Auttakaa mua pienentämään ruokakuluja.
Kommentit (16)
Ruoanjakojonoon ja Hurstin patojen äärelle!
- Liharuokien vähentäminen. Kasviruoka on edullista.
Ruokajonoissa ja muissa ihmisiä jos oikeasti sitä tarvii, en mene niihin.
Mutta siis, perheessä vanhemmat ja neljä lasta, vanhin koulussa, pienemmät kotona.
Ap
Tässä nyt tarttis enempi tietoa nykytilanteesta. Mihin rahat kaupassa menee? Kuinka paljon teille tulee ruokahävikkiä? Onko allergioita tms. mitä täytyy huomioida?
- Kerran viikossa keskitetty kaupassa käynti listan kanssa. Kaksi kauppaa listat sen mukaan mikä tarjouksesssa /halvempaa toisessa. Esim. Lidl ja viimeinen tunti punaisilla lapuilla.
- Keitot
- Puurot
- Lämpimät kasvislisäkkeet
- Broilerin koivet
- Uunimakkara
- ei sokerimehuja, ei eineksiä
- jäätelötarjouksia
- pannukakkua
- kasvissosekeitto
- itse leivotut sämpylät
- karjalan paisti, lihojen valintaan mielikuvitusta
- vuokaruisleipä
- mehukeittoa, itse tehty
- uunipuuroa
- karjalanpiirakoita
Kauppalista, ei heräteostoksia.
Soijarouhe on edullinen ja riittoisa proteiininlähde, käy hyvin laatikkoruokiin.
Sesonkituotteet.
Tarjoukset.
Lidl.
Proteiinijauheet on aika halpoja, niillä voi korvata joitain aterioita ja säästät huomattavasti rahaa.
Vain maustamattomia proteiinijauheita osta luontaisesti ainoastaan. Ei makeutusaine pskaa.
Me suunnitellaan joka päivälle ateriat jo valmiiksi ja tällä tavoin saadaan pidettyä ruokalasku kohtuullisena. Tavoitteena on max. 140e/kk per nuppi. Lihaa löytyy myöskin tosin käytetään vain alesta ostettuja tai suositaan makkaraa/pekonia. Enemmän ollaan alettu painottumaan kasvispuolelle puhtaasti rahallisista syistä.
Vaihda salaatin tilalle kaali. On kilohinnaltaan huomattavasti halvempi, ja ruokaisampi.
Ajattele aina annoksen hinta. Kilohinta ei aina ratkaise, jos voit vaikka parista päiväysalennetusta pihvistä saada ison annoksen merimiespataa, eli annoksen hinta jää pieneksi kun muut ainekset ovat halpoja. Kilohinta ratkaisee silloin, kun ostat isoja eriä vaikkapa perunaa ja juureksia.
Sinä itse voit katsoa kauppakuitista, mihin rahaa on mennyt ja jättää turhat seuraavalla kerralla ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda salaatin tilalle kaali. On kilohinnaltaan huomattavasti halvempi, ja ruokaisampi.
Ei onnistu kaikilla. Saan itse raa´asta kaalista ja kypsentämättömistä pavuista pahoja tuskia mahaani. Ylikypsennettynä menee.
Kannattaa suunnitella mahdollisimman hyvin ruoat etukäteen, välipaloja myöten. Jämistä voi tehdä hävikkisafkaa johon ei tarvi paljon aineksia ostella
Avaa vähän taustoja, jos haluat apua.