Lapset alle kouluiän. Juotteko molemmat viikonloppuisin?
Itsellä ollut ajatus, että aina jompikumpi ajokunnossa. Nyt kun lapset teinejä niin jos ovat kotona, voidaan molemmat ottaa muutama (ei kumpikaan olla kovia kännäämään) mutta jos lapset ovat jossain nii silloin oltu taas jompikumpi tai molemmat juomatta, että voi tarvittaessa hakea. Ajatus heräsi kun tuttavaperheen juomatavoista keskusteltiin. Juovat molemmat kun lapset laitettu nukkumaan, sillä eihän se juominen lapsia haittaa kun nukkuvat. Mies juo enemmän ja vahvempaa, mutta vaimokin juo 6-10 siideriä, Itsellä mietityttäisi, että jos jotain sattuu. En uskaltaisi ainakaan korvessa asuessa olla humalassa yhtäaikaa miehen kanssa. Mitä mieltä?
Kommentit (78)
Aina mukava seurata, kun moraalisäteilijät pätee.
Mies yleensä sammuu, minä yritän pysyä jotenkin tolkuissani pidempään.
kaikki joilla on alle 15v lapsia ja juovat enemmän kuin 4x vuodessa ovat ihmisjätettä.
Hulluiksihan tässä tultaisiin jos joutuisi selvinpäin olemaan noiden kakaroiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
kaikki joilla on alle 15v lapsia ja juovat enemmän kuin 4x vuodessa ovat ihmisjätettä.
Tuohan tulee täyteen jo kahdessa viikossa kun pe ja la juodaan. Vai voisiko pe/la juomisen laskea yhdeksi kerraksi?
Meillä mies saattaa joskus yhden saunaoluen juoda. Itse en juo yhtään, jos lapset kotona.
Turhaa jeesustelua. Kyllä voi juoda, kunhan ei tule kovaan känniin. Pitää tuntea rajansa. Jotenkin tuntuu, että monella on tässä asiassa vaihtoehdot on/off. Itse voin lipitellä hiljaksiin pullon viiniä ja pari olutta olematta silmin nähden yhtään normaalista poikkeava. Ei lapset siitä kärsi eivätkä he edes huomaa mitään.
Hyvin voi ottaa alkoa jos lapset osaa lämmittää oman ruokansa mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun yksi tuttuni vuosia sitten totesi mulle ollessaan itse viikonlopputöissä: kyllä sun kelpaa, ei sun tarvitse olla selvin päin!
No nää on nuoruudenaikaisia juttuja mutta olen jälkeenpäin miettinyt tätä. Ei tarvitse olla selvin päin... Onko silkkaa kärsimystä joutua viettämään viikonloppu ilman viinaa?
On se kärsimystä, jos on alkoholisti.
Alkoholismi ja vanhemmuus ei oikein spvi yhteen.
Jollain tavalla humoristinen otsikko. Jos lapset olisivat kouluiässä, emme joisi heitä viikonloppuisin.
Jos lapset on kotona niin ei koskaan kyllä olla juotu eikä juoda itseämme humalaan. Mies saattaa muutaman oluen juoda joskus, itse en ollenkaan. Silloin kun ovat mummolassa yötä niin saatetaan kyllä käydä jossakin viihteellä.
Ihankuin KAIKILLA lapsiperheilla nyt olisi autoa muutenkaan?
Mutta, en silti tissuttele kotona, edes viikonloppuna. Mahtaa olla elama surkeaa jos himassa pitaa kannata joka viikonloppu. Ja kylla, olisin todella humalassa ja krapulassa jos joisin 6-10 siideria.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa jeesustelua. Kyllä voi juoda, kunhan ei tule kovaan känniin. Pitää tuntea rajansa. Jotenkin tuntuu, että monella on tässä asiassa vaihtoehdot on/off. Itse voin lipitellä hiljaksiin pullon viiniä ja pari olutta olematta silmin nähden yhtään normaalista poikkeava. Ei lapset siitä kärsi eivätkä he edes huomaa mitään.
Kaikki ympärilläsi olevat ihmiset kyllä tietävät, kun olet juonut noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla elama surkeaa jos himassa pitaa kannata joka viikonloppu.
Newsflash! Hyvin moni suomalainen duunarista akateemisiin tekee noin.
No jaa. En ole jeesustelija, mutta en kännäilijäkään. Itse olen ajatellut, kun lapset ovat jo teinejä, että jos on joskus niin hätä, että on akuutisti lähdettävä jonnekin niin voi ottaa taksinkin. Silloin tuskin se, että onko juonut yhden liikaa on isoin murheista.
Yleisesti toivon, että nicopetterimme ja ellejannicamme saavat kasvaa perheissä, joissa alkoholi ei ole ongelma - suuntaan tai toiseen.
Pikkulasta en päissäni hoitaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ylipäätään minäkään ymmärrä tätä "juotteko molemmat"-kyselyä. Ihan kuin alkoholin humalahakuinen juominen olisi perheissä normaali harrastus ja jotenkin pitäisi vuorotella, että oo sä kännissä pe niin mä oon la.
Meillä "juodaan molemmat" tai ollaan juomatta. Nimittäin saunaolut, JOS siltä tuntuu tai viiniä ruoan kanssa, JOS tekee mieli. Emme suunnittele kännejä emmekä ikinä ole humalassa kotona lasten kanssa. Aina ei välttämättä ajokunnossa olla, (en aja kahden viinilasin jälkeen, mutta en humalassa ole) mutta taksin saa aina tilattua, jos pitäisi jonnekkin lähteä.
Sanasta sanaan näin, emme harrasta kotona kännäämistä ja aika harvassa on ne kerrat kun olemme kumpikaan juoneet pari lasillista enempää normi-iltana. Juhlat on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä huomaa. Minun alkoholivastainen äitini olisi varmasti kommentoinut kun kerran toi lapsen kesken yökyläilyn kotiin mahataudin takia.
Tuon määrän jälkeen ei yleensä kyllä sammalleta tai horjuta.
Ohis
Moraalisäteily se vaan jatkuu ja jatkuu...
Ajokunto ei ihmisten ilmoilla asuville ole peruste, sillä jos jotain sattuu, voi tilata taksin. Olen kerran hieman juoneena joutunut niin tekemäänkin ja lähtemään lapsen yllättäen sairastuttua päivystykseen, mutta ei siitä mitään ongelmaa seurannut.