Persoonallisinta kotisi sisustuksessa?
Mitä sellaista kotisi sisustuksessa on jota et ole kovin monella nähnyt?
Kommentit (396)
Siniset jalkalistat ja sininen leivinuuni. Kirjastohuone jossa noin 120 hyllymetriä kirjoja. Aika paljon väriä verrattuna keskimääräiseen nykysisustukseen, esim sininen villamatto, punainen nojatuoli ja tummanruskeaa puuta.
Itse tehdyt (ja suunnitellut) huonekalut. Olen puuseppä/ koristemaalari/ verhoilija/ yleisesti ihan OK tyyppi. 😉
Minulla on pieni jääkaappi sohvan vieressä kuten Tuno Turhapurolla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pieni jääkaappi sohvan vieressä kuten Tuno Turhapurolla.
Uuno Turhapurolla siis.
50-luvun lokkimoottori parvekkeella.
Persoonallisinta on kaiketi minun maalaamani taulut ja tekemäni koriste-esineet. Tekstiilit ovat pitkälti itse ommeltuja. Nämäkin lähinnä siksi, ettei kaupoista ole löytynyt mieleisiä. Minulle kun tulee hyvin vahvana ajatus siitä millaisen taulun esimerkiksi haluan niin onhan sellaista sitten vaikea löytää.
Huonekaluja löytyy ainakin punaisena ja keltaisena. Rakastan värejä! Mitään erikoisia sisustusratkaisuja meillä ei kuitenkaan ole. Olen yhdistellyt uutta ikeaa ja vanhoja perintökaluja, en osannut päättää selkeää linjaa joten meillä on nyt rinnakkain korkeakiiltoinen tv-taso ja vanha mustanruskea nahkainen tv-tuoli.
Vanhat perityt huonekalut isovanhemmilta. Suuria vanhoja tauluja. Aitoja käsintehtyjä iranilaisia mattoja. Vaaleat silkkiverhot. Suuria kristallikruunuja. Upottavia jenkkisohvia, ei perittyjä. Umpipuinen ruokasalin kalusto. Kirsikkapuiset sängyt. Tilaa paljon , ettei ahdista. Kaunis hoidettu piha , siis kesällä. Ei kovin suomi-perheen koti, mutta meille kodikasta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti alkaa olla harvinaisempi elementti: koko seinän kirjahyllyt olohuoneessa. Luulin normaaliksi, mutta vieraat ovat alkaneet kommentoida, kuinka harvoin ihmisillä on enää kirjahyllyjä näkösällä.
Meillä kirjoja täynnä olevat Lundian hyllyt ovat levittäytyneet neljälle seinälle, ja kohta nekin ovat täynnä (huokaus). Nykyään yritän löytää uudet kirjat pokkaripainoksina, jotta ne veisivät tilaa mahdollisimman vähän. Me ollaan asuttu vuosia ulkomailla, viidessä eri maassa. Tätä perua meillä on myös erilaisia koriste-esineitä, joita ei todennäköisesti Suomesta löydy, esimerkiksi kiinalaisen taiteilijan savesta muovaama lettipäinen tyttö ja (muistaakseni) Intiasta hankittu hopeanvärinen kahvipannu, johon on maalattu Mona Lisan silmät ja nenä.
Agatha Christie -tuotannoista tuttua tyyliä oleva parisänky. Näin sellaisia sänkyjä Kuolema Niilillä - laivan hyteissä, ja kun ilmestyi myyntiin, eikä edes kalliilla, hinguin tänne kotiin.
Isoisoenon tekemä tumma koristeellinen korkea nelilaatikkoinen 95-vuotias lipasto.
Isopappani tekemä puinen nukenkehto jonka pohjaan kirjoitti minulle elämänohjeita.
Itsevalmistamani hopeaesineet.
Eripari verhot:) täällä paljon parjattua Vallilaa tietysti.
30-luvulta oleva perintönä saatu heiluriseinäkello olohuoneessa.
Muuten meillä on sellainen arkisen kotoisa sisustus.
Kaikki on persoonallista, koska hankinnat ovat perustuneet täysin omaan makuun.
Meillä on sekalainen lajitelma lasten leluja koreissa olohuoneen seinustoilla. Ollut jo pidemmän aikaa, vähän vaihdellaan niitä teeman mukaan, ja osa on säilössä kaapeissa. Meillä on asukkaiden näköinen koti, vaikka useimmalle tämmöinen ei kelpaisi.
Vaan se fakta, etta talo on rakennttu 1880 ja kaikki vanhat takat on viela paikallaan. Maailman ihanin talo!!!
500l akvaario ja käärmeterraario olohuoneessa
Kääk, ei mitään hienoa. Päiväpeitossa on reikä kun kissa repi.
En kaipaa mitään erityistä persoonallisuutta. Sisustus on skandinaavinen ja mielummin vähentäisin tavaraa kuin lisäisin. Viihtyisyyttä tuo kasvit, suurehko akvaario ja valot muualle kuin keskelle kattoon sijoitettuna.