut tuollaisia taipumuksia.

Vierailija
20/32 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin heti 112:een tilanteesta, ottaisin pojasta sekä puremakohdasta valokuvan, sitten itse pikemmiten lääkärille ja myöhemmin ilmoitus poliisille.