Tiedätkö ihmisen joka on äärimmäisen herkkä ja empaattinen?
Kiinnostaisi tietää millaista tällaisen ihmisen kaa on Ystävyys?
Kommentit (12)
Paras ystäväni. Monta vuosikymmentä kestänyt upea ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit kertoa hänelle asioita luottamuksella koska hän "aina" ymmärtää.
Paras ystävä ei aina myötäile. Hänelle ja hänen on lupa loukkaantua. Asiat täytyy perustella jotta toinen ymmärtää.
Parhaan ystävän kanssa ei tule tahallisia väärinymmärryksiä.
Minä olen ja mulla on kaksi todella hyvää ystävää joista myönnän olevani riippuvainen. Ne on samanlaisia luonteita mun kanssa eli hyvin toimii. Välillä ollaan jatkuvasti tekemisissä ja välillä ns väsytään toisiimme ja pidetään parin viikon taukoja.
On mulla muitakin ystäviä mutta niiden kanssa mulla on päällä aina tietynlainen rooli. En tee sitä tarkoituksella mutta tiedän olevani tosi syvällisesti ja liian vaikeasti kaiken ajatteleva ihminen. En halua kuormittaa muita mun asioillani.
Pääsääntöisesti vois sanoa että mun ystävänä ei ole helppoa jos mun luonnetta ei aidosti ymmärrä kuten aiemmin mainitut kaks ystävää ymmärtää. Näiden kahden kanssa mulla on yli 15 vuoden ystävyys ja ollaan saumattomia. Olen tosi lojaali ja ystäviäni arvostava. Ja se että uskalla olla täysin itseni niiden kanssa tekee musta aina rentoa ja hyvää seuraa.
Jos et tunne ns suurta yhteyttä erityisherkkään ystävään niin älä lähde edes tutustumaan enempää. Tämä ihan oikeasti herkän ja tunteellisen ihmisen suusta. Me voidaan olla tosi raskaita ns perusihmisen elämään.
-Sanoisin näin, että hänestä jää itselle aina hyvä olo.
Eri mielipiteisiin ei oikea ystävyys kaadu. Toinen hyväksyy toisen.
Itse sanoisin olevani tällainen. Olen koko elämäni oikeastaan tiedostamattanikin peittänyt ulospäin näin piirteitä. Mutta varsinkin läheisten ihmisten kanssa piirteet tulevat esiin. En tiedä johtuuko pelkästään näistä mutta aikuisiällä huomaan, että pitkäaikaiset läheiset ystävyyssuhteet ovat olleet aika epäterveitä. En välttämättä edes huomaa, jos toinen on kohdellut väärin. Vasta jälkeenpäin tajuan, että toinen on voinut hyväks...
Vierailija kirjoitti:
-Sanoisin näin, että hänestä jää itselle aina hyvä olo.
Näin on. Ja toivottavasti ystävälleni jää minusta hyvä fiilis.
Itseni. Muut ovat kuvailleet minua kiltiksi, ihanaksi ja helposti lähestyttäväksi ihmiseksi joka ymmärtää ja jolle on helppo puhua. Nämä ovat toki hyviä piirteitä mutta itse koen myös kärsineeni piirteistäni, sillä moni käyttää minua hyväkseen kun huomaa miten lämmin, empaattinen ja kiltti olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras ystävä ei aina myötäile. Hänelle ja hänen on lupa loukkaantua. Asiat täytyy perustella jotta toinen ymmärtää.
Parhaan ystävän kanssa ei tule tahallisia väärinymmärryksiä.
Ei ystävällä ole lupa loukkaantua. Silloinhan hän osoittaa olevansa väärinymmärtävä idi.ootti. Vai kuvitteleko hyvä ystävä toisen haluavan itselleen jotain pahaa vai?
Vierailija kirjoitti:
Eri mielipiteisiin ei oikea ystävyys kaadu. Toinen hyväksyy toisen.
Kyllä kaatuu, jos toinen loukkaantuu jostakin. Ei sellainen ole oikea ja hyvä ystävä. Vaan lapsellinen minä minä -persoona.