Lapset alle kouluiän. Juotteko molemmat viikonloppuisin?
Itsellä ollut ajatus, että aina jompikumpi ajokunnossa. Nyt kun lapset teinejä niin jos ovat kotona, voidaan molemmat ottaa muutama (ei kumpikaan olla kovia kännäämään) mutta jos lapset ovat jossain nii silloin oltu taas jompikumpi tai molemmat juomatta, että voi tarvittaessa hakea. Ajatus heräsi kun tuttavaperheen juomatavoista keskusteltiin. Juovat molemmat kun lapset laitettu nukkumaan, sillä eihän se juominen lapsia haittaa kun nukkuvat. Mies juo enemmän ja vahvempaa, mutta vaimokin juo 6-10 siideriä, Itsellä mietityttäisi, että jos jotain sattuu. En uskaltaisi ainakaan korvessa asuessa olla humalassa yhtäaikaa miehen kanssa. Mitä mieltä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä omalla autolla vienyt lapsen päivystykseen kun alkoi yöllä itkeä korvaansa eikä lääke tehonnut. Olisiko pitänyt soittaa ambulanssi
Taksi!
Vierailija kirjoitti:
Hyvin voi ottaa alkoa jos lapset osaa lämmittää oman ruokansa mikrossa.
Itse opettelin muusin teon kun äiti sammui kesken perunan keiton.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa jeesustelua. Kyllä voi juoda, kunhan ei tule kovaan känniin. Pitää tuntea rajansa. Jotenkin tuntuu, että monella on tässä asiassa vaihtoehdot on/off. Itse voin lipitellä hiljaksiin pullon viiniä ja pari olutta olematta silmin nähden yhtään normaalista poikkeava. Ei lapset siitä kärsi eivätkä he edes huomaa mitään.
Tuollaiseen juomiseen vaaditaan jo aika paljon harjoittelua, mikäli muka kukaan ei huomaisi. Itse olisin tuollaisesta määrästä jo aivan ympärikännissä. Veikkaan kyllä että et vain itse tajua humalatilaasi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka te jotka joka vkloppu juotte jaksatte sitten aamulla herätä ajoissa lasten kanssa? Oma mukula herää aina viimeistään kasilta, enkä voisi kuvitellakaan että krapulaisena mönkisin siihen aikaan ylös. Lisäksi jos lapsella tulee yöllä jokin hätä niin ei varmaan samalla lailla turvaa anna kuorsaava, alkolta haiseva vanhempi.
Meidän lapsi on 6v. ja nukkuu viikonloppuisin vähintään 9:ään, joskus 10 asti. Mies on aamuvirkku ja herää aina ekana joka tapauksessa. Lapsi on aina ollut hyvä nukkuja. Jos hän on kipeä, niin sitten toinen meistä nukkuu patjalla hänen huoneessaan. Yöt on meillä onneksi menneet vauva-ajan jälkeen nukkuessa, ilman hätätilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa jeesustelua. Kyllä voi juoda, kunhan ei tule kovaan känniin. Pitää tuntea rajansa. Jotenkin tuntuu, että monella on tässä asiassa vaihtoehdot on/off. Itse voin lipitellä hiljaksiin pullon viiniä ja pari olutta olematta silmin nähden yhtään normaalista poikkeava. Ei lapset siitä kärsi eivätkä he edes huomaa mitään.
Tuollaiseen juomiseen vaaditaan jo aika paljon harjoittelua, mikäli muka kukaan ei huomaisi. Itse olisin tuollaisesta määrästä jo aivan ympärikännissä. Veikkaan kyllä että et vain itse tajua humalatilaasi.
Paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä omalla autolla vienyt lapsen päivystykseen kun alkoi yöllä itkeä korvaansa eikä lääke tehonnut. Olisiko pitänyt soittaa ambulanssi
Taksi!
Miksi? Olin selvinpäin, en ollut juonut siis mitään. Lapsi rauhoittui autoon, koska istuma-asento. Kysyin näin koska tuolla aiemmin sanottiin että lapselle on turvallisinta soittaa ambulanssi koska antavat ensiapua. Eikö saa itse ajaa lääkäriin jos on ajokunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksi!
Miksi? Olin selvinpäin, en ollut juonut siis mitään. Lapsi rauhoittui autoon, koska istuma-asento. Kysyin näin koska tuolla aiemmin sanottiin että lapselle on turvallisinta soittaa ambulanssi koska antavat ensiapua. Eikö saa itse ajaa lääkäriin jos on ajokunnossa
Korvatulehduksen takia? Voi jestas. Olisiko sitten voinut ajatella enenmän istuma-asennossa nukkumista ja lääkäriin menoa aamulla?
Oma kokemus: Siskon perheen kanssa mökillä. Sisko joi juurikin tuon 6 siideriä. Tiedän koska itse ne hänelle ostin. Itse raskaana joten en juonut. Nukuin mieheni kanssa aitassa, heräsin keskellä yötä kun mökin ovi aukesi. Perheen 2v seisoi yksin pihalla. Sisko havahtui vasta kun vein lapsen takaisin mökkiin. Miehensä ei vielä siihenkään. Mökki rinteessä veden äärellä. Ympärillä metsää. Mitä olisi käynyt jos...
Sisko kyllä lopetti juomisen tämän jälkeen vuosiksi. Nykyäänkin ottaa vaan korkeintaan yhden saunaoluen
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus: Siskon perheen kanssa mökillä. Sisko joi juurikin tuon 6 siideriä. Tiedän koska itse ne hänelle ostin. Itse raskaana joten en juonut. Nukuin mieheni kanssa aitassa, heräsin keskellä yötä kun mökin ovi aukesi. Perheen 2v seisoi yksin pihalla. Sisko havahtui vasta kun vein lapsen takaisin mökkiin. Miehensä ei vielä siihenkään. Mökki rinteessä veden äärellä. Ympärillä metsää. Mitä olisi käynyt jos...
Sisko kyllä lopetti juomisen tämän jälkeen vuosiksi. Nykyäänkin ottaa vaan korkeintaan yhden saunaoluen
Sikeäunisten ei ylipäätään pitäisi mennä paikkaan jossa tuon ikäinen saa oven auki noin helposti hiljaa. Todella vaarallinen paikka.
Itse olen kyllä herännyt lapsen ääniin vaikka olisin muutaman ottanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksi!
Korvatulehduksen takia? Voi jestas. Olisiko sitten voinut ajatella enenmän istuma-asennossa nukkumista ja lääkäriin menoa aamulla?
Jaa no soitin sinne ensin ja käskivät tulla mut sinähän sen paremmin tiedät, olisi pitänyt ensin kysyä vauvapalstalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ympärilläsi olevat ihmiset kyllä tietävät, kun olet juonut noin paljon.
Olen eri, mutta olen sitä mieltä että ei kyllä huomaa. Tukeva illallinen kuuden seitsemän aikaan. Vatsa täynnä. Lapsi menee kahdeksalta nukkumaan. Sitten avaan viinipullon. Katselen samalla sarjoja ja leffoja ja nautiskelen viiniä. Ei nouse päähän nopeasti kun alla on syöty illallinen. Juon viinin neljässä viidessä tunnissa ja yhdeltä nukkumaan. Asia olisi täysin eri jos joisi sen viinipullon tyhjään vatsaan. Sitten olisin kännissä varmaan kahdesta lasista.
Joskus nautin lasin viiniä ruoan kanssa taikka iltasella vauvan nukkuessa.
En aja missään tilanteessa autoa ja lapseni ei tarvitse nyt eikä koskaan
A) nähdä minua voimakkaassa humalassa
B) kärsiä elämässään aikuisten alkoholinkäytöstä lapsuudessaan
Tämä on aivan itsestäänselvää.
Fiksu alkoholin käyttö on ok myös lapsiperheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ympärilläsi olevat ihmiset kyllä tietävät, kun olet juonut noin paljon.
Olen eri, mutta olen sitä mieltä että ei kyllä huomaa. Tukeva illallinen kuuden seitsemän aikaan. Vatsa täynnä. Lapsi menee kahdeksalta nukkumaan. Sitten avaan viinipullon. Katselen samalla sarjoja ja leffoja ja nautiskelen viiniä. Ei nouse päähän nopeasti kun alla on syöty illallinen. Juon viinin neljässä viidessä tunnissa ja yhdeltä nukkumaan. Asia olisi täysin eri jos joisi sen viinipullon tyhjään vatsaan. Sitten olisin kännissä varmaan kahdesta lasista.
Ja laskurin mukaan humalatila olisi 0,8 promillea. Jos kerran autoakin saa ajaa 0,5 promillen tilassa, niin ei se 0,8 promillea tee ihmisestä mitään sopertavaa kännikalaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ollut ajatus, että aina jompikumpi ajokunnossa. Nyt kun lapset teinejä niin jos ovat kotona, voidaan molemmat ottaa muutama (ei kumpikaan olla kovia kännäämään) mutta jos lapset ovat jossain nii silloin oltu taas jompikumpi tai molemmat juomatta, että voi tarvittaessa hakea. Ajatus heräsi kun tuttavaperheen juomatavoista keskusteltiin. Juovat molemmat kun lapset laitettu nukkumaan, sillä eihän se juominen lapsia haittaa kun nukkuvat. Mies juo enemmän ja vahvempaa, mutta vaimokin juo 6-10 siideriä, Itsellä mietityttäisi, että jos jotain sattuu. En uskaltaisi ainakaan korvessa asuessa olla humalassa yhtäaikaa miehen kanssa. Mitä mieltä?
Mulla ei ole lapsia, mutta en silti kännää kotona. Aikamoinen määrä tuo 6-10 siideriä!
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuu jotain niin soitetaan 112. Lasta ei koskaan pitäisi viedä sairaalaan itse jos on mahdollisuus ambulanssiin, koska ambulanssissa annetaan ensiapua.
Sinne päivystykseen voi joutua pienemmästä asiasta, ambulanssi ei tule murtuneen jalan tai keuhkokuumeen takia.
Meillä on kätevää kun ei juoda ollenkaan, ihan sama missä ne lapset. Missä ne pienet lapset ovat ,jos eivät ole kotona. Tyhmänä kysyn , minne teidän pitäisi ajaa illalla, kun pitää aina olla jonku" ajokunnossa". En ole koskaan kuullut vuoronperään juomisesta. Yleensä tuuttavilla vain miehet juovat.
Outo kysymys. Juodaan joskus ruuan kanssa lasit viiniä tai saunaoluet. Erittäin harvoin sitä enemmän ihan vaan huvin vuoksi kotona. Jos ollaan juhlissa, saatetaan toki ottaa muutamat mutta en ole varmaan 10 vuoteen ollut humalassa. Eikä ole sitä yhtään ikävä.