Lapset alle kouluiän. Juotteko molemmat viikonloppuisin?
Itsellä ollut ajatus, että aina jompikumpi ajokunnossa. Nyt kun lapset teinejä niin jos ovat kotona, voidaan molemmat ottaa muutama (ei kumpikaan olla kovia kännäämään) mutta jos lapset ovat jossain nii silloin oltu taas jompikumpi tai molemmat juomatta, että voi tarvittaessa hakea. Ajatus heräsi kun tuttavaperheen juomatavoista keskusteltiin. Juovat molemmat kun lapset laitettu nukkumaan, sillä eihän se juominen lapsia haittaa kun nukkuvat. Mies juo enemmän ja vahvempaa, mutta vaimokin juo 6-10 siideriä, Itsellä mietityttäisi, että jos jotain sattuu. En uskaltaisi ainakaan korvessa asuessa olla humalassa yhtäaikaa miehen kanssa. Mitä mieltä?
Kommentit (78)
Me juomme viiniä viikinloppuna, pullo puoliksi. Jos tulisi hätätilanne, niin ambulanssi tai taksi paikalle.
Ei tietenkään kaikilla ole autoa ja korttia mutta veikkaan että asutte aika lähellä palveluita. Kun asuu 25 km päässä keskustasta niin ymmärrätte varmaan että ambulanssin ja taksin tulo voi kestää kun ei niitä pienissä kunnissa kymmeniä ole
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveän lihottavaakin tuo siiderin lipitys!
Kyllä minä vaan juon lähes joka viikonloppu ja olen silti todella hoikka. No mutta toisaalta hyvät geenit ja olen nuori vielä, joten saattaa vaikuttaa.
Ihan selvinpäinkin oli tilattava taksi viemään lasta päivystykseen kun huusi kuin syötävä, vanhemman oli istuttava takapenkillä vieressä ja toisen vanhemman jäätävä kotiin toisten lasten kanssa.
Kerran tuli appi kuskiksi kun molemmat oli juotu.
Noh itse juon ehkä 3-4 kännit vuodessa ja silloin lapsi on hoidossa. Mies on menevämpää sorttia. Mutta siis jos lapsi on kotona olen minä aina selvinpäin.
Mua lähinnä pelottaisi tuossa se ettei kumpikaan heräisi jos lapsi esim alkaisi yöllä oksentaa
Alkoholistin tunnistaa siitä, että hänen täytyy miettiä viinan juontiaan ja keksiä tekosyitä sen käyttämiseen. Alkoholistilla on jatkuvasti juominen mielessä, jollei koko ajan pinnalla niin kuitenkin se tikittää taustalla. Jos on tarve juomiseen se on selkeä alkoholismiin sairastuneen ihmisen merkki, kaikki muu on seliseliä....
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla olematta ajokunnossa, mikäli on pieniä lapsia. Siis jonkun täytyy olla vastuussa silloin selvinpäin niistä. Kun mun lapsi tuli teiniksi, ei häne mennyt enää hoitoon minnekään, vaan oli kotona. Tämä tarkoitti sitä että lopetin alkon käytön kokonaan. koskaan ei voinut tietää milloin lapsi soittaa että tulla hakemaan, jotain on sattunut, eikä silloin oikein voi lähteä ajamaan, jos on juonut, eikä sanoa lapselle ettei äiti nyt pysty kun on humalassa.
No kaikilla ei ole edes autoa saatikka korttia, siis vanhemmilla. En tiedä millä lähtisin lasta hakemaan vaikka olisin miten selvinpäin...
Mä olen kyllä omalla autolla vienyt lapsen päivystykseen kun alkoi yöllä itkeä korvaansa eikä lääke tehonnut. Olisiko pitänyt soittaa ambulanssi
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä omalla autolla vienyt lapsen päivystykseen kun alkoi yöllä itkeä korvaansa eikä lääke tehonnut. Olisiko pitänyt soittaa ambulanssi
Alkoholimyrkytykseen saakka ei ole tarkoitus juoda.
Me lapseton pariskunta ollaan juotu tänä vkl yks olut puoliksi ruuan kanssa. Tarviiko sitä joka vkl vetää kännejä kenenkään?
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt kertoa, että elämässä on kivuliaita asioita ja huomenna ehtii mennä päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi siis juoda jotenkin kuin harrastuksena.
En ole koskaan ymmärtänyt juomista jonkinlaisena siis harrasteena. Siis että oltas vaan ja juotas alkoholia. Minusta siinä ei ole mitään järkeä. Humalaan en joisi itseäni koskaan jos lapset kotona.
Lasi viinia tai saunakalja nyt tuskin mitään haittaa.
Ihan samaa mieltä! En ymmärrä minäkään. Sosiaalisissa tilanteissa ymmärrän, että otetaan sillointällöin pari lasillista, mutta että perheelliset aikuiset ikäänkuin viikonloppuharrastuksena koukkaavat Alkon kautta ja kittaavat alkoholia kotona ihan muuten vaan...
Meillä ei juoda lainkaan alkoholia, paitsi joskus ruoan kanssa, jos on vieraita, tai jos on jotkin juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Me lapseton pariskunta ollaan juotu tänä vkl yks olut puoliksi ruuan kanssa. Tarviiko sitä joka vkl vetää kännejä kenenkään?
Kukin tyylillään. On myös sellainen sairaus kuin alkoholismi, oletko kuullut? Tarviiko sitä sairaudesta tai vammasta johtuvaa kipua välttämättä valittaa?
Itse ainakin ehtinyt juhlia riittävästi ennen lapsia eli ei tarvetta joka viikonloppu juoda. Ehtii sitä taas sitten kun lapset isompia ja vaikka kaveteilla tai mummolla yötä
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään kaikilla ole autoa ja korttia mutta veikkaan että asutte aika lähellä palveluita. Kun asuu 25 km päässä keskustasta niin ymmärrätte varmaan että ambulanssin ja taksin tulo voi kestää kun ei niitä pienissä kunnissa kymmeniä ole
Taitaa olla päivystykseen 40km matka. Ambulanssi turvallisempi siis.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin ehtinyt juhlia riittävästi ennen lapsia eli ei tarvetta joka viikonloppu juoda. Ehtii sitä taas sitten kun lapset isompia ja vaikka kaveteilla tai mummolla yötä
Tilastollisesti ne jotka juovat nuorena paljon juovat vanhempanakin enemmän kuin ne jotka nuorena joivat vähemmän.
Kuinka te jotka joka vkloppu juotte jaksatte sitten aamulla herätä ajoissa lasten kanssa? Oma mukula herää aina viimeistään kasilta, enkä voisi kuvitellakaan että krapulaisena mönkisin siihen aikaan ylös. Lisäksi jos lapsella tulee yöllä jokin hätä niin ei varmaan samalla lailla turvaa anna kuorsaava, alkolta haiseva vanhempi.
Tuskin tekee jos ei ole kovin kännissä.