Ihmiset, jotka kuvittelevat, että ystävällä on lupa loukkaantua
Ovat itsekeskeisiä, epäkypsiä ja lapsellisia idioott.ja. Jos on kerran kyse hyvästä ystävästä, niin on loukkaavaa kuvitella, että toinen haluaisi itsellesi jotain pahaa ja loukkaantua. Itseäni ainakin satuttaa moinen lapsellisuus. Ja olenko IKINÄ saanut loukkaantujalta anteeksipyyntöä? En todellakaan. Niin pikkusieluisia ovat, että ovat kehdanneet vielä pitää MINUA syypäänä tunteisiinsa.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Että mitä?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3394782/tiedatko-ihmisen-joka-aarimmais…
Tää on kyllä huvittavin juttu mitä oon pitkään aikaan lukenut
Miksi tarvitsisit ystävältäsi anteeksipyyntöä? Eihän sinuakaan hyvä ystävä loukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsisit ystävältäsi anteeksipyyntöä? Eihän sinuakaan hyvä ystävä loukkaa?
Pahoittaa mieleni kyllä huonolla käytöksellään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan sitä saisi pyytää anteeksi, että satutti ja loukkasi "loukkaannuttuaan". Sen, että itse loukkaantuu voi hoitaa tyylikkäästikin, jos välittää toisesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta ei sinulla ole oikeutta loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta ei sinulla ole oikeutta loukkaantua.
Minulla on oikeus pahoittaa mieleni. Se on eri asia, kuin loukkaantua, jolloin henkilö alkaa itse käyttäyymään huonosti, kuten minua kohtaan on käyttäydytty. Koska eihän kenenkään tarvitsisi julistaa, että ystäville on oikeus loukkaantua, mikäli eivät yritä oikeuttaa sillä vihamielistä ja ikävää käytöstä. Jokainen voi pahoittaa mielensä, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa huonoa käytöstä toista kohtaan. Vaikka monille se on pääsylippu olla ikävä katsella, miten toinen asian handlaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole oikeutta käyttäytyä loukkaantuneesti, se on totta.
Ap
Minusta ihminen, joka käyttäytyy itseäni kohtaan loukkaantuneesti ei todellakaan ansaitse olla ystäväni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sekaisin kuin seinäkello. ^
Enhän ole. Loukkaantumisella sinä oikeutat pahaa ja huonoa käytöstäsi ja kuvittelet vielä olevasi toiselle jokin ystävä, mitä loukkantuva ihminen ei todellakaan ole. Tai siis loukkaantuneesti käyttäytyvä.
Ap
Kokeile joskus rauhoittua ja miettiä kirjoittamasi teksti jo etukäteen ennen sen julkaisua. Nää sun ulvonnat on täysin käsittämätöntä luettavaa, ei näissä ole päätä eikä häntää. Annat itsestäsi turhaan harvinaisen lapsellisen ja narsistisen kuvan. Esimerkiksi tässä ketjussa olet jo ehtinyt kertoa, kuinka muilla ihmisillä ei ole mitään oikeutta pahoittaa mieltään sinun käytöksestäsi, mutta sinulla sensijaan on kaikki oikeudet mielesi pahoittamiseen.
Ihan turhaa spekulointia, kun ei sulla ole ystäviä, kivikissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes näe mitään järkeä tai syytä loukkaantua, jos kyseessä on joku minulle tärkeä ja läheinen ihminen, eli YSTÄVÄ.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kokeile joskus rauhoittua ja miettiä kirjoittamasi teksti jo etukäteen ennen sen julkaisua. Nää sun ulvonnat on täysin käsittämätöntä luettavaa, ei näissä ole päätä eikä häntää. Annat itsestäsi turhaan harvinaisen lapsellisen ja narsistisen kuvan. Esimerkiksi tässä ketjussa olet jo ehtinyt kertoa, kuinka muilla ihmisillä ei ole mitään oikeutta pahoittaa mieltään sinun käytöksestäsi, mutta sinulla sensijaan on kaikki oikeudet mielesi pahoittamiseen.
Miksi pahoittaisivat, kun kyse on YSTÄVISTÄ? Lue otsikko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa spekulointia, kun ei sulla ole ystäviä, kivikissa.
Minä en loukkaannu ystävilleni, on toinen asia, jos ihmiset ovat mieluummin vihamielisten kusipä.iden seurassa.
Ap
Juu. Mitään selvää ei Äitihullun jorinoista saa. Pitäisi vaan nämäkin monologinsa ihan vaan oman päänsä sisällä. Sen sisältö kun tuntuu olevan melkoisen sekavaa höttöä muutenkin.
Sulla ei kovinkaan vahvoja ystävyyssuhteita ole, jos ne eivät kestä myös niitä huonoja aikoja, vaan aina pitää sun ympärillä hiiviskellä kuin munankuorilla ja varoa sanomisiaan. Samanlainen köyhä narsisti oot kuin äitisi.
Että mitä?