Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ovikello soi juuri kun olet

Vierailija
19.02.2019 |

kakalla, keskeytätkö kakkaamisen?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40/ otsikon tilanteessa pitäydyn samassa protokollassa, jos olisi tuttu tulossa tai huoltomies, pyytäisin odottamaan huutamalla. :)

Vierailija
42/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi opiskeluajoilta päälle se, että en avaa ovea, koska siellä voi olla tv-lupatarkastaja. Nykyään ovikelloni ei juuri koskaan soikaan, joten aloituksen kaltaista tilannetta ei ole tullut vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua aina huvittaa nämä "en varmasti avaa ovea" -ihmiset. Mikä siinä oven avaamisessa on niin kauheaa?

Minusta parempi kysymys on, että miksi avaisi oven, jos ei odota ketään. Oikeastiko joku ihan velvollisuudesta avaa kaiken maailman jehoville ja kaupustelijoille?

Tilanteita, joissa on ollut ihan hyvä että avasin oven:

-Naapuri tulee kertomaan, että karhu liikkuu lähistöllä

-Kuljetusyhtiö tuo miehen tilaamaa pakettia, josta en tiennyt mitään

-Naapuri tulee kertomaan, että kohta kuuluu kova pamaus kun joutuvat lopettamaan sairaan eläimen ampumalla

-Talon edessä ojaan ajanut mies tulee pyytämään apua autonsa kanssa

-Sähköyhtiöstä tullaan kertomaan, että kohta tulee katko ja osasin ottaa herkän elektroniikan irti

-Puhelimensa kotiinsa unohtanut veljeni toi tärkeitä asiakirjoja (ei olisi voinut jättää postilaatikkoon tai verannalle)

Aloituksen tilanteessa huutaisin, että anteeksi menee hetki ja toivoisin että kuuluu ulos.

Tilanteet, joissa lopputulos voisi nykyaikana olla erilainen:

- Kuljetusyhtiön toimittaja voi ajaa pihaan lähes millä tahansa pakettiautolla ja pukeutua johonkin työpukua muistuttavaan, kädessään tyhjä paketti. Tavoitteenaan saada sinut avaamaan ovi ja tunkeutua sisään taloon ja muuta ikävää.

- Ojaan ajanut mies ajoi varastamansa huonokuntoisen auton tahallaan hitaalla nopeudella ojaan. Talosi ja oja olivat ennakolta havaittuja tekoa varten. Tarkoitus on saada sinut avaamaan ovi tai tuomaan oman ajoneuvosi avain ulos talosta. Mahdollisuus mm. ajoneuvon anastamiseen, ryöstöön, pahoinpitelyyn ja raiskaukseen.

- Sähköyhtiön edustaja työhaalarissa. Ellei muita havaintoja ole sähköyhtiön toiminnasta tai kalustosta, vaarana sama kuljetusyhtiön edustajan suhteen.

Vierailija
44/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen avasin kaikille, ja asuimme sellaisessa talossa, että naapurit kävimme toisissamme. Tällä hetkellä en avaa. Syy on poliisin kielto. Yksi naapureista on häirikkö, joka on huumepäissään käynyt ovella yölläkin. Eikä vain meillä, vaan monen muunkin ovilla käy, olemme tästä pihalla puhuneet.

Hänen (mt-potilas muutenkin) vointinsa vaihtelee, ja on ikävä että tällä lailla uesein päihdepäissään huonontaa koko naapuruston hyvinvointia. Mielestäni tällaisen ihmisen pitäisi saada hoitoa, mutta nykyisin ei tehdä mitään "ennaltaehkäisevästi" vaan vasta jos joku esim. käy käsiksi. Olisi tosi mukava elää sillä lailla kuin ennen vanhaan että tultiin ja mentiin naapureiden kanssa ja kupposen kahvia ehti usein keittää.

Sama ja samasta syystä, poliisi kielsi avaamasta ovea. Kun on tottunut luottamaan ihmisiin, eikä kylähulluista ollut kenelläkään vaaraa pienessä kylässä asuessa lapsuudesta lähtien, oppi vasta isossa kaupungissa kantapään kautta olemaan avaamatta ovea. Huumehörhöt ovat kaupungissa tulleet realismiin. Tuppukylässäkin heitä varmaan oli, mutta sopeutuivat hyvin joukkoon. Olen samaa mieltä että mt- ja huumehörhöjen pitäisi saada hoitoa, mutta ehkäpä ensisijainen ongelma heillä taitaa olla yksinäisyys ja lapsuudentraumat. Tuppukylässä sentään oli sosiaalista elämää heilläkin kohdatessaan kaduilla ihmisiä, eivät tunteneet olevansa yksin.

Vierailija
45/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua aina huvittaa nämä "en varmasti avaa ovea" -ihmiset. Mikä siinä oven avaamisessa on niin kauheaa?

Oven avaamisessa ei ole mitään kamalaa, mutten sitä tee. Miksi avaisin? En päästä randomia porukkaa kotiini. Ainoastaan ne joiden kanssa asiasta on sovittu.

Eihän oven avaaminen ovikellon soittajalle sitä tarkoita, että joku olisi välttämättä sisään tulossa, vaan jollakin voi olla jotain asiaa.

Minusta on aika käsittämätöntä, että ihmiset lukittautuvat koppeihinsa ja tärisevät peloissaan pöydän alla, jos ovikello soi. Ennen vanhaan ei ollut lukkojakaan ovissa ja sanontana oli, että talo elää tavallaan ja vieraat kulkevat ajallaan. Ei sovittu tulemisia minuutilleen etukäteen, eikä se olisi ollut mahdollistakaan, vaan tultiin käymään kun siltä tuntuu. Nykyään taas tunnutaan kuviteltavan, että jokainen ovikellon soittaja on vähintään moottorisahamurhaaja, ja tapaamiset sovitaan kuin agenttifilmissä tietyille sekunnille koodikoputuksineen ja tunnussanoineen ennen kuin ovi voidaan avata.

Jos jollakulla on minulle asiaa, hän soittaa, tekstaa tai lähettää sähköpostia. Ovikellon tai puhelimen soiminen ei pelota ollenkaan, päätän itse vastaanotto vai en. Kun ei voisi vähempää kiinnostaa , en vastaa kumpaankaan. Se, että joku tulee häiriköimään ovelleni ei tarkoita sitä, että minun pitäisi asiaan mitenkään reagoida.

Vierailija
46/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia enkä tunne naapureitani. Lisäksi alaovi on lukossa joten jos kyseessä olisi joku tuttu niin hän joutuisi ensin soittamaan mulle jotta saisi ovikoodin. Paketit tulee lähipostiin (tai jos jostain syystä tulisi lähetys ovelle niin sitten tietäisin sitä kyllä odottaa).

Plus 99,9% ajasta mun vierailijat ilmoittavat etukäteen olevansa tulossa joten eivät pääse yllättämään.

Mikä taas tarkoittaa sitä että käytännössä joka ikinen yllättäen ovikelloa soittava on joko kaupustelija tai joku jehova tms. joille en avaa. En sen takia että se olisi kauheaa kuten joku tuolla väitti vaan sen takia että en halua haaskata heidän, enkä varsinkaan omaa aikaani.

Summa summarum: tiedän aina jos joku sellainen on tulossa jolle haluan oveni avata ja osaan ajoittaa kakkaamiseni sen mukaan. Muille en avaisi vaikken olisikaan pöntöllä.

Vierailija
47/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä kenelläkään ole ovisilmää?

Itse menen ovelle kun ovikello soi - ei mun aamupaskan aikana tänne kukaan tule - katson ovisilmästä, kuka siellä on. Jos tunnen, avaan oven. Jos en tunne, raotan ovea ja kysyn asiaa.

Meillä on kuitenkin alaovella ovikoodi.

Vierailija
48/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole soinut ovikello kesken istunnon, mutta kesken seksin kylläkin. Vähän se pilasi tunnelmaa, mutta jatkoimme kuitenkin avaamatta ovea. Myöhemmin huomasin, että oli tullut kavereilta viestejä, että odottavat oven takana. Eivät tulleet toista kertaa ilman varmistusta, että voi tulla. (Me kyllä tulimme. Toivottavasti äänemme eivät kuuluneet oven taakse.)

Vierailija
49/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen ovelle kun ovikello soi - ei mun aamupaskan aikana tänne kukaan tule - katson ovisilmästä, kuka siellä on. Jos tunnen, avaan oven. Jos en tunne, raotan ovea ja kysyn asiaa.

Ei siinä paljon ovisilmät auta jos persesilmät just laulaa.

Vierailija
50/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oven avaamisessa ei ole mitään kamalaa, mutten sitä tee. Miksi avaisin? En päästä randomia porukkaa kotiini. Ainoastaan ne joiden kanssa asiasta on sovittu.

Eihän oven avaaminen ovikellon soittajalle sitä tarkoita, että joku olisi välttämättä sisään tulossa, vaan jollakin voi olla jotain asiaa.

Minusta on aika käsittämätöntä, että ihmiset lukittautuvat koppeihinsa ja tärisevät peloissaan pöydän alla, jos ovikello soi. Ennen vanhaan ei ollut lukkojakaan ovissa ja sanontana oli, että talo elää tavallaan ja vieraat kulkevat ajallaan. Ei sovittu tulemisia minuutilleen etukäteen, eikä se olisi ollut mahdollistakaan, vaan tultiin käymään kun siltä tuntuu. Nykyään taas tunnutaan kuviteltavan, että jokainen ovikellon soittaja on vähintään moottorisahamurhaaja, ja tapaamiset sovitaan kuin agenttifilmissä tietyille sekunnille koodikoputuksineen ja tunnussanoineen ennen kuin ovi voidaan avata.

Lukittautuvat koppeihinsa...

tärisevät peloissaan pöydän alla...

ennen vanhaan oli paremmin...

koodikoputus...

tunnussana...

Oletko tuon kirjoittaja ihan täysissä voimissas? Minua ei pelota, enkä tärise, eikä minulla ole koodeja taui tunnuksia kotiimme saapumiseen. Haluamme olla rauhassa kun olemme kotosalla. Asiaa sinne on vain meidän kutsumillamme vierailla ja talkkarilla, joka tulee vain ennakkoon ilmoittamanaan ajankohtana. On se kumma kun minun yksityisyyteni aiheuttaa sulle pelkoa ja tärinää siellä lukitsemattomassa kopissasi.

Vierailija
51/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun asuin kerrostaloasunnossa, minulla oli ovisilmä. Yleensä jos vaivauduin raahautumaan ovisilmälle asti niin samalla vaivalla avasin sen ovenkin. Nyt asun omakotitalossa ja ei ole ovisilmää. Sen sijaan oven vieressä on pieni ikkuna josta voimme kurkata toisiamme. Jos jo joka tapauksessa näyn siitä ikkunasta, sama se on avata se ovikin. Harvoin siellä on ketään sellaista, jota en tunnistaisi.

Vierailija
52/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se muuta vaadi kuin hieman viitseliäisyyttä asentaa peilit voidakseen tarkistaa ovisilmän pöntöltäkin käsin

Vierailija
53/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se muuta vaadi kuin hieman viitseliäisyyttä asentaa peilit voidakseen tarkistaa ovisilmän pöntöltäkin käsin

Olisihan se kätevää jos voisi nähdä tulijan ilman että tarvii peräänsä nostaa. Jos on kaksi tuntematonta pyhävaatteissa, ovat jehovia. Jos on joku yksi tuntematon, se varmasti kaupustelee jotain. Jos on joku naapureista niin sillä on varmaan ihan mulle asiaa. Jos on joku muu tuttu, se varmaan haluaa tulla kylään ja äkkiä siis kaikki asiaton piiloon.

Vierailija
54/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liioittelet.

Onneksi elän nykyaikana, saa olla kotonaan rauhassa. Kun nyt on ne kännykät, ei ihmisten tarvi juosta toisten ovilla katsomassa ollaanko siellä kotona ja sopiiko kyläillä. Paljon mukavampaa ja helpompaa kaikille!

Vierailija
55/62 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liioittelet.

Onneksi elän nykyaikana, saa olla kotonaan rauhassa. Kun nyt on ne kännykät, ei ihmisten tarvi juosta toisten ovilla katsomassa ollaanko siellä kotona ja sopiiko kyläillä. Paljon mukavampaa ja helpompaa kaikille!

Joo onhan se helpompaa kun ei tarvi kyläillä eikä pelätä että joku tulee kylään. Voi istua kännykän ja somen kanssa yksin kotona koko illan, mutta oikeasti koko ajan jutella ihmisten kanssa.

Vierailija
56/62 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ovikelloa soitettiin eilen klo 22:30 aikoihin. En avannut ovea. Kuka lie siihen aikaan liikkunut ja kulkenut oveni ohi.....?!🤔asun vielä yksin. Eijeijei. Jos kukaan ei voi tai halua eikä viitsi ilmoittaa tulostaan niin saa jäädäkin oven taa.

Vierailija
57/62 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiiinnosta kuunnella tuntematonta ihmistä ovella. Tiedän kyllä jos tuntematon pimpottaa. Minulle soitetaan ensin että on tulossa. Minulla ei ole mitään asiaa jehoville ja muille kaupustelijoille. En kuulu kirkkoon ja kaupustelijoilla ei ole sellaista tavaraa mikä kiinnostaa. Nyt sit tulee entäs naapurin hätä. Asun ylimmäisessä kerroksessa ja yksin tässä kerroksessa. Jos naapureilla on joku hätä, niin matkanvarrella on muita ovia mihin pimpotella ennemmin kuin kiivetä ylös asti missä asun yksin. Ehkä voisin vielä lisätä sen, että suomessahan nykyään on myös niitä pimpottelijoita joille avaa oven, niin he käyvät päälle ja ryöstävät. Minä tuskin joutuisin kohteeksi, koska olen harrastanut koko elämän erilaisia itsepuolustuslajeja, mutta kun en ota itse tuomiota kutsumattoman vieraan mätkimisestä, koska suomessahan ei saa puolustaa omaa kotiaan ilman että joutuu maksamaan uhrille. Siksi se ovi pysyy kiinni.

Vierailija
58/62 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut siis syöksyy ovea avaamaan samalla yhä ulostaen, koska ei ainakaan sanottu etteivät avaisi ovea, ainoastaan etteivät keskeytä ulostamista. Siinäpä mielikuvaa.

Vierailija
59/62 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keskeytä. Samalla pitää runkatakin. Ja pestä hampaita. Ja lukea kirjaa.

Repesin mielikuvalle että joku yhtä aikaa kakkaa ja runkkaa :DDDD

Amatöörien hommaa.

Perustasohan on SUPARU, eli

Suihku

Paska

Runkkaus

Vierailija
60/62 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt vaan avaa ellen odota ketään tai mitään. Se on meidän asia ja yksityisyys/kotirauha on jokaisen määriteltävissä. Jos on muka niiin tärkeää asiaa ovikoodilliseen taloon niin laittakoot lapun luukusta. Tai soittakoon ensin. Haloo ?! Ihmiset on sitten tyhmiä. Tänään taas soi kello. Varmaan naapurin häirikköpennut taas tai jeesustelija ääliöt.

Vuokraisännänkin ON SOITETTAVA ENSIN TAI LAITETTAVA KIRJE sekä sovittava tapaaminen. Muuten en avaa ovea. Edes hänelle. Laki määrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän