Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ulkomailla asumisesta!

Vierailija
17.05.2006 |

1. Haluaisitko asua ulkomailla?

2. Miksi? Miksi et?

3. Missä maassa haluaisit asua?

4. Onko sinulla realistisia mahdollisuuksia ulkomaille muuttoon noin vain? (esim. työ tmv.)

Omat vastaukset

1. Haluaisin asua

2. Suomessa huono ilmasto, muuten Suomi ihan kiva maa.

3. Jossakin lämpimässä maassa, ei kamalasti väliä, kunhan olisi ympäri vuoden vähintään 15 astetta lämmintä.

4. Mies on ulkomaalainen, ehkä muutamme hänen kotimaahansa joskus.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Haluaisin.

2. Haluaisin tutustua kulttuureihin ja nähdä maailmaa. Lisäksi haluaisi oppia vieraita kieliä kunnolla.

3. Mieluiten Islannissa. Grönlanti ja Irlantikin kiinnostavat, samoin Ruotsi ja Norja.

4. Valitettavasti ei. Mies on Suomen armeijalla töissä, joten minnekään ei taideta lähteä. :(

Vierailija
2/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, ja asunkin.

2. Miksi? Miksi et?

Olen aika vieraantunut jo Suomesta, koti ja perhe on täällä, ja jos muuttaisin nykyisestä kotimaasta, seikkailunhalu veisi jonnekin muualle kuin Suomeen.

Iso-Britannia on hyvä paikka ja kotimaani. Irlantiinkin voitaisiin muuttaa. Ajoittain miehen kanssa pohditaan muuttoa USA:an taikka Kanadaan.

4. Onko sinulla realistisia mahdollisuuksia ulkomaille muuttoon noin vain? (esim. työ tmv.)

No oli silloin tuoreena ylioppilaana, kun muutin ulkomaille. Nykyään taitaisi olla vähän hankalampi juttu, mutta kyllä meillä valmiudet olisivat. Mies voisi saada siirron, minun työni kulkee helposti mukana, ei ole huolena lasten kouluja tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* kyllä vielä jonakin päivänä. Olen jo kaksi kertaa asunutkin.

2. Miksi? Miksi et?

* koska olen asunut ennenkin ja se oli mukavaa. Se arvartaa maailma katsomusta.

*Tanska, Kreikka tai joku muu ihana lämmin maa....

* ON. Mies haluaisi töihin Kiinaan.

Vierailija
4/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Norjassa, ja tekisi mieli muuttaa Suomeen vuodeksi tai pariksi. Ehkä saatais vaihdettua työpaikkojakin :-D

Vierailija
5/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kyllä haluaisin ja haluan asua ulkomailla...

2. Miksikö? En voi sietää Suomen talvea. Aivan liian pitkä, KYLMÄ, pimeä, ahdistava. Ja ihmisissä on hirveästi kateutta ja naapurinkyttäämismentaliteettia, jota on vaikea kestää. Jotenkin ahdasmielistä. Täällä av-palstallakin sen huomaa, kuinka helposti esim. nuoret äidit haukkuvat ja ojentavat toisiaan, sen sijaan että kannustaisivat ja tukisivat... Haluan elää elämäni minuna, en jonain sellaisena, joksi suomalainen yhteiskunta minut määrittelee.

3. Haluaisin asua Euroopassa, en sen kauempana, niin että pääsen tarvittaessa saman päivän aikana Suomeen. Ilmastollisesti ja sijainniltaan sekä kielen takia Etelä-Ranska kävisi loistavasti, mutta ne ihmiset... :( Irlanti taas olisi ihmistensä puolesta ja kaikilta muilta osin ihana ihana, se ilmasto vain ei ole " ihan" kymppi... Pohjois-Espanjasta, jonkun pienen kylän meren rannalta, melko läheltä Barcelonaa taitaisin valita. Siellä on minulle sopiva ilmasto ja ihmisillä kiva elämänasenne :)

4. Asun parhaillaankin ulkomailla! :D En tosin missään noista edellämainitsemistani maista. Vakituinen työ on, ja iloinen elämä täällä, joten ei ihan äkkiä ole kiire muuttaa takaisin Suomeen...

Vierailija
6/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun parhaillaan.

2. Miksi? Miksi et?

Olin 18, kun lahdin Britanniaan opiskelemaan ja silla tiella olen edelleen. nyt jo 15 vuotta.

Kaikista mieluiten asuisin jalleen New Yorkissa, mutta kohta kolmen lapsena aitina, se saattaa olla haave vain. Nuorempana ja ilman lapsia, se kaupunki on maailman paras paikka.

Kaipa, mutta lasten koulut voisivat olla ongelma...

Vierailija
7/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jonkin aikaa.

2. Miksi? Miksi et?

Miksi ei?! Olisi kiva tutustua johonkin muuhun maahan.

Olen ajatellut vain maita, joihin meillä olisi ehkä miehen työn takia mahdollista muuttaa. Eli USA, Kiina ja Unkari. Näistä USA olisi ehkä paras vaihtoehto.

Kyllä. Miehen työn takia. Harkitsemme!

Vierailija
8/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä, olen asunutkin kaksi kertaa

2. Miksi? Miksi et?

Sää, ihmiset, ruoka yms. syynä ulkomaille lähtöön

Minä tahansa lämmin maa. :) Aasian ja Oseanian suuntaan kiinnostais lähteä, mutta Etelä-Eurooppakin ilman muuta.

Ei ole tällä hetkellä... :( Onneksi on sentään työ- ja lomamatkoja ulkomaille!

Omat vastaukset

1. Haluaisin asua

2. Suomessa huono ilmasto, muuten Suomi ihan kiva maa.

3. Jossakin lämpimässä maassa, ei kamalasti väliä, kunhan olisi ympäri vuoden vähintään 15 astetta lämmintä.

4. Mies on ulkomaalainen, ehkä muutamme hänen kotimaahansa joskus.

Vierailija
9/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Olen asunut vuoden ulkomailla, ei jäänyt huonoja muistoja, joten voisin ottaa sen uusiksi

2. Uudet kokemukset kasvattavat aina. Kielitaito vain paranee maailmalla.

3. Britanniaan voisin palata, tai sitten johonkin muualle, en kuitenkaan mihinkään liian kuumaan paikkaan

4. Haluan lapseni käyvän koulua Suomessa, joten juuri nyt ei ole mahdollista lähteä maailmalle noin vain. Mies taatusti saisi töitä mistä vain. Nykyisinkin tekee töitä ympäri palloa, vaikka koti onkin Suomessa.

Vierailija
10/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Miksi? Miksi et?

1. Halusin aina asua ja olen asunut jo 11 vuotta.

2. Halusin nahda maailmaa ja sille tielle jain.

3. Espanja olisi kiva, siella asuin 3kk, mutta Englannissa vakituisesti.

4. No joo, oli.