Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan ostatte lahjoja kummilapsille tai tämän sisaruksille?

Vierailija
17.05.2006 |

Meidän kummilapsi pääsee nyt ripille. Hänellä on kolme sisarusta, joille olemme samoin ostaneet jonkun pienen joululahjan. Sisarukset ovat 8-11-vuotiaita.

Nyt minusta kummilapsen ostostelut ovat ohi, jo ihan iän vuoksi, mutta myös sen vuoksi, että tuon ikäiselle on aivan kamalan vaikea ostaa lahjoja.

Miten ihmeessä teen sitten sisarusten kanssa? Kyllä vielä 10-vuotiaalle on helppo ostaa lahjoja, ja lapsiahan he ovat. Emmekä ole koskaan ostaneet mitään isoa. Mutta eikö se ole hassua, että ostamme kyllä sisaruksille, mutta emme itse kummilapselle...?

Miten te olette ratkaisseet tämän dilemman?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tehdään systemaattisesti kaikkien kohdalla.

Vierailija
2/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne ripille pääsyyn asti aattelin heitä lahjoa. Heidän sisaruksilleen en ole koskaan mitään ostanut. Ei se liene kummin homma ostella koko lapsikatraalle lahjoja..? Osta lahjoja jos haluat, mutta älä näe sitä velvollisuutena tai pakkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerätä jotain astiasarjaa tms...

että sinne parikymppiseks ainakin!

Vierailija
4/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut edes mieleen, ei kukaan oman lapsemme kummeistakaan sisaruksille mitään ole koskaan ostanut. Itse olen ajatellut muista kummilapsiani ihan vielä aikuisenakin. Ripille päässeille annan rahaa jouluna ja synttärinä.

Vierailija
5/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kummilapsi on siskoni lapsi siis. Siksi olemme ostaneet myös sisaruksille jotain pientä (todellakin 5-10 e arvoista).

Minä inhoan, inhoan, inhoan, inhoan lahjojen ostamista kenelle tahansa. Koen sen kamalana miellyttämisen pakkona ostaa jotain, mistä toinen ei pidä vain sen vuoksi, että on " pakko" ostaa.

Vierailija
6/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lahjonta loppuu kun ripillä on käyty. tosin yhden lahjonta loppui kun meni synttärit ja joulu niin, ettei edes kiitosta lahjasta sanonut.

Vierailija
7/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omien sisarusten nuorimmille lapsille on myös ostettu ja raja on ollut sama. En ole koskaan ajatellut, että olisi outoa, vaikkei kummilapsi enää saakaan.

Vierailija
8/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummin, eli mielestäni ostat tätinä lahjoja niin kauan kuin siltä tuntuu. Ainakin valmistumiset, lakkiaiset ja häät muistetaan jos ei muuta aikuisena.

Vierailija
9/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tietysti muistanut jotenkin erityisemmin kuin muut kihloihin menosta tai valmistumisesta jne.

Vierailija
10/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kummilapsiani ajattelin kyllä lahjoilla/rahalla/lahjakortilla muistaa ainakin parikymppisiksi.. Silloinhan tosiaan tarvitsevat astioita, kodintekstiilejä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi