Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte suvun kastemekon nimiäisiin vaikka

Vierailija
19.02.2019 |

tiedätte mitä mieltä vauvan vanhemmat ovat kasteesta?

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se suvun yhteenkuuluvuuden tunne ja perinteet on tärkeämpää kuin toisten uskonnottomuudesta kiukuttelu?

Vierailija
2/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä minä olisin päättämään suvun kastemekon käyttämisestä? En minä ole "suku".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on SUVUN mekko. Sen käyttöoikeudet ei siis ole minun käsissäni. Se ei myöskään haittaa mitään vaikka sitä käytettäisiin muuhunkin kuin kastajaisiin. 

Vierailija
4/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tapahtua esim. näistä kahdesta syystä:

A) Tietävät mitä vanhemmat ovat mieltä kasteesta, mutta eivät ole varmoja haluavatko vanhemmat silti käyttää jonkinlaista kastemekkoa. Epäloogista, mutta uskon että joissain nimiäisissä käytetään kastemekkoa ja se on tietysti ihan ok. Eihän perinteet kuulu ainoastaan kristinuskoon kuuluville (nehän ne alunperin pakanoilta kopio/omi itselleen).

B) Haluavat näin osoittaa, että heidän mielestään lapsi olisi pitänyt kastaa.

Vierailija
5/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ateistit edes haluaa mekon johon liittyy oleellisesti pappi ja uskonnollinen toimitus ristinmerkkeineen??

Vierailija
6/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedätte mitä mieltä vauvan vanhemmat ovat kasteesta?

Miten mekko siihen heidän mielipiteeseensä liittyy? Toisekseen, miksi joku USKOVAINEN saisi kuvitella omistavansa mekon? Ihan YHTÄ PALJONHAN se on jokaisen suvun jäsenen omaisuutta.

Vierailija
7/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se muille kuuluu vaikka vaikka saisi nimen pukeutuneena batmaniksi?

Vierailija
8/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ateistit edes haluaa mekon johon liittyy oleellisesti pappi ja uskonnollinen toimitus ristinmerkkeineen??

Kaunis asu tai tapa.

Vierailija
9/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kasteella ei minulle ja suurimmalle osalle muistakaan ole muuta merkitystä kuin se nimen antaminen. Papin höpötykset on sitä rekvisiittaa. Mekko on kiva perinne ja siihen on kirjailtu kaikkien sitä käyttäneiden nimet. Tottakai se kuuluu kaikille suvun vauvoille, kastettiinpa tai ei. Mulle kastejuhlalla ja nimiäisjuhlalla ei ole mitään eroa. Omat lapset on kastettu aikoinaan, nyt pitäisin mieluummin nimiäiset. 

Vierailija
10/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mitä väliä onko nimiäiset vai ristiäiset ja mitä sillä vauvalla on siellä päällä?

Minä pidän lapselleni ristiäiset, koska pidän siitä perinteestä, mutta em välitä jos sisarukseni pitäisivät nimiäiset omilleen ja pukisivat vauvoilleen sen kastemekon.

Yksinkertaisesti: ei ole mun asia vaikka kuinka olisikin suvun mekko tai mikä hyvänsä. Äh, ketä oikeasti edes kiinnostaa?

Vierailija
11/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavan ristiriitaista. Kastemekko nimiäisissä.

Vierailija
12/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvun kastemekko on minun vaatekaapissa ja siirtyi pelkästään meidän sukuhaaran käyttöön. Uskonto ei liity asiaan mitenkään vaan yhteenkuuluvuus.

Vierailija
13/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen suvun kastemekko on minun vaatekaapissa ja siirtyi pelkästään meidän sukuhaaran käyttöön. Uskonto ei liity asiaan mitenkään vaan yhteenkuuluvuus.

Mikä on "meidän sukuhaara"? Kenen näkökulmasta "meidän"?

Vierailija
14/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "meidän sukuhaara"? Kenen näkökulmasta "meidän"?

Meidän lapsemme ja heidän mahdolliset lapsensa.

Vierailija
15/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ollut poika, kun oli mekkoon pakotettu pukeutumaan.

Vierailija
16/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiäisissä käyttö jotenkin latistaa sen pyhyyden ja arvokkuuden.......

Vierailija
17/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä kysymystä ei ole edes sivuttu. Miksi kaikista henkilökohtaisin asia eli ihmisen nimi on muiden päätettävissä?

Vierailija
18/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, etten itsekään ymmärrä, miksi joku haluaa kastemekon nimiäisiin, mutta eipä se minulta ole pois. Eihän se ole kuin vaatekappale, kangasta ja lankaa. Omalla lapsella oli nimijuhlissa oma juhlavaate, mikä on tietysti säästetty.

Vierailija
19/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/142 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei annettaisi? Suvun mekko on meillä ja ihan taatusti annetaan kenelle sukulaiselle tahansa, joka sitä haluaa lainata. Ainoa ehto on, että palautetaan siistinä ja puhtaana. Ei siihen mitkään saa ta nallis et henget pesiydy, vaikka sitä nimiäisissä käytettäisiinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän