Ihmissuhdegurut, auttakaa tulkitsemaan miehen käytöstä
Olen ollut pitään ymmälläni yhden miehen käytöksestä, enkä osaa tulkita sitä. Nyt pälkähti päähäni, että voisiko hän olla kiinnostunut minusta, mutta haluaisin kuulla miten te muut selittäisitte tämän käytöksen.
Yhteisessä kaveriporukassamme mies on aina tosi reteä, vitsailee ja naurattaa muita. Tykkää kiusoitella minua varsinkin niin, että kääntää tahallaan sanomisiani kaksimielisyyksiksi ja nauttii kun saa minut hämilleni. Viihtyy isossa porukassa huomion keskipisteenä, mutta silloin miehellä on aina sellainen naurattajan rooli päällä eikä puhu mistään vakavasta. Olen huomannut että kahden kesken jutellessa puhuu minulle hyvinkin syvällisiä ja on silloin ihan erilainen kuin isommassa porukassa. Tämä on vähän hämmentävää, koska olen niin tottunut siihen kiusoitteluun ja vitsailuun, jota harrastaa isommassa porukassa. Kahden kesken on yleensä tosi vakava, silloinkin kun itse yritän kääntää tilanteen leikiksi.
Kun sitten muutaman kerran on käynyt niin, että olemme päätyneet jonnekin rauhalliseen paikkaan ihan kahden kesken (mikä on minusta tuntunut ihan luontevalta), mies on oudolla tavalla mennyt kipsiin tai jäätynyt suunnilleen sanattomaksi, vääntelehtinyt hetken ja ”paennut” sitten paikalta.
Itselleni on ihan mysteeri, mikä saa miehen suhtautumaan minuun niin eri tavalla tilanteesta (ja seurasta) riippuen. Itse olen aika samanlainen tuntemiani ihmisiä kohtaan niin kahden kesken kuin porukassakin, joten on vaikeaa samaistua tähän tapaukseen vaikka haluaisinkin ymmärtää.
Kommentit (19)
No kuulostaa tosi lapselliselta, tarvitsee yleisöä egonsa tueksi.
Vierailija kirjoitti:
Tee aloite, sillä se selviää.
En oikein uskalla. Kuulumme samaan kaveriporukkaan ja jotenkin arkailen sitä että saattaisin pahentaa miehen vaivaantumista seurassani, jos hän ei olekaan kiinnostunut... Pitäisi olla ensin melko varma että kiinnostusta on, että uskaltaisin yrittää.
Hei taas, taidat olla se työkaveriin ihastunut hoitsunainen joka kaipailee täältä merkkien tulkintaa parikin kertaa päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Hei taas, taidat olla se työkaveriin ihastunut hoitsunainen joka kaipailee täältä merkkien tulkintaa parikin kertaa päivässä?
En ole ihastunut, en varsinkaan työkaveriin, enkä todellakaan ole hoitsu.
Mutta kiitos että kävit jättämässä tyhjänpäiväisen kommenttisi ja hyvää illanjatkoa sinulle.
Ap
Mies voi olla itse asiassa ujo luonteltaan ja se naurattaja on todella vain tietynlainen rooli porukassa.
Voihan tuo olla vaikka ihastunut.. Tai sitten ei..
Eipä ollut paljon apua tästä.
Ehkäpä asia selviää sulle luonnollisesti ajan kanssa. Voithan koittaa ottaa mieheen enemmän kontaktia ja jutella sille erilaisissa yhteyksissä erilaisista asioista, jotta tutustuisitte paremmin ja jutustelu sillä tavalla myös kahden kesken kävisi luontevammaksi. Ehkäpä se siitä sitten selviää. Taikka pyydä vaikka lähtemään johonkin tapahtumaan sun kanssa. Ei sillä tavalla treffeille, vaan ekaksi ihan kavereina vain. Kattelet siellä, että miltä vaikuttaa. Tai pyydä jotakin pientä palvelusta, jonka tiedät että hän osaa? Siinä hyvä tekosyy ja jutunjuuri kaksin oloon.
Mutta jos vain enemmän välttelee, kun otat enemmän kontaktia, niin voi olla niinkin, että aavistelee että sinä olet ihastunut, muttei itse olekaan..?
Kuulostaa ihan normaalilta. Moni käyttäytyy isossa porukassa eri tavalla kuin kahdenkesken, koska jälkimmäisessä kommunikointi on lähtökohtaisesti huomattavasti intiimimpää. Tekemällä aloite itse saat tietty vastauksen hyvinkin pian, mutta en ainakaan noiden kokemusten perusteella lähtisi tekemään oletuksia mihinkään suuntaan.
Epäkypsät ihmiset toimii noin. Hakee porukassa hyväksyntää lyttäämällä toisia ja olemalla "cool". Voivat olla kahden kesken hyvinkin mukavia. Veikkaisin, että tämä mies käyttäytyy fiksummin kahden kesken myös muiden seurassa, joten kyse ei ole sinusta yksilönä.
Tähän pätee sama kuin kaikkiin vastaaviiin tilanteisiin. Jos mies ei tee aloitetta vaikka olisi tilaisuus, hän ei ole kiinnostunut. Jatka sinä ihan normaalisti kaveruutta ja mieti asioita vasta sitten jos hän ehdottaa jotain tai hakeutuu seuraasi niin että vietätte aikaa kahden kesken.
Syitä on turha miettiä. Joskus juuri sen coolin pitäminen saakin toisen kiinnostumaan. Saatavilla roikkuminen toimii päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän pätee sama kuin kaikkiin vastaaviiin tilanteisiin. Jos mies ei tee aloitetta vaikka olisi tilaisuus, hän ei ole kiinnostunut. Jatka sinä ihan normaalisti kaveruutta ja mieti asioita vasta sitten jos hän ehdottaa jotain tai hakeutuu seuraasi niin että vietätte aikaa kahden kesken.
Syitä on turha miettiä. Joskus juuri sen coolin pitäminen saakin toisen kiinnostumaan. Saatavilla roikkuminen toimii päinvastoin.
Luuletko että kaikki miehet tekevät aloitteen? Tässä tapauksessa luulet väärin. Miksi luulet niin?
Sellainen oma kokemus on. Olen itsekin tehnyt aloitteita mutta jos mies käyttäytyy ailahtelevasti hän ei oikeasti ole kiinnostunut. Vain imarreltu huomiosta. Jos näyttää vihreää valoa kiinnostunut mies siinä kahdenkeskisessä tilanteessa ei kiemurtele tekosyyn varjolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Epäkypsät ihmiset toimii noin. Hakee porukassa hyväksyntää lyttäämällä toisia ja olemalla "cool". Voivat olla kahden kesken hyvinkin mukavia. Veikkaisin, että tämä mies käyttäytyy fiksummin kahden kesken myös muiden seurassa, joten kyse ei ole sinusta yksilönä.
No en minä ainakaan tuon perusteella ymmärtänyt, että kyse on mistään lyttäämisestä. Vitsailua vain. Onhan se niin, että monilla ihmisillä on erilaisia rooleja eri tilanteissa. Syitä on monia ja ne voivat olla joskus tiedostamattomiakin. Ei se välttämättä ole mitään buustausta, harkittua tai esittämistä.
Kuulostaa ihan minulta ala asteella eli luokan pelleltä. Opettaja huomasi tämän ja antoi minun näytellä Joulu ja kevät juhlissa.
Jännä miehestä kuoriutuu kiltti mies kahden kesken ja se on epäkiihottavaa?
Todennäköisesti on kiinnostunut. Ryhmässä uskaltaa olla rento ja flirttaileva. Kahdenkesken haluaa osoittaa, ettei hän ole pelkkä pelle vaan hänellä on syvällisempikin puoli. Ehkä jopa vähän jännittää sinua.
Se haluaa sulta kakkosta, oletko valmis jakamaan sitä?
Edellinen säätöni teki tuota. Hänellä oli sukupuolitauti, herpes ja arkaili lähestyä, koska halusi ja ei halunnut asioiden etenevän pidemmälle :)
Ja tämä on aivan tosi juttu
Pelkästään näillä tiedoilla voi olla kiinnostunut tai haluaa vain kahdenkeskisistä tilanteista nopeasti pakoon, kun aistii sinun pohdintasi eikä ole kiinnostunut itse. Sanoja oleellisempana pitäisin kehonkieltä. Aloitteenpuute miehen osalta ei sekään vielä kerro mitään. Voi olla joku sinuun liittymätön syy, joka saa aikailemaan. Esim. tietää olevansa muuttamassa kauemmas kesällä eikä haluaisi etäsuhdetta, välit edelliseen ovat vielä epäselvät....
Tee aloite, sillä se selviää.