Pisin matka, minkä olet autolla ajanut yhtenä päivänä?
Kommentit (50)
1400 km. Ei tee heikkoa. Olen ammatiltani rekkakuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-Kittilä(Levi) ajan vähintään kerran kuussa, yleensä pari kertaa kuussa koko talven. Kilometrejä taitaa tulla vähän alle tuhat. Tuo on jo niin rutiini, ettei tunnu missään.
Keski-Euroopassa tullut ajettua reilu 1000 km päivässä matkailuautolla, mutta se oli jo huomattavasti rankempi.Miksi se pitää ajaa päivän aikana? Kun kerran on makuupaikkakin olemassa samalla. Onko se joku toisille näyttämisen meriitti?
Loma-ajat on rajalliset ja välillä Keski-Euroopassa välimatkat pitkiä, joten pakko välillä pitää ajopäiviä, et ehtii perille ajallaan.
Lappi reissut mennään henkilöautolla talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-Kittilä(Levi) ajan vähintään kerran kuussa, yleensä pari kertaa kuussa koko talven. Kilometrejä taitaa tulla vähän alle tuhat. Tuo on jo niin rutiini, ettei tunnu missään.
Keski-Euroopassa tullut ajettua reilu 1000 km päivässä matkailuautolla, mutta se oli jo huomattavasti rankempi.Miksi se pitää ajaa päivän aikana? Kun kerran on makuupaikkakin olemassa samalla. Onko se joku toisille näyttämisen meriitti?
Loma-ajat on rajalliset ja välillä Keski-Euroopassa välimatkat pitkiä, joten pakko välillä pitää ajopäiviä, et ehtii perille ajallaan.
Lappi reissut mennään henkilöautolla talvella.
Niin silloin kannattaa vaarantaa kanssamatkustajien ja muiden turvallisuus jos ei osaa miettiä reittiä lyhemmäksi?
600 kilsaa ajanut ja ei onneksi tarvetta enää ajaa noin pitkää väliä!
Sellaisia 1000-1200 km matkoja Australiassa roadtripillä. Yleensä tehtiin reilusti lyhyempiä päivämatkoja, eikä edes ajettu joka päivä vaan oltiin välillä viikkokin samassa paikassa. Joskus kuitenkin innostuttiin ja tehtiin matkaa kerralla enemmän.
Pitkät matkat eivät olleet tylsiä vaihtelevien maisemien (paitsi Red Centerissä, jossa oli vain suora tie ja aavikkoa) ja riittävien pysähdysten takia, mutta kropalle istuminen ei tehnyt hyvää. Vaikka venyttelin ja uin yms., lihakset olivat pitkään kipeinä tuon reissun jälkeen.
Turun lähistöltä Lappeenrantaan ja takaisin samana päivänä.
8 vuotta taxiammatissa, siinä ei enää kilometrejä lasketa poijjaat.
"drop mike"
Olisiko ollut Tampere - Imatra - Tampere? Km-määrää en tiedä.
800 kilometriä. Aikaa meni noin 12 tuntia.
Olen monesti ajanut Turusta Kemijärvelle, siitä tulee vähän yli 950km. Meenee noin 11-12 tuntia kun syö ja käy kaupassa ja pari lyhyttä kahvitaukoa. En pitä autolla ajamista kovin raskaana, kunhan on kohtuullisesti nukuttu yö takana. Viime vuonna kävin kolme kertaa Kemijärvellä.
Aamulla Yön yli laivalla Tursta Kapellskärin satamaan ja siitä sittä pakettiautolla Saksaan ja pieni muutto kuorma kyytiin ja siitä Rotocin satamaa, josta laiva lähti illlalla Helsinkin, kaksi yötä laivalla.
Kapellskäristä Hampurin kautta Rostociin tulee 1400km ja sen siis ajoin pakettiautolla yksin. Tämä on varmaan pisin matka mitä olen ajanut yhdessä päivässä.
Pisin auton kyydissä oli 1400km, itse olen ajanut pisimmilläni noin 600km. Tuon tosi pitkän reissun ajoi mies, en tajua, miten jaksoi. Itse olin lopulta jo makuuasennossa, kun olin raskaana viimeisilläni ja sitä myöten istuminenkin oli raskasta.
Olen ajanut Raisiosta varkauteen, tehnyt pari tuntia töitä ja ajanut takaisin, yhteensä noin 900km, päivän pituus noin 16 tuntia, en tainnut pitää kuin yhdet tauot kumpaankin suuntaan.
Noin 1150km mikä on matka nykyisestä asuinkaupungista syntymäkylääni Suomen toiseen päähän.
Jotkut tykkää ajamisesta tai vähintäänkin eivät pidä pitkiä matkoja niin erikoisena. Käyn töissä n 600km:n päässä eli joka to/pe ajan kotiin ja joka su/ma palaan töihin. Työaika joustaa. Ei tuo tunnu enää miltään, heittäen menee.
Pisin heittämällä ajamani oli noin 1500 kilsaa kerralla.
Pirkanmaalta Ylläkselle, pihasta pihaan olisiko ollut 860 km. Kolmen tunnin yöunien jälkeen ja korvasäryssä. Ei ollut muita kuskeja. Vähän oli ikään kuin pöllämystynyt sen vedon jälkeen. Suoraan lääkäriin Ylläksellä ja antibioottikuuri päälle. En suosittele kenellekään.