Ikää 45 v. Voisinko vaan olla miesystävän kanssa ilman ehkäisyä,
koska todennäköisyys raskaaksi tulemiseen on luonnollisesti erittäin pieni.
En halua alkaa käyttää kierukkaa tai muuta hormonaalista ehkäisyä, sivuvaikutusten vuoksi.
Kommentit (30)
No jos haluat tulla raskaaksi ja isolla riskillä, että vauva ei olekaan ok.
En kyllä suosittele, että lisäännyt.
Käyttäkää kumia. Siltä mieheltä saa helposti muitakin tuliaisia.
Vierailija kirjoitti:
Herra sanoo: lisääntykää ja täyttäkää maa.
Maa on jo täytetty.
Meillä rouvalle on sopinut hormonikierukka.
Voi panna aina kun panettaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin tuota 43-vuotiaana lomalla etelässä. Vähän vielä alkoholia nautittuani järkeilin, että eihän tässä iässä juuri riskiä ole, ja kun tuo kuukautiskiertokin on jo lyhentynyt mikä merkkaa esivaihdevuosia ,niin sehän nyt olisi melkein lottovoitto jos kerrasta tulisi raskaaksi. No, se lottovoitto osui kohdalle sitten. Lääkäri vielä totesi että vaikka on totta että raskauden mahdollisuus on paljon pienempi kuin nuoremmilla niin itse asiassa on niin, että esim. varmoihin päiviin ei voi enää luottaa ollenkaan koska ovulaatiot voi tapahtua vähän milloin vaan.
Siis tarkoittaako tää, että panit jotain etelän miestä ilman kumia?
Kiinnostavia vastauksia. Todella uskoisin että en tule raskaaksi enää tässä iässä. Toinen munanjohdinkin on poistettu aikoinaan, mikä vielä laskee todennäköisyyksiä. Tottahan tuo on kyllä, että viime kädessä pitää hyväksyä se riski että tuleekin raskaaksi. Eikä sikiöllä edes välttämättä ole asiat kunnossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alle 40. Meille saa tulla lapsi jos on tullakseen, mutta tällä hetkellä ei ensisijaisesti toivota sitä.
Mies pitää huolen ettei tule sisään. Hygienia ennen ja jälkeen...
Ollaan käytetty tuota metodia useampi vuosi.
Uskomatonta että kolmekymmiset ihmiset pitää tätä vielä jonain ehkäisykeinona! Ei se estä raskautumista, vaikka mies ei laukeaisi sisään, eikä millään jälkihygienialla varsinkaan ole mitään tekemistä sen kanssa! Onneksi teille kuitenkaan lapsi ei olisi maailmanloppu, mutta huhhuh, toivottavasti muut tajuaa käyttää oikeaa ehkäisyä eikä luota tällaiseen...
Vierailija kirjoitti:
Onko kondomi poissuljettu?
On, miehellä on kumiallergia + elmukelmu vie tunnon ja kikkiin ehtisi tulemaan sarana kun yrittäisi nopeasti räpeltää kumi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alle 40. Meille saa tulla lapsi jos on tullakseen, mutta tällä hetkellä ei ensisijaisesti toivota sitä.
Mies pitää huolen ettei tule sisään. Hygienia ennen ja jälkeen...
Ollaan käytetty tuota metodia useampi vuosi.Uskomatonta että kolmekymmiset ihmiset pitää tätä vielä jonain ehkäisykeinona! Ei se estä raskautumista, vaikka mies ei laukeaisi sisään, eikä millään jälkihygienialla varsinkaan ole mitään tekemistä sen kanssa! Onneksi teille kuitenkaan lapsi ei olisi maailmanloppu, mutta huhhuh, toivottavasti muut tajuaa käyttää oikeaa ehkäisyä eikä luota tällaiseen...
No men helvete! Me ollaan käytetty 16 v tuota ehkäisykeinoa. Kaksi lasta on niin kuin oli suunniteltu. En kyllä tiedä mitä toi hygienia tarkoittaa.
Herra sanoo: lisääntykää ja täyttäkää maa.