Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homssuisesta siistiksi?

Vierailija
18.02.2019 |

Vaikka vaatteeni ovat siistit ja osaan meikata nätisti, olen aina homssuisen näköinen, varsinkin verrattuna muihin ihmisiin. Kiharat hiukseni ovat yksi syy homssuisuuteeni, koska ne eivät millään asetu kunnolla, mutta näyttäisin kyllä jotenkin epäsiistiltä vaikka uimalakki päässä. Vaatteeni näyttäisivät muiden päällä siisteiltä, mutta kun minä vedän ne ylleni, niistä tulee hieman outoja. En osaa korjata asiaa. Onko muilla koskaan tällainen olo?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne ja mulla ei ole edes kiharat hiukset. Kotona laitan nätin meikin ja kivat vaatteet ja katson, että näyttääpä hyvältä. Sitten jos kaupungilla hetken päästä katson peiliin, näytän enemmän tai vähemmän homssuiselta niin vaatteiden, hiusten kuin meikkienkin osalta. En tajua, mitä tapahtuu. Tai ymmärrän, että meikkiä ja hiuksia voi joutua etenkin talvella korjailemaan mutta mistä se vaatteiden muuttuminen homssuiseksi johtuu? Vai onko tää vain korvien välissä oleva juttu?

Vierailija
2/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Tuntuu, että aina joku lähtee repsottamaan, hiukset, vaatteet, meikki... Paitaan ilmestyy mysteeritahra, silmät alkaa vetistää. Ei kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vaatteeni ovat siistit ja osaan meikata nätisti, olen aina homssuisen näköinen, varsinkin verrattuna muihin ihmisiin. Kiharat hiukseni ovat yksi syy homssuisuuteeni, koska ne eivät millään asetu kunnolla, mutta näyttäisin kyllä jotenkin epäsiistiltä vaikka uimalakki päässä. Vaatteeni näyttäisivät muiden päällä siisteiltä, mutta kun minä vedän ne ylleni, niistä tulee hieman outoja. En osaa korjata asiaa. Onko muilla koskaan tällainen olo?

Vaatteiden osalta tulee mielee se, että onko sulla hyvin istuvat ja tarvittaessa muotoilevat alusvaatteet? Entä onko huono ryhti? Jos on, niin hae vaikla fysioterapeutilta juuri sinulle suunnatut keskivartalon jumppaohjeet. Eräällä ystävälläni on samanlainen homssuisuusongelma ja se johtuu hänellä osin alusvaatteista (liian isot rintsikat, olkaimet valuu koko ajan) mutta vielä enemmän etukumarasta ryhdistä.

Vierailija
4/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne ja mulla ei ole edes kiharat hiukset. Kotona laitan nätin meikin ja kivat vaatteet ja katson, että näyttääpä hyvältä. Sitten jos kaupungilla hetken päästä katson peiliin, näytän enemmän tai vähemmän homssuiselta niin vaatteiden, hiusten kuin meikkienkin osalta. En tajua, mitä tapahtuu. Tai ymmärrän, että meikkiä ja hiuksia voi joutua etenkin talvella korjailemaan mutta mistä se vaatteiden muuttuminen homssuiseksi johtuu? Vai onko tää vain korvien välissä oleva juttu?

Juuri näin! Olen aina ihaillut sitä, kuinka tyylikkäiltä ihmiset voivat näyttää esimerkiksi farkuissa ja vastasilitetyssä valkoisessa paidassa. Minä osaan homssuttaa näinkin yksinkertaisen asuyhdistelmän. Varmaan osa tästä on vain omassa päässä, mutta toisaalta on minulle joskus ilkeästi sanottukin, että voisin olla siistimpi. :(

ap

Vierailija
5/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että se liittyy luonteen järjestelmällisyyteen, itevarmuuteen yms.

Vierailija
6/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden osalta tulee mielee se, että onko sulla hyvin istuvat ja tarvittaessa muotoilevat alusvaatteet? Entä onko huono ryhti? Jos on, niin hae vaikla fysioterapeutilta juuri sinulle suunnatut keskivartalon jumppaohjeet. Eräällä ystävälläni on samanlainen homssuisuusongelma ja se johtuu hänellä osin alusvaatteista (liian isot rintsikat, olkaimet valuu koko ajan) mutta vielä enemmän etukumarasta ryhdistä.

Saattaisin olla alusvaatteissa siistimpi näky kuin kokonaan vaatetettuna, koska nimenomaan ne ovat täsmälleen sopivat. Selkäni pysyy suorassa sen vuoksi, että olen pitkä ja haluan näyttää vielä pitemmältä. Tässä on jotain mystisempää.

ap

Vierailija
7/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntotreeniä, iho kuntoon (rasvaisuus kuriin) ja plastiikkakirurgista korjausta epäsymmetrisille kasvonpiirteille. Hiuksiin voit myös hankkia jonkun käsittelyn.

Vierailija
8/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tarkalleen.

Vaikka mitä tekisin on vaikutelma aina "vähän sinne päin".  Ei täysin skarppi. Toisaalta luonnekin on samanlainen, joten kaitpa mun tosiolemus puskee väkisin prässien, silitettyjen paitojen, hyvin laitetun tukan, ja siistin meikin läpi. 

Ryhti on kuitenkin suora, ja asenne samoin, en ole mitenkään veltto, joten täytyy hyväksyä että tietty repsottaminen habituksessa seuraa mukanani aina.

Vierailija
9/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntotreeniä, iho kuntoon (rasvaisuus kuriin) ja plastiikkakirurgista korjausta epäsymmetrisille kasvonpiirteille. Hiuksiin voit myös hankkia jonkun käsittelyn.

Höh. Minulla on hyvä iho eikä tarvetta kirurgialle. Hiuksiani on käsitelty ja muotoiltu, mutta aina ne vain ovat yhtä pörröiset. En ole siisti edes juuri kampaajan tuolista nousseena.

ap

Vierailija
10/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tarkalleen.

Vaikka mitä tekisin on vaikutelma aina "vähän sinne päin".  Ei täysin skarppi. Toisaalta luonnekin on samanlainen, joten kaitpa mun tosiolemus puskee väkisin prässien, silitettyjen paitojen, hyvin laitetun tukan, ja siistin meikin läpi. 

Ryhti on kuitenkin suora, ja asenne samoin, en ole mitenkään veltto, joten täytyy hyväksyä että tietty repsottaminen habituksessa seuraa mukanani aina.

Kai minunkin on vain hyväksyttävä tämä perusolemukseni. Oivalsin juuri, että vaikka en ole yhtään Angela Merkelin näköinen enkä edes pukeudu samalla tavalla, antamani "aineeton vaikutelma" on samanlainen. Kaikella kunnioituksella.

ap

Vierailija
11/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttää epäsiisteiltä hieman pullukkana. Ei kaikki.

Myös ruumiinrakenne voi vaikuttaa. Pukeudutko oman rakenteesi mukaan?

Tyylin yksinkertaistaminen tekee yleensä yleisilmeestä siistimmän ja tyylikkäämmän. Käytätkö paljon kerrospukeutumista, koruja ym?

Vierailija
12/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla omaan vartalotyyppiisi sopivat, oikeasti laadukkaat vaatteet? On vartaloita, jotka eivät istu valmisvaatteisiin. Ompelija voi auttaa.

Vinkkejä:

-Suosi selkeitä linjoja, yksivärisyyttä tai selkeitä graafisia kuoseja. Myös koruissa suosi laatua ja modernia muotoilua

-Silitä

-Hanki laadukkaat nahkaiset kengät/laukku.

Hiusten kohdalla ehkä joku hyvä kampaaja voisi auttaa. Raidoitukset, kananperseilyt ja tatskat ei ilmeisesti kuulu tyyliisi muutenkaan?

Niin, ja kiharat HIUKSET on ihanat!!!!

Vierailija
13/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tarkalleen.

Kai minunkin on vain hyväksyttävä tämä perusolemukseni. Oivalsin juuri, että vaikka en ole yhtään Angela Merkelin näköinen enkä edes pukeudu samalla tavalla, antamani "aineeton vaikutelma" on samanlainen. Kaikella kunnioituksella.

ap

Oot jotenkin tosi symppis!

Vierailija
14/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua värityksestä. onko kellertävä iho? Se ei näytä hyvältä kylmiä värejä vasten

Vierailija
15/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksissa siistin vaikutelman saa hyvällä leikkauksella. Jos hiukset ovat luonnonkiharat, hiusmallin tärkeys korostuu entisestään. Itse sain avun siitä, kun ymmärsin, että oma luonnonkihara (= joka suuntaan väärin repsottava hius) vaatii ehdottomasti aina käsittelyn suoristusraudoilla. 

Vaatteissa tärkeää on löytää itselle sopiva tyyli ja vartalolle sopiva malli. Tämän lisäksi vaatteiden tulee olla oikeaa kokoa - ei liian suuria eikä liian pieniä. Vaatteissa olennaista ei ole seurata muotia, koska kaikki muodit eivät todellakaan sovi kaikille vartalotyypeille.  

Vierailija
16/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma! Olen normaalipainoinen ja minulla pitäisi olla ihanteellinen vartalo vaatteita ajatellen (sellainen mallimainen i tai H vartalo) mutta ei.... Jotenkin kaikki näyttää päälläni väärältä. Kotoa lähtiessä näytän aina hyvältä mutta kun vaikka kaupungilla vilkaisen ensimmäiseen heijastavaan pintaan, näen vain ruman ihmisen joka on yrittänyt pistää nättiä päälle.

Hiukset eivät ole kiharat, mutta minulla on ongelmia niskahiusten kanssa. Niskavillani ovat pitkät mutta eivät niin pitkät, että yletyisivät ponnarille. Lisäksi ne kasvavat kaulaa pitkin (!!) niin, että näyttää kuin minulla olisi puolikas poolokaulus niskassa. :( tämä saa kaiken näyttämään tosi epäsiistiltä. Olen yrittänyt leikata/sheivata niitä mutta se sänki joka tulee parissa tunnissa on vielä kamalampi. 

Ja tähän liittyen; olen muutenkin karvainen. Joka aamu saa kesällä ajaa kaikki karvat ja iltaan mennessä näkyvä sänki. Iho on vitivalkoinen ja karvat pikimustat. Vaikka kuinka sheivaa niin ne näkyy ihonkin alta. Olen myös nyppinyt ja vahannut sääriä mutta karvat pysyvät poissa ehkä max. 2vrk. (nauran kuollakseni joillekin weetin mainoksille että kun vahaat sääret pysyvät sileinä jopa 3vko :D)

Vierailija
17/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan niin samaistua tähän! Hiukset eivät koskaan pysy viittä minuuttia pidempään hyvin. Ovat niin ohuet haituvait, että pienen pienikin tuulenvire saa ne harakanpesäksi alta aikayksikön. Tai sitten ne latistuvat heti päätä myöten. Harvat vaatteet istuvat istuvat hyvin, varsinkaan ne siistimmät. Samat vaatteet tuntuvat näyttävän muiden päällä sata kertaa paremmilta. Nykyään vielä ihokin on huono kuin pisteenä i:n päälle :D

Vierailija
18/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharatukkaisten pitäisi vain antaa kihariensa olla ja elää. Mitä enemmän yrittää suoristaa ja vääntää väkisin kiharatukkaa sellaiseen muotoon, mitä se ei luonnostaan ole, sitä huonompi ja hompsuisempi lopputulos. Eli hyvä leikkaus, joka tuo kiharat esille, hyvät kiharien hoitotuotteet ja anna olla niiden olla vapaasti, sitä mitä niiden tulisikin olla! Hyvin hoidetuissa kiharoissa ei ole yhtään mitään epäsiistiä tai hompsuista!

Vierailija
19/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tämä vanha ketju. Tänne jotkut siisteyskonkarit laittoivat vinkkejä hompsuiitoille. Kannattaa noukkia talteen.

https://www.vauva.fi/keskustelu/2990582/miksi-jotkut-ihmiset-nayttavat-…

Vierailija
20/39 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut näyttää epäsiisteiltä hieman pullukkana. Ei kaikki.

Myös ruumiinrakenne voi vaikuttaa. Pukeudutko oman rakenteesi mukaan?

Tyylin yksinkertaistaminen tekee yleensä yleisilmeestä siistimmän ja tyylikkäämmän. Käytätkö paljon kerrospukeutumista, koruja ym?

Mulla on just näin. Paino toisinaan sahaa +/-5kg ja aina kun se on se +5 niin mitkään vaatteet ei istu kivasti, ryhti näyttää huonolta vaikka kuonka suorassa koitan seistä ja naama näyttää vanhalta ja turvonneelta. Nyt kun paino on kurissa tällä hetkellä niin olo on ihana ja näytän ihan siistiltä kokoajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi