Uusioperheen lomajärjestelyt, miten ne hoidetaan?
Otetaanko kaikki lapset mukaan vai ainoastaan sinun ja miehesi yhteiset? Miehen aiemmat lapset ovat siis teini-ikäisiä, mutta hinkuvat mukaan. Itse haluaisin silti pitää lomat vain omaan perheeni keskeisinä. Siksi en osaa tehdä päätöstä.
Kommentit (13)
No jos teinit haluqq mukaan niin tietenkin otatte. Pähkähullu kysymys.
Toivottavasti et ole tosissasi, mutta siis kaikki mukaan. Aina.
Meillä on teinit osanneet itse sanoa isälleen, että jos et sen vertaa meistä välitä, ettet halua ottaa lomalle mukaan, niin turha odotella käymään. Miehen nyxä on kuin ap eli "meillä on oma perhe ja erikseen miehen lapset". Eipä ole teinit suostuneet olemaan isänsä kanssa tekemisissä 2 vuoteen, koska eivät kelpaa mukaan lomille. Exä on yrittänyt mennä mukaan jalkapalloharkkoihin jne., mutta pojat kääntävät selkänsä ja ilmoittivat valmentajalle, että tuo on joku häirikkö, ei tunneta sitä.
Tietysti mukaan vai mitä oikein kuvittelit. Samaa perhettä nekin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on teinit osanneet itse sanoa isälleen, että jos et sen vertaa meistä välitä, ettet halua ottaa lomalle mukaan, niin turha odotella käymään. Miehen nyxä on kuin ap eli "meillä on oma perhe ja erikseen miehen lapset". Eipä ole teinit suostuneet olemaan isänsä kanssa tekemisissä 2 vuoteen, koska eivät kelpaa mukaan lomille. Exä on yrittänyt mennä mukaan jalkapalloharkkoihin jne., mutta pojat kääntävät selkänsä ja ilmoittivat valmentajalle, että tuo on joku häirikkö, ei tunneta sitä.
Aivan oikein tehty. Jos eivät kelpaa matkoille mukaan, ei tarvitse kelvata muutenkaan. Miksi mies tekee niin paljon lapsia ettei ole varaa huolehtia kaikista tasapuolisesti? Piuhat olisi pitänyt laittaa poikki tuollaiselta.
Ei ole varaa matkustella koko porukalla. Sitä paitsi ainoa jotka matkustelee on mieheni ex-vaimo joka matkustelee elareilla.
Miehen lapset ovat osa perhettä. Mitään muuta mahdollista ajattelutapaa ei ole.
Mitä itse ajattelisit miehestä, jonka mielestä sinun lapsesi eivät olisi osa sinun perhettäsi?
Ja jos ex matkustaa elareilla, niin sitten hän elättää lapset omilla rahoillaan, joten kaikki on ok. Teinien elatus on sen verran kallista, että kyllä siihen uppoaa molempien vanhempien rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa matkustella koko porukalla. Sitä paitsi ainoa jotka matkustelee on mieheni ex-vaimo joka matkustelee elareilla.
Meillä sama. Yhteisiä lapsia ei onneksi ole eikä tule. Matkustamme pienimuotoisesti ihan kotimaassa miehen kanssa kahdestaan, koska miehen lapsia ei ole varaa ottaa mukaan, ja miehen eksä matkustaa sitten lasten ja uuden miehensä kanssa mieheni maksamilla elareilla. Oma lapseni ei halua mukaan, onkin tosin jo 18v
Vierailija kirjoitti:
Mies ja teinit menee matkalle ja sinä jäät ä•päriesi kanssa kotiin.
Ootko jotenkin katkera? Miksi nimittelet toisten lapsia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko jotenkin katkera? Miksi nimittelet toisten lapsia???
Mistä olisin katkera? Kyllä lompakkoloisen kakarat on ä•päriä.
Meillä menee niin päin, että miehen uudessa perheessä ei ole varaa reissata, minulla on. Siksi omat teinit on reissaanneet paljon, miehen uuden perheen lapset ei. Tästä syntyy vähän väliä valitusta, että sisaruksia ei saa kohdella epätasa-arvoisesti,minun tulisi ottaa mukaan esim.miehen 5v. Perusteluina on se, että tuossa iässä ei tarvitse maksaa samoja kuluja kuin aikuisesta maksetaan ja pitäähän lasten saada yhteisiä lomakokemuksia. Kun vastaan, että kiitos ei, kustannan vain omat lapset, niin vastaehdotus on, että vanhemmat maksavat lapsen matkat. Hienoa, minulle ei sitten jäisikään kuin 24/7 vastuu.
Se että puhut erikseen omasta perheestä kertoo kaiken.
Ja se sana on uusperhe, ei uusioperhe.