Tarjottavat juhliin
Elikkä olen järjestämässä koko päivän kestävät juhlat, jotka olis tarkotus alottaa runsaalla brunssilla. Oisko kellää ideoita mitä vois sit illemmalla tarjota?
Kommentit (75)
Lohisalaattia, pastakanasalaattia, lihapullia, nakkeja, pekonia, munakokkelia, hedelmiä, juustoja, leipää, juustokakkua, pannukakkuja, tuulihattuja, graavilohta, croisantteja..tossa nyt mitä tähän asti oon suunnitellu.
-ap
Eli sulla on lohta, kanaa, possua ja nautaa jo tarjolla brunssilla. Hmm. Mietin vain, et jos skippaisit jonkun noista "lihatuotteista" ja rakentaisit sen ympärille iltatarjottavan. Ja iltatarjottavan pitäisi ilmeisesti olla mahdollisimman valmista?
Makaronilaatikko, 200 g per henkilö raikkaiden voileipien kera.
Illaksi voisi olla kiva ja kätevä idea tarjota nyhtopossua leipien kanssa. Tarjolle paljon hyvää leipää, salaattia, sooseja, vihanneksia, marinoituja sipuleita yms. Näitä sitten nyhtölihan kanssa leipien päälle.
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on lohta, kanaa, possua ja nautaa jo tarjolla brunssilla. Hmm. Mietin vain, et jos skippaisit jonkun noista "lihatuotteista" ja rakentaisit sen ympärille iltatarjottavan. Ja iltatarjottavan pitäisi ilmeisesti olla mahdollisimman valmista?
Ainakin puolivalmista, ettei koko alku ilta mee keittiössä hellan edessä
-ap
Mulla tulee mieleen kiusaukset, keitot, pataruuat. Ne on helppo tehdä valmiiksi ja pysyvät hyvin lämpimänä/helppoja lämmittää kerralla uudestaan. Esimerkiksi perinteiset lohikeitto ja karjalanpaisti, leipä ja voi.
Varmaan myös kahvit? Kakulla? Jos kahvit juodaan hetimmiten ruuan päälle, kastamista ei tarvita niin paljoa, eikä juuri suolaistakaan (mutta pitää olla, toiset eivät saa kahviaan juotua ilman suolapalaa).
Illalla sitten hiukopalaksi voi napsia brunssilta ja kahvilta jääneitä suolaisia ja makeita, vai tarvitsisiko varautua erikseen yöruokaan? Ja tietysti vähän riippuu montako vierasta on tulossa.
Tarjolle voi laittaa brunssilta jääneitä ruokia ja tekaista lisäksi pari salaattia vielä ja mahdollisesti ehkä jotain suolaisia piirakoita/pizzaa sun muita pieniä naposteltavia, jotka voisi vain periaatteessa nostaa pöytään? :) tai en tiedä onko liian "wt" tai tyhmää tarjota jotain tollasia kun kuitenkin joku niin väittää 😁
Vierailija kirjoitti:
Tarjolle voi laittaa brunssilta jääneitä ruokia ja tekaista lisäksi pari salaattia vielä ja mahdollisesti ehkä jotain suolaisia piirakoita/pizzaa sun muita pieniä naposteltavia, jotka voisi vain periaatteessa nostaa pöytään? :) tai en tiedä onko liian "wt" tai tyhmää tarjota jotain tollasia kun kuitenkin joku niin väittää 😁
Toi ois kyllä hyvä =)
Minäkin karsisin vähän brunssin tarjoiluja ja siirtäisin osan myöhemmäksi. Normaali jääkaappikaan ei enää riitä, jos on kahdelle aterialle 10 eri tarjottavaa.
Brunssilla voisi olla kokonaisia kirsikkatomaatteja, pelkkää vihreää salaattia, melonilohkoja jne. ei sekoitettuna, niin saat hyödynnettyä yli jääneet myöhemmin.
Vieraana minusta olisi mukavaa saada päivän toiseksi ateriaksi jotain "kunnon" ruokaa. Niin mukavia kuin brunssit ovat, niin se menee minulla vähän naposteluksi.
Onko kyseessä rentoa ajanviettoa ystävien kesken? Silloin voisit tehdä esim. muutaman erilaisen lasagnen. Kastikkeet voi tehdä etukäteen ja laittaminen on sitten vaan kokoamista. Brunssilta jääneitä voi hyödyntää muutamaan salaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin karsisin vähän brunssin tarjoiluja ja siirtäisin osan myöhemmäksi. Normaali jääkaappikaan ei enää riitä, jos on kahdelle aterialle 10 eri tarjottavaa.
Brunssilla voisi olla kokonaisia kirsikkatomaatteja, pelkkää vihreää salaattia, melonilohkoja jne. ei sekoitettuna, niin saat hyödynnettyä yli jääneet myöhemmin.
Vieraana minusta olisi mukavaa saada päivän toiseksi ateriaksi jotain "kunnon" ruokaa. Niin mukavia kuin brunssit ovat, niin se menee minulla vähän naposteluksi.
Onko kyseessä rentoa ajanviettoa ystävien kesken? Silloin voisit tehdä esim. muutaman erilaisen lasagnen. Kastikkeet voi tehdä etukäteen ja laittaminen on sitten vaan kokoamista. Brunssilta jääneitä voi hyödyntää muutamaan salaattiin.
Joo ihan rennolla meiningillä, kaveriporukan kesken, ton brunssin oon koonnu juurikin sen perusteella mistä tiedän ystävien pitävän. Ilta ruuan ois tarkotus olla sit vähän yksinkertasempi
Janssoninkiusausta, kasviskiusausta ja vihreää salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Lohisalaattia, pastakanasalaattia, lihapullia, nakkeja, pekonia, munakokkelia, hedelmiä, juustoja, leipää, juustokakkua, pannukakkuja, tuulihattuja, graavilohta, croisantteja..tossa nyt mitä tähän asti oon suunnitellu.
-ap
Ah, kuinka klisee!
Jep, (sose)keitto tai kiusaus. Brunssin menee niin valtavasti rahaa ja aikaa, että säästä toisessa. On tosiaan hyvä tarjota myös lämmin ruoka juhlapäivänä.
Meillä on yleensä kevyemmät brunssitarjottavat. Salaatteja, sulhaspiirakoita, croissanteja, hedelmiä, marjoja, jugurttia, mysliä, puuroa, keitettyjä kananmunia jne. Jälkkäriksi sitten juustolautanen ja suklaata ja jos joku on ollut ahkera niin kakku.
Tee illaksi nyhtönautaa, jota käytetään osana sandwicheja, tortilloita tai pitaleipiä. Tuota ei tosiaan sen kummemmin tarvitse valmistaa, tyrkkäät vain koko päiväksi uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apAh, kuinka klisee!
No onneks sua ei oo kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Jep, (sose)keitto tai kiusaus. Brunssin menee niin valtavasti rahaa ja aikaa, että säästä toisessa. On tosiaan hyvä tarjota myös lämmin ruoka juhlapäivänä.
Mä oon tästä tosi eri mieltä. Ei tarvita ns. lämmintä ruokaa brunssipäivänä. Tai kuka tarvitsee ja kuka ei, minä en. Musta paras idea olisi siirtää osa brunssitarjottavista myöhemmäksi. Tai illaksi voisi olla tortilloja jotka voi kukin tehdä itse mutta voisi hyödyntää esim brunssilta jäänyttä lihaa, kanaa, kalaa ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apAh, kuinka klisee!
No onneks sua ei oo kutsuttu.
Vähänpä tiedät. Kylläpä on.
Mä tekisin varmaan niin että illaksi salaatit ja jotakin aamusta jäänyttä leipää. Eli salaatit pois brunssista. Siitä saa hyvän ja kattavan ilman salaattejakin.
Kerro ensin, mitä tarjoat brunssilla?