Jaksatko syödä 14 tai 16 sushia aterialla?
Luulin että minun on suuri satsi, kun otan 4-5 ja jokusen lisää. Näin oli erään kokkijulkkiksen ruokapäiväkirjassa. Asiantuntija ei puuttunut vaikka viiniä oli useampana päivänä (4) kuin sitä ei oltu merkitty. Ei ollut parannettavaa, joka ihmetytti.
Kommentit (36)
Varmasti jaksaisin.
Mutta yritän rajoittaa.
Kyllä mä yli 10 syön, en osaa sanoa, montako menee buffetissa. Esim. Hanko sushissa otan kait sellaisen 12 palan annoksen. Mitään ruokapäiväkirjoja en pidä, mutta 4 kuulostaa vähältä. Hanko sushissa se pieni lounasannos on 10 kpl.
Ostetaan joskus kotiin 15 on vakio, ilman muuta syötävää. Neljä on sama kuin söisi neljä karkkia lounaaksi, täyttävyydeltään siis. Noilla lähtee nälkä, mutta ei tule ähky.
Mä jaksan 6-7. Enempää en haluaisikaan, tulisi niin ähky. Kotisohvalla voisin syödä napostelutyyliin tuon 20 illan aikana.
Kyllä joskus jaksan ainakin tuon 14.
Pidän sushista muuten, mutta sitä etikkariisiä en voi sietää laisinkaan. Käyttäisin voisulaa etikan sijaan.
Toin naisystävälleni take away -pakkauksen sushia, sisälsi lajitelman erilaisia makeja ja nigireitä, yhteensä 20 kpl. Naisystävä söi helposti kaikki kerrallaan, eikä edes vaikuttanut erityisen kylläiseltä.
Toisaalta, olen aina kyllä ihmetellyt naisystäväni pohjatonta ruokahalua. Luulisi niin pienen naisen olevan hyvinkin linnunruokainen.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä "jaksan juuri ja juuri syödä puolikkaan juustohampurilaisen, en tajua miten kukaan voi syödä Big Macin".
Juu, ap. 4-5 sushipalaa on todella, todella vähän. Sinä olet todella pieniruokainen. 14-16 palaa syövä on aika normaali jos se on ateria.
No en ole, syön esim kokonaisen pitsan tai ison hampurilausaterian helposti. En ole laiha enkä ruokavihaaja. Mutta ole aivan täynnä tuosta 4-5 sushista ja muutama santsattu siihen. Niin vaan ihnettelin jos söisin itse 15. Ja eikö niitä kuulu syödä muutamia. Voin syödä varnasti 2 pikmäkkiä. Terv ap
Riippuu palojen koosta. Joskus ovat sellaisia kolikon kokoisia, jotkut paljon isompia. 10 on kohtuullinen annos, jos ei ole kova nälkä. Kotisohvalla menisi enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä "jaksan juuri ja juuri syödä puolikkaan juustohampurilaisen, en tajua miten kukaan voi syödä Big Macin".
Juu, ap. 4-5 sushipalaa on todella, todella vähän. Sinä olet todella pieniruokainen. 14-16 palaa syövä on aika normaali jos se on ateria.
No en ole, syön esim kokonaisen pitsan tai ison hampurilausaterian helposti. En ole laiha enkä ruokavihaaja. Mutta ole aivan täynnä tuosta 4-5 sushista ja muutama santsattu siihen. Niin vaan ihnettelin jos söisin itse 15. Ja eikö niitä kuulu syödä muutamia. Voin syödä varnasti 2 pikmäkkiä. Terv ap
4-5 + muutama santsattu, eli sinäkin syöt lähemmäs 10, mikä isojen sushipalojen kohdalla on ihan normaali määrä. Pienillä paloilla 14 ei ole yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syön 4-5 sushia ja muutama santsattu siihen"
Eli siis montako syöt? Et siis ole täynnä neljästä palasta kuten annat ymmärtää, vaan santsaat muutaman päälle.
En itse ikinä voisi syödä kahta Big Macia kerralla, mutta helposti 15 sushia enkä olisi edes kovin ähkyssä.
Pienin annos esim. Hanko Sushissa taitaa olla kymmenen palaa. Millaisia megapalleroita sä ap syöt? Jos ne on hampurilaisen kokoisia, niin sitten tietty ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syön 4-5 sushia ja muutama santsattu siihen"
Eli siis montako syöt? Et siis ole täynnä neljästä palasta kuten annat ymmärtää, vaan santsaat muutaman päälle.
En itse ikinä voisi syödä kahta Big Macia kerralla, mutta helposti 15 sushia enkä olisi edes kovin ähkyssä.
Pienin annos esim. Hanko Sushissa taitaa olla kymmenen palaa. Millaisia megapalleroita sä ap syöt? Jos ne on hampurilaisen kokoisia, niin sitten tietty ymmärrän.
Megapalleroita?
No syön yleensä aasialaisessa ravintolassa, et jos ne tekee megapalleroita ni sitte. En kuitenkaan tiennyt eftä niitä syö helposti 15, kun ite otan max 2 kertaa ja santsi on 1-3. AP
Voin syödä 20, sitten on myöhemmin huono olo. Nyt hillitsen, en mene enää buffetteihin vaan syön parempaa ja vähemmän. Eli Lempi sushi tai Hanko sushi ja 10kpl.
Vierailija kirjoitti:
Voin syödä 20, sitten on myöhemmin huono olo. Nyt hillitsen, en mene enää buffetteihin vaan syön parempaa ja vähemmän. Eli Lempi sushi tai Hanko sushi ja 10kpl.
Syön nyt sitten ensi kerralla 15. Ainakin.
Ja stalkkaan tarkkaan paljonko muut syö :DDD
Olen sitten palstakelpoinen :))))
- ap
Hyvä kysymys. Berliinissä oli hotellin vieressä susipaari. olisiko ollut 3-4 euroa annos, siinä oli muutama sushi. tuoppikin oli ehkä 3. istuttiin pitkään, jaksoin syödä ehkä 7-8 susia.
Hinnasta kiinni, kato.
Mahtaa teillä raa'an kalan kavereilla olla suolisto täynnä matoja 😵