Ihmiset, jotka kuvittelevat, että ystävällä on lupa loukkaantua
Ovat itsekeskeisiä, epäkypsiä ja lapsellisia idioott.ja. Jos on kerran kyse hyvästä ystävästä, niin on loukkaavaa kuvitella, että toinen haluaisi itsellesi jotain pahaa ja loukkaantua. Itseäni ainakin satuttaa moinen lapsellisuus. Ja olenko IKINÄ saanut loukkaantujalta anteeksipyyntöä? En todellakaan. Niin pikkusieluisia ovat, että ovat kehdanneet vielä pitää MINUA syypäänä tunteisiinsa.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei kovinkaan vahvoja ystävyyssuhteita ole, jos ne eivät kestä myös niitä huonoja aikoja, vaan aina pitää sun ympärillä hiiviskellä kuin munankuorilla ja varoa sanomisiaan. Samanlainen köyhä narsisti oot kuin äitisi.
Minua ei saa loukata, onko vähän vaikeaa ymmärtää?
ApTurp. aan sua pitäis vetää.
Blow some steam, höyrypää.
ApLättys lätisee kohta.
Kalikkako kosahti maaliinsa?
ApKosahtaa kohta kalloosi.
Yea, yea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mitään selvää ei Äitihullun jorinoista saa. Pitäisi vaan nämäkin monologinsa ihan vaan oman päänsä sisällä. Sen sisältö kun tuntuu olevan melkoisen sekavaa höttöä muutenkin.
Turhaa säkin vain kuvittelet sellaisten, joille olet loukkaantumisesi ja pahan olosi oksentanut mitään ystäviäsi olevan. Eivät he sinua arvosta, eivätkä pidä sinua yhtään minään. Saati että sinuun luottaisivat.
ApMinä en kuvittele mitään. Sinä taas olet jo niin vainoharhainen, että kuvittelet jo tuntevasi minut ja ystäväni. Psykoosi?
Näenhän mä sen, ei tarvitse kuvitella. Huonot puolesi kaadat ystäväsi syyksi ja loukkaannut ennemmin häneen, kuin kasvat aikuisena ja ihmisenä.
ApAi että ihan selvänäkijän kykyjäkin... 😂
On se pimee.Puheistasi näkyy. Ja reaktioista.
ApMieleltään sairaat ihmisethän yleensä näkevät olemattomia.
No, sun puheita on täällä ainakin ihan mustaa valkoisella.
Ap
Ja parista kommentista sinä teet luonneanalyysin ja ystäväkartoituksen? Ootsä taitava 😂😂😂
Ystävyys on samanlainen kuin muutkin ihmissuhteet siinä, että se alkaa jostakin ja päättyy johonkin. Viimeistään omaan tai toisen kuolemaan. Harva kuitenkaan kulkee rinnalla mukana niin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mitään selvää ei Äitihullun jorinoista saa. Pitäisi vaan nämäkin monologinsa ihan vaan oman päänsä sisällä. Sen sisältö kun tuntuu olevan melkoisen sekavaa höttöä muutenkin.
Turhaa säkin vain kuvittelet sellaisten, joille olet loukkaantumisesi ja pahan olosi oksentanut mitään ystäviäsi olevan. Eivät he sinua arvosta, eivätkä pidä sinua yhtään minään. Saati että sinuun luottaisivat.
ApMinä en kuvittele mitään. Sinä taas olet jo niin vainoharhainen, että kuvittelet jo tuntevasi minut ja ystäväni. Psykoosi?
Näenhän mä sen, ei tarvitse kuvitella. Huonot puolesi kaadat ystäväsi syyksi ja loukkaannut ennemmin häneen, kuin kasvat aikuisena ja ihmisenä.
ApAi että ihan selvänäkijän kykyjäkin... 😂
On se pimee.Puheistasi näkyy. Ja reaktioista.
ApMieleltään sairaat ihmisethän yleensä näkevät olemattomia.
ApJa parista kommentista sinä teet luonneanalyysin ja ystäväkartoituksen? Ootsä taitava 😂😂😂
No en nyt ihan parista. Ihan yleisestä suhtautumisesta ketjuissani. Jos sua arvostettaisiin, puolustaisit näkökantaani.
Ap
Eli sä kiehut vieläkin siitä, että yli puoli vuotta sitten serkkusi tuuletti taloa ja birdyille tuli nuha?
En, tämä on paljon vanhempi keissi, jossa ystävän loukkaantuminen satutti itseäni ja HÄN kehtasi siinä kuvitella olleensa se ystävä ja minun ilkeä ja paha hyvänpäiväntuttu.
Ap
Hänen olisi pitänyt tajuta viimeistään siinä vaiheessa, kun loukkaantui minulle ja käyttäytyi huonosti, että enhän mä voi enää pitää ihmistä, joka käyttäytyy niin vihamielisesti itseäni kohtaan ystävänäni, vaikka hän itse kuvitteli sellainen jo olleensa.
Ap
Noh, kyllähän se olisi näille sinun "ystävillesi" (ja tarkoitan lainausmerkeillä nimenomaan sinun suhtautumistasi heihin, ei heidän omaa vilpittömyyttään) oikea lottovoitto, jos sinä laittaisit välit poikki ja antaisit heidän olla rauhassa. Vaikutat siltä, että olet todella raskas ihminen lähipiirilleen ja hekin varmasti olisivat helpottuneita jos sinua ei tarvitsisi enää nähdä. Luultavasti pitävät nykyäänkin yhteyttä lähinnä velvollisuudentunnosta, toivottavasti tämä sinun viimeisin loukkauksesi on heillekin se viimeinen niitti ja ymmärtävät hankkiutua eroon myrkyllisestä ihmisestä.
Hänen loukkaantumiseensa liittyi kuitenkin hänen oma viallisuutensa, jos niin voidaan sanoa, eli ainoa tie ystäväksi olisi ollut sietää sitä, että minä en silittele tai vain kärsi hänen vioistaan. En siis halunnut niisä tuomita, mutta ne ahdistivat itseäni.
Ap
Minä loukkaannuin ystävälleni, kun hän käyttäytyi ikävästi. Emme saaneet puhuttua asioista emmekä ole enää tekemisissä. Emme vain tainneet olla toisillemme sopivia ihmisiä. Näin käy välillä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, kyllähän se olisi näille sinun "ystävillesi" (ja tarkoitan lainausmerkeillä nimenomaan sinun suhtautumistasi heihin, ei heidän omaa vilpittömyyttään) oikea lottovoitto, jos sinä laittaisit välit poikki ja antaisit heidän olla rauhassa. Vaikutat siltä, että olet todella raskas ihminen lähipiirilleen ja hekin varmasti olisivat helpottuneita jos sinua ei tarvitsisi enää nähdä. Luultavasti pitävät nykyäänkin yhteyttä lähinnä velvollisuudentunnosta, toivottavasti tämä sinun viimeisin loukkauksesi on heillekin se viimeinen niitti ja ymmärtävät hankkiutua eroon myrkyllisestä ihmisestä.
Et sinä tiedä minun ystävyyssuhteista i yhtään mitään, minä olen pitänyt ihmisiin yhteyttä velvollisuuentunnosta tai muista syistä sen jälkeen, kun ovat käyttäytyneet huonosti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä loukkaannuin ystävälleni, kun hän käyttäytyi ikävästi. Emme saaneet puhuttua asioista emmekä ole enää tekemisissä. Emme vain tainneet olla toisillemme sopivia ihmisiä. Näin käy välillä.
Niin no en minäkään sitä yhtä ihmistä vielä siinä vaiheessa voi sanoa pitäneeni ystävänäni, uskoakseni kunnioitin häntä kyllä, mutta jouduin suojaamaan aikaajoin itseäni, toki toivoin, että sen saisi loppumaan. Niin kävikin päin vastoin, hän ilmeisesti loukkaantui suojaamisesta ja sen sijaan, että olisi joko selvittänyt asiaa tai häipynyt, satutti minua eli loukkaantui itse minulle siitä, että oli hankala kusip.ää, jota en ollut moittinut. Mutta juntti voi ottaa itsen suojaamisenkin moitteena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no en minäkään sitä yhtä ihmistä vielä siinä vaiheessa voi sanoa pitäneeni ystävänäni, uskoakseni kunnioitin häntä kyllä, mutta jouduin suojaamaan aikaajoin itseäni, toki toivoin, että sen saisi loppumaan. Niin kävikin päin vastoin, hän ilmeisesti loukkaantui suojaamisesta ja sen sijaan, että olisi joko selvittänyt asiaa tai häipynyt, satutti minua eli loukkaantui itse minulle siitä, että oli hankala kusip.ää, jota en ollut moittinut. Mutta juntti voi ottaa itsen suojaamisenkin moitteena.
Ap
Ja hän siis tekopyhänä seliti, miten oli itse kyllä ollut minun ystäväni. Ahaa. Ja senkö jälkeen en saa ahdistua toiminnoistasi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa hän siis tekopyhänä seliti, miten oli itse kyllä ollut minun ystäväni. Ahaa. Ja senkö jälkeen en saa ahdistua toiminnoistasi?
Ap
Ja siis selitti myös, miten minä olen vain sellainen hyvänpäivän tuttu. Aika itserakas jos ei tajua, että en ollut, vaan hänen vikansa olivat minulle ongelma.
Ap
Eli kuvittelit jotakuta läheiseksi ystäväksi tilanteessa kun tämä henkilö piti sinua lähinnä vain etäisenä tuttavana? Ja tämä henkilö loukkaantui jostakin mitä sinä sanoit/teit, ja sinun mielestäsi hän ei olisi saanut loukkaantua?
Kuule, et sinä voi yksioikoisesti määrittää ystävyyttä, etkä myöskään sitä mistä muilla ihmisillä on oikeus loukkaantua. Noita asioita ei voi kukaan määrittää.
Toisinaan sitä käyttää paljon aikaa ja vaivaa ihmisiin, joista myöhemmin paljastuu etteivät he olleet sen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Eli kuvittelit jotakuta läheiseksi ystäväksi tilanteessa kun tämä henkilö piti sinua lähinnä vain etäisenä tuttavana? Ja tämä henkilö loukkaantui jostakin mitä sinä sanoit/teit, ja sinun mielestäsi hän ei olisi saanut loukkaantua?
Kuule, et sinä voi yksioikoisesti määrittää ystävyyttä, etkä myöskään sitä mistä muilla ihmisillä on oikeus loukkaantua. Noita asioita ei voi kukaan määrittää.
Hän se siinä yksioikoisesti oli määrittelemässä ystävyyden, kun piti itseni suojaamista häneltä loukkaavana, sen sijaan, että olisi katsellut peiliin, että itsessään on vikaa, jos jonkun jonka YSTÄVÄ hän itse sanoo olevansa kokee tarvetta suojata itseään häneltä. Lähinnä siis tilanne oli sellainen, että hän halusi päättää, mitä tehdään ja jyrätä. Jaksan sitä tiettyyn pisteeseen saakka, mutta en ole kenenkään marionetti, kuten hänelle ois sopinut. Mutta sanopa tuollaiselle suoraan, siitä seuraa lisää bossittelua, uhittelua ja määräilijäksi nousemisen halua, kokisi sanani uhkana. En tehnyt niin, vaan kieltämättä sovin hänen selkänsä takana, (puheltuani hänelle kautta rantain muuta) muuta menoa päästäkseni yhdestä kerrasta taas viettää aikaa hänen päätöksellään tavalla x.
Hän loukkaantui siitä, että meninkin jonkun toisen kanssa, vaikka hän oli aiemmin kysynyt minua, ja olin sanonut "voisihan sitä lähteäkin". Olisi siis pitänyt sanoa, että en lähde, niin se ei ois loukannut tämän ihmisen egoa? Seuraavaksi olisi jankutettu, että miksen. Siihenkö olisi pitänyt ystävälle sanoa, että en pidä määräilevästä tyylistäsi? Senkö hän todella halusi kuulla? Eikö sitä pysty muuttumaan ilman, että joku hieroo jokaisen vian naamaasi? Ihan vaikka vinkistä, että toinen ei jaksa sua koko ajan? Ei ollut kuitenkaan kyse siitä, ettenkö ois jaksanut, jos toinen ei ois määrräillyt minua.
Ap
Kaikenkukkuraksi minulle on myöhemmin hahmottunut, että hän piti itseään jossain lalalandiassa mahtavana ystävänä minulle, jonka minä itse hirveydekläni menetin, ei hän minun ystäväkseni ollut oikeasti pyrkimässä, vaan hän oli seuraa vailla, koska oli niin hvetin epäitsenäinen menemään yksin minnekään. Edes abi-infoihin eri oppilaitoksiin ei voi ut mennä yksi. Minun olisi pitänyt mennä sinne istumaan kuuntelemaan häntä kiinnostavia aloja, ettei hänen tartte mennä niihin yksin. Lapsellinen typerys. Kitisi ja suuttui siitäkin, kun halusin mennä saunaan ennemmin kuin uhrata aikaani hänelle tuollaisessa, jonka ihminen voi hoitaa yksin aivan helposti.
Ap
Onko täällä namiskaa, jonka avulla voisi lähettää AP:lle apua?
Ystävyyteen kuuluu tunteet, ja tunteisiin taasen se, että välillä voi jopa loukkaantua. Sen jälkeen asiasta päästään yli, sovitaan ja pyydetään tarpeen vaatiessa anteeksi.
Vaikuttaa tosin siltä, ettei sinulla AP ole ystäviä, vaan ihmisiä, joita koitat kontrolloida?
Ap