Ikää 45 v. Voisinko vaan olla miesystävän kanssa ilman ehkäisyä,
koska todennäköisyys raskaaksi tulemiseen on luonnollisesti erittäin pieni.
En halua alkaa käyttää kierukkaa tai muuta hormonaalista ehkäisyä, sivuvaikutusten vuoksi.
Kommentit (30)
Raskaaksi tulemisen todennäköisyys on tuossa iässä väestötasolla pieni, mutta yksittäisillä naisilla todennäköisyys saattaa olla hyvinkin korkea. Eli et voi, mikäli et halua lasta etkä aborttia.
Jos sulla on kuukautiset, ehkäisyä kannattaa käyttää ellei vauva ole toiveissa. Jos tulet raskaaksi, on kyseessä riskiraskaus ikäsi vuoksi. Itse käyttäisin ehkäisyä.
Täältäkö sinä ehkäisyneuvosi otat??
Ei se todennäköisyys nyt niin pieni ole, että itse viitsisin. Ennen vanhaan saatiin lapsia yli viisikymppiseksi asti, kun ei ollut ehkäisyä. Toki jos raskautuminen ei ole maailmanloppu, niin mikäs siinä.
Minä kokeilin tuota 43-vuotiaana lomalla etelässä. Vähän vielä alkoholia nautittuani järkeilin, että eihän tässä iässä juuri riskiä ole, ja kun tuo kuukautiskiertokin on jo lyhentynyt mikä merkkaa esivaihdevuosia ,niin sehän nyt olisi melkein lottovoitto jos kerrasta tulisi raskaaksi. No, se lottovoitto osui kohdalle sitten. Lääkäri vielä totesi että vaikka on totta että raskauden mahdollisuus on paljon pienempi kuin nuoremmilla niin itse asiassa on niin, että esim. varmoihin päiviin ei voi enää luottaa ollenkaan koska ovulaatiot voi tapahtua vähän milloin vaan.
Tän palstan mukaan jokaisella on joku yli 40v raskautunut tuttu, joten kierukka, pillerit, vaahtoa ja tuplakumi nyt sassiin esiin!
Hullu.
Ku tolleen leikit riskiraskaudella.
Mun tuttu sain kaksoset 45 vuotiaana ja yhden lapsen vielä 47 vuotiaana. Ihan luomuna.
Tuo sama ongelma oli ajankohtainen myös minulla muutama vuosi sitten. Vaihdevuodet tulossa ja kuukautiset tulleet epäsäännöllisiksi. Mitään hormonaalista ehkäisyä en halunnut, miehellä kondomin kanssa erektio-ongelmia. Vasektomiakaan ei loppujen loppuksi kiehtonut kumpaakaan, riskinsä siinäkin.
Molemmat olimme ja olemme onneksi sitä mieltä, että seksin ei pidä aiheuttaa stressiä, pelkoa ja pahaa oloa, vaan sen pitää olla kiva ja nautinnollinen asia. Päädyimme siis lopulta siihen, että niin kauan kuin minulla on kuukautiset ei yhdyntää harrasteta. Seksiä kun voi harrastaa muullakin tavoin.
Sano miehelle että tekee vasektomian. Voithan kokeilla että mitä tulee. Kerrot myös miehelle ja oot valmis raskautumaan.
Itse olen alle 40. Meille saa tulla lapsi jos on tullakseen, mutta tällä hetkellä ei ensisijaisesti toivota sitä.
Mies pitää huolen ettei tule sisään. Hygienia ennen ja jälkeen...
Ollaan käytetty tuota metodia useampi vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Täältäkö sinä ehkäisyneuvosi otat??
Ja tuon ikäisenä.
Minä kävin gynellä 45 v, kun mirena vaihdettiin. Kysyin gynelta, tarviiko vaihtaa, niin hän sanoi, että joo. Munsarjat näkyvät toimivan normaalisti.
Totta kai pitää käyttää ehkäisyä jos kuukautiset vielä tulevat! Sitten vasta kun kuukautiset satavarmasti olleet pois n. puoli vuotta, uskaltaa jättää ehkäisyn pois. Näin on minulle gyne sanonut! ps.itse tulin raskaaksi 44 vuotiaana , vahingossa.
Jos lapsi on tervetullut niin siitä vain.