Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos varaat konserttilipun istumapaikalle, ÄLÄ NOUSE TANSSIMAAN keikan aikana (kuva)

Vierailija
16.02.2019 |

https://aijaa.com/pmXMbj

Hyvin yksinkertainen sääntö: pidä se p..se penkissä, jos et ole permantopaikalla. Jos tykkäät hyppiä, heilua ja tanssia musiikin tahtiin, osta aina lippu seisomakatsomoon. Erittäin yksinkertaista.

Kuva eiliseltä Apulannan keikalta Hartwall Areenalta.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko ap noille edelläsi seisoville, että he peittävät näkyvyytesi? Pyysitkö heitä istuutumaan?

Vierailija
22/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikeasti tiennyt, ettei rock-konsertissa muka saa nousta seisomaan. Olen sitten tahattomasti pilannut joidenkin illan. Anteeksi.

Et ole ennen huomannut, että myös takanasi istuu ihmisiä? Jo terve järki riittää ymmärtämään, että ne istuvat eivät näe sinun lävitsesi. Oli kyse rock-keikasta tai Titi-nallesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikat, konsertit ja festarit on tapahtumia, joissa voi parhaillaan nauttia livenä fanittamansa artistin musiikista. Lipun hintaan kuuluu keikan kuulemisen lisäksi sen näkeminen.

Keikoilla ei ole paljoa sääntöjä, mutta niitä, mitä on, on myös syytä noudattaa. Eli kun olet jonkun artistin keikalla, noudata seuraavia ohjeita:

- Istumapaikalla ollessasi istu koko ajan, ellei ohje nousta ylös tule lavalta (jotkut esiintyjät pyytää yleisöä nousemaan, esim. Raskasta joulua -kiertue).

- Jos olet seisomakatsomossa, siellä saa tanssia vapaasti. Älä kuitenkaan nouse kaverisi reppuselkään tai varsinkaan niskaan nähdäksesi itse paremmin, sillä takanasi oleva ei näe enää yhtään mitään.

- Jos haluat keikalta kuvamuistoja, ota sopivalla hetkellä kuva tai pari, tai korkeintaan muutamankymmenen sekunnin video. Älä käytä puhelinta koko ajan, se häiritsee takanasi olevia. Ei ole mitään mieltä videoida (huonolla kännykkälaadulla) koko keikkaa. Katsotko muka sitä jälkeenpäin tai vaaditko kavereitasi katsomaan?

- Vielä yksi sääntö: Älä ole niin kännissä, että kaatuilet muiden päälle. Älä myöskään rynni toisten yli, jos myöhästyt lempibändisi keikan alusta ja haluat kuitenkin eturiviin (tätä tapahtuu tosi paljon festareilla).

Ei ole vaikeita juttuja, eikä liikaa vaadittu mielestäni. Livekeikalla keskity musiikkiin, nauti keikasta kaikilla aisteillasi (ei vain kännykän ruudun läpi) ja ota huomioon myös muut ihmiset, jotka haluavat myös nauttia keikasta. Siinäpä se.

Vierailija
24/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikeasti tiennyt, ettei rock-konsertissa muka saa nousta seisomaan. Olen sitten tahattomasti pilannut joidenkin illan. Anteeksi.

Korkea aika alkaa opetella ettet ole ainoa ihminen maailmassa. Kannattaa joka paikassa vähän miettiä, mitä omat toimet aiheuttaa toisille, ja miltä tuntuisi jos joku toinen tekisi samalla tavalla sinulle.  Pikkujututkin kertoo siitä minkälainen ihminen sä olet.

Vierailija
25/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella keikalla on näitä idiootteja tai niitä joiden suku lähtee joukolla kesken konsertin vessaan, kaljalle yms

Vierailija
26/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi viisainta että vain eturivillä olisi istumapaikkoja.

Vierailija
27/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea aika alkaa opetella ettet ole ainoa ihminen maailmassa. Kannattaa joka paikassa vähän miettiä, mitä omat toimet aiheuttaa toisille, ja miltä tuntuisi jos joku toinen tekisi samalla tavalla sinulle.  Pikkujututkin kertoo siitä minkälainen ihminen sä olet.

Ongelma on tuossa "Miltä tuntuisi jos joku toinen tekisi samalla tavalla sinulle"-lauseessa. Henkilökohtaisesti jos olen varannut istumapaikan, ja joku edessä oleva tykkää välillä tanssia, totean vain että hyvä kun on ihmisellä mukavaa! Ei ole vielä niin pitkää ja leveää ihmistä sattunut eteen, etten näkisi mitään heidän takaansa, eikä niin innokasta tanssijaa, ettäkö hän oikeasti koko keikan olisi edessä. Mua ei yhtään haittaa kärsiä pienestä näköhaitasta sen eteen, että joku toinen saa välillä vähän jorata.

Eli tän perusteella mä voisin kanssa tanssia sydämeni kyllyydestä, koska jos tämä mulle tehtäisiin, se ei haittaisi? Ihan hyvähän se on mielipiteensä ilmaista kertoakseen, että joitakin ihmisiä asia haittaa, mutta tuollainen inhottava piikittelevä sävy ei kuulu asiaan. Kaikki ei ota nokkiinsa samoista asioista kuin sinä.

- eri

Vierailija
28/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että istumapaikalla olevien ei ole syytä seistä ja tanssia koko keikkaa, mutta jos esim. bändi pyytää että ihan kaikki ihmiset nousisi seisomaan seuraavan kappaleen ajaksi, niin minusta silloin on ihan ok nousta seisomaan. Samoin vaikka niiden isompien hittibiisien jälkeen voi aplodien ajaksi nousta seisomaan. Ei rock-konsertissa kuitenkaan ole tarkoitus istua kuin hautajaisissa.

Jotkut tykkäävät istua "kuin hautajaisissa". Mitä sitten? Musiikkiin voi eläytyä, voi taputtaa, huutaa, tömistää, nostaa kädet ilmaan, käyttää kännykän taskulamppua, vislata... Pilaamatta muiden elämystä.

Vierailija
29/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on syynä siihen, että en käy ns. konserteissa. Jos myydään istumapaikkoja, niin oletuksena on, että istutaan. Jos haluaa tanssia, ostaa paikan karjakatsomosta.

Vierailija
30/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tuossa "Miltä tuntuisi jos joku toinen tekisi samalla tavalla sinulle"-lauseessa. Henkilökohtaisesti jos olen varannut istumapaikan, ja joku edessä oleva tykkää välillä tanssia, totean vain että hyvä kun on ihmisellä mukavaa! Ei ole vielä niin pitkää ja leveää ihmistä sattunut eteen, etten näkisi mitään heidän takaansa, eikä niin innokasta tanssijaa, ettäkö hän oikeasti koko keikan olisi edessä. Mua ei yhtään haittaa kärsiä pienestä näköhaitasta sen eteen, että joku toinen saa välillä vähän jorata.

Eli tän perusteella mä voisin kanssa tanssia sydämeni kyllyydestä, koska jos tämä mulle tehtäisiin, se ei haittaisi? Ihan hyvähän se on mielipiteensä ilmaista kertoakseen, että joitakin ihmisiä asia haittaa, mutta tuollainen inhottava piikittelevä sävy ei kuulu asiaan. Kaikki ei ota nokkiinsa samoista asioista kuin sinä.

- eri

Tuossa apn laittamassa kuvassa näköhaitta on iso. Siellähän on koko lava piilossa.

Vierailija
31/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että istumapaikalla olevien ei ole syytä seistä ja tanssia koko keikkaa, mutta jos esim. bändi pyytää että ihan kaikki ihmiset nousisi seisomaan seuraavan kappaleen ajaksi, niin minusta silloin on ihan ok nousta seisomaan. Samoin vaikka niiden isompien hittibiisien jälkeen voi aplodien ajaksi nousta seisomaan. Ei rock-konsertissa kuitenkaan ole tarkoitus istua kuin hautajaisissa.

Jotkut tykkäävät istua "kuin hautajaisissa". Mitä sitten? Musiikkiin voi eläytyä, voi taputtaa, huutaa, tömistää, nostaa kädet ilmaan, käyttää kännykän taskulamppua, vislata... Pilaamatta muiden elämystä.

...luettelitko tahallasi kaikkea asioita, joista monet hiljaa keikalla istuvat ärsyytyvät, ja väitit, että ne ei pilaa kenenkään elämystä? Taputus, huuto, tömistys ja mukana laulaminen on kauheaa melua joka peittää musiikin, ilmassa olevat kädet on näköhaitta, kännykän käyttö vielä pahempi, ja joku vislaus rikkoo korvat.

Jos haluat istua kuin hautajaisissa, niin antaa palaa. Mut kaikki muut eivät tykkää, ja sitä pitää kohtuullisen verran sietää. Samalla lailla kun mä siedän teitä hiljaa ilmeettömänä istuvia, vaikka omaa tunnelmaani latistaa vähän se, jos vieruskaverilla ei näytä olevan edes kivaa.

Vierailija
32/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Tuolla Apiksen keikalla oli lavalla mm. dj-vieras, tulta, klassista musiikkia soittanut orkesteri ja lopuksi Toni Wirtanen lensi avaruusraketilla. Ikävää olisi ollut, jos olisi jäänyt näkemättä toisten tanssimisen takia. Onneksi omat paikat oli alakatsomossa eikä ollut kuvan kaltaisia riemuidiootteja edessä.

Vierailija
33/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Tuossa apn laittamassa kuvassa näköhaitta on iso. Siellähän on koko lava piilossa.

Mun mielestä vasen screen näkyy ihan kokonaan, joten itseäni ei haittaisi, jos nuo seisovat muutaman hetken. Jos aikovat seistä koko keikan niin sit voisin huomauttaa, et hei, olisi kiva nähdä täältä takaa.

Vierailija
34/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopussa tapahtuvaa taputtamista lukuun ottamatta kaikki luettelemasi toiminnot ovat ihan saakutin ärsyttäviä ja pilaisivat kokemukseni täysin...

Vierailija
35/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap se sama akka joka alkoi disco ensemblen keikalla mulle rageemaan, kun horjahdin sitä päin kun mua yritettiin vetää mukaan moshpittiin? 🤔

Vierailija
36/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia kaikilla isommilla keikoilla Hartwall Arenalla, mistä AP:n kuvakin näyttää olevan. Halutaan jorata samalla, kun katsotaan keikkaa. Lyhyempänä naisena en välttämättä näe lavalle, vaikka nousisin itsekin seisomaan. Menee kyllä helposti fiilikset ja välillä ei meinaa nähdä edes screeneille.

Minä lyhyenä naisena haluan kanssa nähdä yhtyeen. Mutta haluan myös tanssia. Mieluiten olisin siksi aina nousevassa katsomossa, sillä on kyllä helpompi nähdä siellä seisovankin ihmisen takaa kuin tasalattialla.

Eikö tosiaan ole ok, että tanssittavat kappaleet tanssitaan kaikissa katsomoissa?

Vierailija
37/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois edestä. Saa käyttää.

Vierailija
38/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tänne tulee vinkumaan kai sanoit asiasta asianomaisille paikan päällä?

Vierailija
39/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia kaikilla isommilla keikoilla Hartwall Arenalla, mistä AP:n kuvakin näyttää olevan. Halutaan jorata samalla, kun katsotaan keikkaa. Lyhyempänä naisena en välttämättä näe lavalle, vaikka nousisin itsekin seisomaan. Menee kyllä helposti fiilikset ja välillä ei meinaa nähdä edes screeneille.

Minä lyhyenä naisena haluan kanssa nähdä yhtyeen. Mutta haluan myös tanssia. Mieluiten olisin siksi aina nousevassa katsomossa, sillä on kyllä helpompi nähdä siellä seisovankin ihmisen takaa kuin tasalattialla.

Eikö tosiaan ole ok, että tanssittavat kappaleet tanssitaan kaikissa katsomoissa?

Eli menet istumakatsomoon tanssimaan, kun et näe seisomakatsomossa muiden takaa. Mitäpä luulet, näkyykö sinun takaasi siellä istumakatsomossa yhtään mitään?

Vierailija
40/102 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisi ruveta myymään erikseen tanssikatsomoita ja ei-tanssikatsomoita. Tanssikatsomoissa saa eläytyä, tanssia, laulaa, heiluttaa käsiä ja taputtaa niin kovaa kuin tahtoo, niissä toisissa pitää istua paikallaan ja olla kohtuullisen hiljaa.