Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset alle kouluiän. Juotteko molemmat viikonloppuisin?

Vierailija
17.02.2019 |

Itsellä ollut ajatus, että aina jompikumpi ajokunnossa. Nyt kun lapset teinejä niin jos ovat kotona, voidaan molemmat ottaa muutama (ei kumpikaan olla kovia kännäämään) mutta jos lapset ovat jossain nii silloin oltu taas jompikumpi tai molemmat juomatta, että voi tarvittaessa hakea. Ajatus heräsi kun tuttavaperheen juomatavoista keskusteltiin. Juovat molemmat kun lapset laitettu nukkumaan, sillä eihän se juominen lapsia haittaa kun nukkuvat. Mies juo enemmän ja vahvempaa, mutta vaimokin juo 6-10 siideriä, Itsellä mietityttäisi, että jos jotain sattuu. En uskaltaisi ainakaan korvessa asuessa olla humalassa yhtäaikaa miehen kanssa. Mitä mieltä?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä sinun kanssa

Vierailija
2/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä sinun kanssa. Mielestäni 2 annosta molemmat voivat ottaa, mutta käytännössä ei olla koskaan otettu molemmat, elleivät lapset ole hoidossa. Enkä ikinä joisi itseäni humalaan lasten läsnäollessa, vaikka mies olisi selvinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei juoda ollenkaan kun alle kouluikäiset kotona

Vierailija
4/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kotona ilman, että lapsilla on selvinpäin olevan henkilön valvonta olla humalassa, eli vähintään jompi kumpi selvänä jos kotona ollaan. Muussa tapauksessa lapsenvahti eikä lasten nähden ryypätä (en tarkoita tällä sitä ettei alkoholi ole näkyvissä, esim. lasi viiniä voidaan ruuan kanssa ottaa lasten ollessa samassa pöydässä yms.)

Vierailija
5/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasun paikka.

Vierailija
6/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kotona ilman, että lapsilla on selvinpäin olevan henkilön valvonta olla humalassa, eli vähintään jompi kumpi selvänä jos kotona ollaan. Muussa tapauksessa lapsenvahti eikä lasten nähden ryypätä (en tarkoita tällä sitä ettei alkoholi ole näkyvissä, esim. lasi viiniä voidaan ruuan kanssa ottaa lasten ollessa samassa pöydässä yms.)

Näin meilläkin

Vierailija
7/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän lihottavaakin tuo siiderin lipitys!

Vierailija
8/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi siis juoda jotenkin kuin harrastuksena.

En ole koskaan ymmärtänyt juomista jonkinlaisena siis harrasteena. Siis että oltas vaan ja juotas alkoholia. Minusta siinä ei ole mitään järkeä. Humalaan en joisi itseäni koskaan jos lapset kotona.

Lasi viinia tai saunakalja nyt tuskin mitään haittaa.

Vierailija
9/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveän lihottavaakin tuo siiderin lipitys!

No sen kyllä huomaa, reilusti ylipainoinen on ko perheen äiti

-ap

Vierailija
10/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siideristä tule edes humalaan! Kyllä sitä pitää  vanhempien vähän nollata ja relata että jaksaa taas arkista aherrusta ja muksujen vinkumista :D Ilman muuta sauna kaljat v.loppusin ja hyvää viiniä illalla pikku napostelun kylkeen. Ei ne muksut siitä kärsi yhtään mitään, päinvastoin, voivat hyvin kun vanhemmat ovat iloisia eivätkä tappele :) 

Vierailija
11/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään laki kiellä aikuisia ihmisiä juomasta alkoholia omassa kodissa koska haluaa oli lapsia tai ei.

Kukaan järkevä ei vedä perseitä oli lapsia tai ei.

Meillä tehdään aina viikonloppuisin hyvää ruokaa ja juomme viiniä ja vieraitakin käy.

Ei ole koskaan tapahtunut mitään erikoista tai kamalaa. Nuorin lapsistakin on jo melkein aikuinen. Olemme kaikki ok ja hengissä.

Vierailija
12/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun lapset olivat pieniä, niin minä join ja vaimo ei, olisin toki antanut hänenkin kupittaa ja itse ollut ilman, mutta hän ei halunnut, joten minä sitten uhrauduin. Eli aina oli siis selvä vanhempi kuvioissa.

Nykyään en itse juo yhtään ja vaimo äärimmäisen harvoin, molemmat lapset asuvat vielä kotona, mutta nuorempikin juuri täyttänyt 18v, joten sen puolesta nyt ei tietenkään väliä, mutta mallin vuoksi kuitenkin ollaan aikalailla ilman. 

Vierailija
13/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla olematta ajokunnossa, mikäli on pieniä lapsia. Siis jonkun täytyy olla vastuussa silloin selvinpäin niistä. Kun mun lapsi tuli teiniksi, ei häne mennyt enää hoitoon minnekään, vaan oli kotona. Tämä tarkoitti sitä että lopetin alkon käytön kokonaan. koskaan ei voinut tietää milloin lapsi soittaa että tulla hakemaan, jotain on sattunut, eikä silloin oikein voi lähteä ajamaan, jos on juonut, eikä sanoa lapselle ettei äiti nyt pysty kun on humalassa.

Vierailija
14/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ylipäätään minäkään ymmärrä tätä "juotteko molemmat"-kyselyä. Ihan kuin alkoholin humalahakuinen juominen olisi perheissä normaali harrastus ja jotenkin pitäisi vuorotella, että oo sä kännissä pe niin mä oon la.

Meillä "juodaan molemmat" tai ollaan juomatta. Nimittäin saunaolut, JOS siltä tuntuu tai viiniä ruoan kanssa, JOS tekee mieli. Emme suunnittele kännejä emmekä ikinä ole humalassa kotona lasten kanssa. Aina ei välttämättä ajokunnossa olla, (en aja kahden viinilasin jälkeen, mutta en humalassa ole) mutta taksin saa aina tilattua, jos pitäisi jonnekkin lähteä.

Vierailija
15/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu jotain niin soitetaan 112. Lasta ei koskaan pitäisi viedä sairaalaan itse jos on mahdollisuus ambulanssiin, koska ambulanssissa annetaan ensiapua. 

Vierailija
16/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokunnossa... Mulla ei oo korttia niin ok olla naula päässä lasten kanssa?

Vierailija
17/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun yksi tuttuni vuosia sitten totesi mulle ollessaan itse viikonlopputöissä: kyllä sun kelpaa, ei sun tarvitse olla selvin päin!

No nää on nuoruudenaikaisia juttuja mutta olen jälkeenpäin miettinyt tätä. Ei tarvitse olla selvin päin... Onko silkkaa kärsimystä joutua viettämään viikonloppu ilman viinaa?

Vierailija
18/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saattaa puoliso juoda joskus enemmänkin, mutta itse juon max. yhden. Ei liity ajamiseen kyllä, koska emme edes omista autoa. Mutta kyllähän sitä on tärkeää olla siinä kunnossa edes jommankumman, että voi antaa turvaa ihan vaikka painajaisiin heräämisessä saati jossain hätätilanteessa pystyä toimimaan mahdollisimman tehokkaasti.

Vierailija
19/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksit ja ambulanssit on sitä varten. Kaikilla ei oo korttia eikä edes autoo.

Vierailija
20/78 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuu jotain niin soitetaan 112. Lasta ei koskaan pitäisi viedä sairaalaan itse jos on mahdollisuus ambulanssiin, koska ambulanssissa annetaan ensiapua. 

Jep ja ambulanssihenkilökunta tekee lasun kun oot kännissä.