Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei osaa tehdä ruokaa, niin mikä on terveellisin tapa toimia? En ala opetella ruoanlaittoa

Vierailija
18.02.2019 |

Onko se oikeesti tosi epäterveellistä syödä valmisruokia joka päivä kaks kertaa päivässä, kun niitä syöden oikeesti saisi syötyä sen kaksi lämmintä ateriaa päivässä? Kyse ei kuitenkaan ole mistään rasvassa uitetusta roskaruoasta. Vai olisiko terveellisempää syödä pelkkiä täytettyjä leipiä? Niissä ei ainakaan olisi mitään sellaisia lisäaineita, joita ei tietäisi. Tahtoisin saada laihdutettua.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm ravitsemusterapeutti Hanna Partanen on sanonut, että valmiseinekset ovat ihan hyvä apu laihduttamiseen. Opettaa hallitsemaan annoskokoa ja nykyisin rasvan ja suolan määrään kiinnitetään niissäkin huomiota. Energiasisältö on myös laskettu valmiisiin. Valmiit lounassalaatit maksaa 3,95 ja ovat hyvin ruokaisia myös.

Partanenhan on pelkkä vitsi :)

Koulutettu ammattilainen, jolla iän myötä on tullut ihmisten realiteetit selväksi. Nuorena ja vastavalmistuneens itsekukin luulee tietävänsä kaiken ehdottoman varmasti.

Vierailija
42/46 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoista kaupoista saa palvelutiskiltä ihan kaikkea salaateista perunamuusiin ja valmiiksi paistettuihin ruokiin. Aloittajan tapauksessa ostaisin ruuat sieltä, ovat paremman makuisia mitä valmiseinekset.

Eineksiä ne palvelutiskin ruuatkin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt oikeasti niin vaikeaa esimerkiksi keittää peruna tai paistaa jauhelihaa tms?

Onko se niin vaikeaa ymmärtää lukemaansa? Ap ilmaisi hyvin selvästi, ettei "ala opetella ruoanlaittoa". Kyse on luultavastikin enemmänkin kiinnostuksen puutteesta ruoanlaittoon, kuin ruoanlaiton vaikeudesta. Kysymyksesi ei ole typerä, vaan jonninjoutava.

Perunan keittäminen tai jauhelihan paistaminen eivät ole ruuanlaittoa. Ruuanlaittoa on tehdä siitä siitä jauhelihasta kastike, jonka käyttää lasagnen tekemiseen.

Syöminen on osa ihmisyyttä. Se nyt vain kuuluu asiaan. Aikuisen on kyettävä keittämään peruna, käymään pesulla, siivoamaan ja hoitamaan muita arkiasioita.

Itse en ole järjettömän kiinnostunut muodista mutta en silti mene ulos alasti tai tilanteeseen sopimattomissa vaatteissa. Ihminen, joka ei ole kiinnostunut ruoanlaitosta, voi silti keittää perunan henkensä pitimiksi.

Ei nykymaailmassa tarvitse laittaa ruokaa, jos ei halua.

Itse syön lähinnä pakastettuja eineksiä. Eivät sisällä mitään kummallisia lisäaineita tai muutakaan epäterveellistä. Ihan vastaavaa tavaraa ne ovat kuin jos itse keittäisin riisin, paistaisin kanan, tekisin kastikkeen ja maustaisin. Vuosia olen näin toiminut ja olen täysin terve ja hyvissä voimissa.

Toki jos vaikka sota syttyy ja valmisruokia ei enää saa helposti, opettelen laittamaan ruokaa itse. Tällä hetkellä en kuitenkaan näe tarvetta siihen. Käytän aikani ja aivokapasiteettini paljon mieluummin muihin asioihin. 

Vierailija
44/46 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt oikeasti niin vaikeaa esimerkiksi keittää peruna tai paistaa jauhelihaa tms?

Onko se niin vaikeaa ymmärtää lukemaansa? Ap ilmaisi hyvin selvästi, ettei "ala opetella ruoanlaittoa". Kyse on luultavastikin enemmänkin kiinnostuksen puutteesta ruoanlaittoon, kuin ruoanlaiton vaikeudesta. Kysymyksesi ei ole typerä, vaan jonninjoutava.

Perunan keittäminen tai jauhelihan paistaminen eivät ole ruuanlaittoa. Ruuanlaittoa on tehdä siitä siitä jauhelihasta kastike, jonka käyttää lasagnen tekemiseen.

Syöminen on osa ihmisyyttä. Se nyt vain kuuluu asiaan. Aikuisen on kyettävä keittämään peruna, käymään pesulla, siivoamaan ja hoitamaan muita arkiasioita.

Itse en ole järjettömän kiinnostunut muodista mutta en silti mene ulos alasti tai tilanteeseen sopimattomissa vaatteissa. Ihminen, joka ei ole kiinnostunut ruoanlaitosta, voi silti keittää perunan henkensä pitimiksi.

Ei nykymaailmassa tarvitse laittaa ruokaa, jos ei halua.

Itse syön lähinnä pakastettuja eineksiä. Eivät sisällä mitään kummallisia lisäaineita tai muutakaan epäterveellistä. Ihan vastaavaa tavaraa ne ovat kuin jos itse keittäisin riisin, paistaisin kanan, tekisin kastikkeen ja maustaisin. Vuosia olen näin toiminut ja olen täysin terve ja hyvissä voimissa.

Toki jos vaikka sota syttyy ja valmisruokia ei enää saa helposti, opettelen laittamaan ruokaa itse. Tällä hetkellä en kuitenkaan näe tarvetta siihen. Käytän aikani ja aivokapasiteettini paljon mieluummin muihin asioihin. 

Unohtui mainita, että syön myös paljon tuoreita marjoja ja hedelmiä. Ainoa "ruuanlaittoon" viittaava toiminto, jota teen säännöllisesti, on hedelmien kuoriminen ja pilkkominen rahkan tai jukurtin sekaan. :)

Vierailija
45/46 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savulohipala on hyvää ja terveellistä ja sitä paitsi valmista. Laiskoina päivinä kun en halua tehdä ruokaa, lappaan lautaselle savulohta, raejuustoa, tomaattia, kurkkua, italiansalaattia ja keitettyä kananmunaa. Voit jättää keitetyt kananmunat pois jos se menee ruoan valmistamisen puolelle. Tuossa vain lapataan valmiita syötäviä hyväksi annoksesi lautaselle ja syödään.

Oi, sinä olet mun sukulaissielu, teen ihan samaa ruokaa ilman italiansalaattia!

Ps. Savulohi on just nyt CM:ssa hyvässä tarjouksessa :D

Vierailija
46/46 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoista kaupoista saa palvelutiskiltä ihan kaikkea salaateista perunamuusiin ja valmiiksi paistettuihin ruokiin. Aloittajan tapauksessa ostaisin ruuat sieltä, ovat paremman makuisia mitä valmiseinekset.

Eineksiä ne palvelutiskin ruuatkin ovat.

Valmiiksi paistettu liha/kala ja rasiallinen salaattia ei minusta ole perinteistä einestä. Ennemmin minä niitä ostaisin mitä maksalaatikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi