Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajana työskentelevä puhuu minulle työasioita ja uhkailee jos en suostu yhteydenpitoon

Vierailija
17.02.2019 |

On siis huonosti suomea puhuva henkilö, töissä hoitotyössä sairaanhoitajana. Tarvitsee usein apua kielen kanssa ja lähettelee viestejä kun tarvitsee käännöksiä... Tiedän paljon yksityisasioita asukkaista joita en edes tunne ja en itse ole millään tavalla hoitoalalla. Kertoilee asukkaiden tilannetta heidän nimellään ja haluaa että käännän hänelle tekstiä raportteihin tai jos työpaikalla on jotain meneillään, kertoo minulle. Rikkooko vaitiolovelvollisuutta..? Hiljattain tämä ihminen on uhkaillut minun ja lasteni elämää, kun olen sanonut, etten auta häntä enää käännöksissä, koska hän on muutoin inhottava minua kohtaan, ja häiritsee omaa perherauhaani tuomalla ylimääräistä stressiä elämääni, tulee kotiini kutsumatta jne. En vain halua olla tekemisissä eikä minua voi pakottaa. Harkitsen yhteydenottoa poliisiin pakottamisesta minua tilanteeseen, jossa en halua olla. Harkitsen ilmoitusta myös lastensuojeluun, koska henkilö uhkaa minua ja sitä kautta perhettäni. Huusi siis eilen minulle ettei tarvitse minua käännöksiin ja että pilaa elämäni ja tuhoaa minut, kun kysyin miksi pitää yhä minuun yhteyttä vaikka olen sanonut, etten halua. Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa varmaan esimiestä selville niin kysyisin neuvoa aluehallintovirastosta siis lähtökohtana se, että voiko hän toimia työssään, jos kielitaito ei riitä ja rikkoa vaitiolovelvollisuutta.

Vierailija
2/7 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä juttu ollenkaan tottakaan. Jos on yhtään totta, niin aloitat ilmoittamalla hänestä laitoksen johtajalle ja uhkailusta poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen puljun palveluvastaava tai ylihoitaja on hyvä kohde ilmiantoon. On myös yleisesti käytetty helpompi keino eli poisto ja esto kontakteista. Lainaa myös naapurista kaukasianpaimenkoira.

Vierailija
4/7 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi varmaan voisi auttaa ja löytää sopivat rikosnimikkeet.

Vierailija
5/7 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh

Vierailija
6/7 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertoo nimiä potilaistaan, rikkoo vaitiolovelvollisuutta raskaasti. Vetoa tähän ja jos ei usko, kerro esimiehelle esimerkein.

Vierailija
7/7 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden ulkomaalaishoitajan, jolle salassapito oli selvästi ihan tuntematon asia... Kertoi minulle asioita, joita en todella olisi saanut kuulla. Enkä tietenkään ollut kysynyt. En tiedä kenellä oikeastaan on vastuu - työpaikalla, sillä joka hänen tutkintonsa on hyväksynyt, hänellä itsellään? Kyseessä oli sh, ei lähihoitaja.