Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bernerin ajamaa taksilinjausta kirotaan sekä kaupungeissa että maaseudulla. Helsingissä ei saa enää suomalaista taksia – maaseudulla ei saa taksia enää ylipäätään

Vierailija
20.02.2019 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006007255.html

Tuommoistako saa nyt kirjoittaa?!!

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt ymmärtää ettei suomalainen taksiala tai taksin asiakas ole tottunut kilpailuun, eli ensin molempien pitää oppia homman niksit ja vasta sitten nähdään mihin tilanne alkaa tasaantua, ehkä vuoden tai parin päästä. Nyt tunnutaan kohuavan lähinnä sillä perusteella että asiat muuttuvat.

Tai no veikkaan että kontrollifriikit demarit ottavat tilanteen taas kerran kontrolliinsa ennen kuin nykysysteemi kerkiää tasaantumaan mihinkään ja sitten saadaankin maksella vanhaan tyyliin ylihintaisista kyydeistä ylihintaisissa mersuissa ylimielisten kuskien ajamana. 

Vierailija
2/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että ei se mitään ettei pariin vuoteen vaikka saa taksia?

Ok. Ilman muuta soteuudistus samalla mentaliteetilla. Hyvää tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä, eikö se kaiken hyväksi muuttava markkinatalous ollutkaan niin ihanaa? Sosiaalidemokratialle on kyllä irvailtu ja huokailtu kuinka kaikki toimisi kun annettaisiin vaan markkinoiden hoitaa, joten mikä nyt on ongelma? On ollut porvarit pääministerinä yli vuosikymmenen ja saamme vihdoin nähdä kuinka ihana tämä (riisto)kapitalistinen unelma on. Kaikki järkevät ihmiset ovat nämä asiat kyllä ymmärtäneet, mutta heitä on irvailtu vain kommunisteiksi. Ihme kun nyt ei kelpaakaan.

Vierailija
4/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on vaikea tunnustaa, että metsään meni. Itse en enää käytä taksia lentokenttämatkoihin vaan ajan autolla. Niin tekee myös moni tuttu.

Vierailija
5/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt ymmärtää ettei suomalainen taksiala tai taksin asiakas ole tottunut kilpailuun, eli ensin molempien pitää oppia homman niksit ja vasta sitten nähdään mihin tilanne alkaa tasaantua

Kerrotko ne niksit minulle? Eli kun olen lähdössä kotoani jonnekin taksilla, miten saan helpoimmalla tavalla selville eri taksiyrittäjien hinnat, ja vieläpä niin, että kesken hintaselvityskierroksen ei juuri ehdi lähteä ajoon se taksi, joka vaikuttaisi parhaalta?

Tai kun tulen junalta pakaasien kanssa rautatieaseman taksitolpalle, onko systeemi vain se että pitää kulkea taksilta toiselle kyselemässä, millä hinnalla pääsen kotiini? Vai onko jotain kätevämpää?

Entä kun olen viettänyt kapakkailtaa ja lähden kotiini ja taksitolpalla on kymmenen metrin jono? Jos ensimmäisenä tolpalle tuleva taksi on mielestäni liian kallis, joudunko siirtymään jonon hännille? Vai säilytänkö paikkani jonottamaan siihen seuraavaan taksiin, ja jonossa seuraava saa harkita, sopiiko paikalle ensimmäisenä saapunut taksi hänen kukkarolleen?

Vierailija
6/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt ymmärtää ettei suomalainen taksiala tai taksin asiakas ole tottunut kilpailuun, eli ensin molempien pitää oppia homman niksit ja vasta sitten nähdään mihin tilanne alkaa tasaantua, ehkä vuoden tai parin päästä. Nyt tunnutaan kohuavan lähinnä sillä perusteella että asiat muuttuvat.

Tai no veikkaan että kontrollifriikit demarit ottavat tilanteen taas kerran kontrolliinsa ennen kuin nykysysteemi kerkiää tasaantumaan mihinkään ja sitten saadaankin maksella vanhaan tyyliin ylihintaisista kyydeistä ylihintaisissa mersuissa ylimielisten kuskien ajamana. 

Miksi tilanne tasaantuisi? Ei se ole sitä tehnyt vielä Ruotsissakaan jossa vastaava muutos tehtiin jo 90-luvulla. Haja-asutusalueilla taksien saatavuus huononi ja hinnat nousivat reippaasti. Kaupungeissa saatavuus parani, mutta palvelun taso huononi, huijaukset lisääntyivät ja hinnat nousivat vähän. 

Tämä kaikki oli kyllä tiedossa etukäteen, vastaava uudistus ei ole yhdessäkään maassa ollut mikään varsinainen menestys, Ruotsi ei ole poikkeus eikä Suomikaan tule olemaan. 

Vierailija
7/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän heti demareita, jos lupaavat palauttaa taksin entiselleen. On niin syvältä, että hyvin toimiva, luotettava ja turvallinen taksi pilattiin.

Vierailija
8/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oudompaa on autokouluopetuksen vähentäminen ja opetusvastuun siirtäminen ns. kotiopettajille.

Eräs liikenneopettaja kertoi että oppilaat ovat ihan pihalla säännöistä ja tekevät virheitä ja kertovat vanhempien opettavan niin ja jopa vanhemmat sanovat opetustilanteissa etteivät tiedä miten on oikein tehdä ja käskevät kysyä autokoulun opettajalta.

Surullisen hupaisaa Berneriltä nämä opetusmuutokset ja liikenneopetuksen merkityksen vähättely.

Onhan tässä kysymyksessä kuitenkin ihmishenget.

Vierailija
9/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että ei se mitään ettei pariin vuoteen vaikka saa taksia?

Ok. Ilman muuta soteuudistus samalla mentaliteetilla. Hyvää tulee!

Valtionko tässä sitten pitää pakottaa yksityisyrittäjät tarjoamaan sinulle palveluita sinne korpeen jossa ei riitä muuten asiakkaita yrityksen pyörittämiseen?

Kuka ihme käski muuttamaan syrjäkylille ja kuka ihme sanoi että palvelutaso siellä tulee olemaan sama kuin helsingin päärautatieaseman vieressä asuvilla. 

Vierailija
10/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän heti demareita, jos lupaavat palauttaa taksin entiselleen. On niin syvältä, että hyvin toimiva, luotettava ja turvallinen taksi pilattiin.

t. taksikuski

Vierailija
11/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon aina mustaa taksikuksia. Ne osaa olla lörpöttelemättä.

Vierailija
12/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihme käski muuttamaan syrjäkylille ja kuka ihme sanoi että palvelutaso siellä tulee olemaan sama kuin helsingin päärautatieaseman vieressä asuvilla. 

Kaikki eivät ole sinne syrjäkylille muuttaneet. Jotkut ovat asuneet siellä ikänsä. 

Vierailija
13/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tilanne tasaantuisi? Ei se ole sitä tehnyt vielä Ruotsissakaan jossa vastaava muutos tehtiin jo 90-luvulla. Haja-asutusalueilla taksien saatavuus huononi ja hinnat nousivat reippaasti. Kaupungeissa saatavuus parani, mutta palvelun taso huononi, huijaukset lisääntyivät ja hinnat nousivat vähän. 

Tämä kaikki oli kyllä tiedossa etukäteen, vastaava uudistus ei ole yhdessäkään maassa ollut mikään varsinainen menestys, Ruotsi ei ole poikkeus eikä Suomikaan tule olemaan. 

Surullisintahan tässä on se että nimenomaan haja-asutusalueilla suurin osa taksikyydeistä on ns. kelakyytejä, muistaakseni jopa 70% tms. Eli kärjistetysti tässä nyt kävi niin että Arkadianmäelle saa taksin vähän aiempaa nopeammin mutta maaseudun vanhukset unohdetaan hankeen - ja ne ylihintaiset kyydit maakunnissa maksaa veronmaksaja.

Vierailija
14/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pilataan ja on pilattu kaikki. Ja edelleen kokoomus luottaa, että jatkoa tulee. Ja miksei tulisi, olemmehan hurahtaneet markkinauskoon eikä silmät aukea ennenkuin kaikki on todella aivan raunioina. Muu on muka kommunismia eikä käy. Kyllä ei ole koulutuksesta varaa leikata enää yhtään, jos kansan ymmärrys asioista on jo nyt tällä tasolla...On todella surullista katsoa tätä Suomen alasajoa kun on syntynyt peruskoulu uudistuksen ymv. aikaan. Noustiin muutamassa vuosikymmenessä maailman kärkeen, kunnes raha nousi uudeksi ylijumalaksi ja sen kiilto silmissä on siirrytty markkinaliberalismiin, ainakin näennäisesti ja näitä korporaatiososialisteja miellyttäviltä osin.

Vierailija
15/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole sinne syrjäkylille muuttaneet. Jotkut ovat asuneet siellä ikänsä. 

Ihan vi*un sama. Muuta johonkin jossa on naapureita jos haluat paremman palvelutason. Elämä on valintoja ja kansan vastuulla ei ole maksaa sinun valinnoistasi.

Vierailija
16/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä oudompaa on autokouluopetuksen vähentäminen ja opetusvastuun siirtäminen ns. kotiopettajille.

Eräs liikenneopettaja kertoi että oppilaat ovat ihan pihalla säännöistä ja tekevät virheitä ja kertovat vanhempien opettavan niin ja jopa vanhemmat sanovat opetustilanteissa etteivät tiedä miten on oikein tehdä ja käskevät kysyä autokoulun opettajalta.

Surullisen hupaisaa Berneriltä nämä opetusmuutokset ja liikenneopetuksen merkityksen vähättely.

Onhan tässä kysymyksessä kuitenkin ihmishenget.

Onko sinulla näyttöä liikenneturvallisuuden huonontumisesta suhteessa opetustapaan?

Vierailija
17/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta partureita pitää säädellä. Miksi minun pitäisi itse valita käyttämäni parturi? Hinnan pitäisi olla kaikkialla sama. Mitä siitä tulee, että joudun selvittämään itse hinnan. Jospa naapuriostarilla onkin halvempi parturi? Mistä minä tiedän kuinka hyvä parturi on? Jospa se leikkaa ihan eri tavalla kuin toinen? Kyllä laadun ja hinnan tulee olla sama kaikilla partureilla ja säädeltyä. Soitin parturiin. Siellä ei ollut vapaata aikaa kuin vasta perjantaina. Kyllä pitäisi olla vain yksi varausjärjestelmä. Nyt joudun selvittämään jokaisen parturin puhelinnumeron ihan itse tai joudun jopa käymään paikan päällä. Kiitos hallitus.

Yhtenä päivänä näin parturin, joka oli kotoisin jostain lähi-idästä. Onko minun nyt käytävä parturissa hänen luonaan? Olihan se halpa, mutta minä ainakin haluan maksaa viisinkertaisesti ja saada suomalaisen parturin. Mistä minä tiedän, jos se ei jymmärrä ja leikkaa minut kaljuksi? Tämmöinen peli ei kerta kaikkiaan vetele. Pitää olla parturikoe ja kalliit luvat. Parturialaa tulee säädellä ja lukumäärää rajoittaa. Samoin, jos haluan maaseudulla joulupäivän yönä klo 3 parturiin, tulee heidän päivystää ja pääsy on sakon uhalla toteuduttava 10 minuutissa. Parturissa tulee olla tietynlaiset penkit ja peilit. Ei mitään sattumanvaraista. Sakset tulee olla tyyppihyväksytty saksikatsastusasemalla kuukausittain ja kampaa saa käyttää vain hygieenipassin omaava luvanvarainen parturi. Kerran päivässä tulee parturitarkastajan vierailla likkeessä ja ottaa näytteitä.

Parturilla kuuluu olla virkapuku ja koppalakki. Mitään siviili resupekkoja ei pidä hyväksyä. Ilman parturiliiton ja ammattiyhdistyksen suojaa ei saa harjoittaa parturin ammattia. Parturiluvan saa ja täytyy  jättää perintönä lapsilleen. Eihän lupaa voi noin vaan antaa suvun ulkopuolelle. 

Mitä siitä tulisi, jos kuka vaan saisi leikata toisten hiuksia ja asiakkaat joutuisivat valitsemaan useiden yritysten välillä ja vertailemaan laatua hintaa?? Ei yhtään mitään. Kiitos taatana Sipilän hallitus!

Vierailija
18/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon aina mustaa taksikuksia. Ne osaa olla lörpöttelemättä.

Mitä muutakaan kun eivät tuskin edes osaa suomea kunnolla.

Vierailija
19/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta partureita pitää säädellä. Miksi minun pitäisi itse valita käyttämäni parturi? Hinnan pitäisi olla kaikkialla sama. Mitä siitä tulee, että joudun selvittämään itse hinnan. Jospa naapuriostarilla onkin halvempi parturi? Mistä minä tiedän kuinka hyvä parturi on? Jospa se leikkaa ihan eri tavalla kuin toinen? Kyllä laadun ja hinnan tulee olla sama kaikilla partureilla ja säädeltyä. Soitin parturiin. Siellä ei ollut vapaata aikaa kuin vasta perjantaina. Kyllä pitäisi olla vain yksi varausjärjestelmä. Nyt joudun selvittämään jokaisen parturin puhelinnumeron ihan itse tai joudun jopa käymään paikan päällä. Kiitos hallitus.

Yhtenä päivänä näin parturin, joka oli kotoisin jostain lähi-idästä. Onko minun nyt käytävä parturissa hänen luonaan? Olihan se halpa, mutta minä ainakin haluan maksaa viisinkertaisesti ja saada suomalaisen parturin. Mistä minä tiedän, jos se ei jymmärrä ja leikkaa minut kaljuksi? Tämmöinen peli ei kerta kaikkiaan vetele. Pitää olla parturikoe ja kalliit luvat. Parturialaa tulee säädellä ja lukumäärää rajoittaa. Samoin, jos haluan maaseudulla joulupäivän yönä klo 3 parturiin, tulee heidän päivystää ja pääsy on sakon uhalla toteuduttava 10 minuutissa. Parturissa tulee olla tietynlaiset penkit ja peilit. Ei mitään sattumanvaraista. Sakset tulee olla tyyppihyväksytty saksikatsastusasemalla kuukausittain ja kampaa saa käyttää vain hygieenipassin omaava luvanvarainen parturi. Kerran päivässä tulee parturitarkastajan vierailla likkeessä ja ottaa näytteitä.

Parturilla kuuluu olla virkapuku ja koppalakki. Mitään siviili resupekkoja ei pidä hyväksyä. Ilman parturiliiton ja ammattiyhdistyksen suojaa ei saa harjoittaa parturin ammattia. Parturiluvan saa ja täytyy  jättää perintönä lapsilleen. Eihän lupaa voi noin vaan antaa suvun ulkopuolelle. 

Mitä siitä tulisi, jos kuka vaan saisi leikata toisten hiuksia ja asiakkaat joutuisivat valitsemaan useiden yritysten välillä ja vertailemaan laatua hintaa?? Ei yhtään mitään. Kiitos taatana Sipilän hallitus!

Heko heko. Jatka vaan uniasi Juhana äläkä höperehtele täällä.

Vierailija
20/100 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingissä ole ennenkään voinut kuskin etnistä taustaa valita. Ei edes jonosta, niin kuin nyt. Ja tavallisena arkipäivänä taksien hinnat on halventuneet.

Itseltäni on taksin käyttö vähentynyt. Ennen käytin jopa kauppareissulla. Uudistuksen ongelmat oli tiedossa, eikä kukaan olettanut sen tuovan asiakkaalle parannuksia. Ennen ruuhka-aikana taksit teki tulosta ajamalla nopeasti paljon ajoja. Nyt nostetaan vain hintoja.

Äänestän myös demareita, jos lupaavat muuttaa systeemin asiakasystävällisemmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan