Muutin työn perässä Englantiin enkä vieläkään tottunut "my darling" puhutteluun.
Kuullostaa niin inhottavalle näin suomalaisena. Vai olenko outo.
Kommentit (18)
Maassa maan tavalla. Tyttäreni asunut Englannissa 5 vuotta. Olen usein käynyt tervehtimässä ja aina viihtynyt. Englantilaiset kohteliaita ja huomaavaisia. Kukaan ei töni eikä päästä ovia kasvoille..
Ehkä suomaliseen jurrikka kulttuurissa eläneelle vaikea sopeutua eurooppalaiseen kulttùriin.
I wouldd like a cup off tea. Suoomeksi: paaas laittaen sumpit pihiseen.
Dear tai love on kans kiva esim. bussikuskilta. Joku nuorempi suomityttö voisi vielä luulla että yrittävät iskeä. Mitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa niin inhottavalle näin suomalaisena. Vai olenko outo.
Toihan on ihanaa. Nauti.
Kerropa mitä työtä siellä teet?
Oletko help desk?
Englannissa asuessani koin sen usein loukkaavana, koska sitä käytettiin vähän holhoavissa yhteyksissä. Ei se arvostuksen osoitus ole ikinä.
Ap ja te muut olette au paireja :))))))
Vierailija kirjoitti:
Ap ja te muut olette au paireja :))))))
Minä en ollut, mutta tuosta puhuttelusta päätellen joku saattoi luulla että olen. Kun tiesivät, miksi olin maassa, puhuivat asiallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Tyttäreni asunut Englannissa 5 vuotta. Olen usein käynyt tervehtimässä ja aina viihtynyt. Englantilaiset kohteliaita ja huomaavaisia. Kukaan ei töni eikä päästä ovia kasvoille..
Ehkä suomaliseen jurrikka kulttuurissa eläneelle vaikea sopeutua eurooppalaiseen kulttùriin.
Oikeasti suomalaisilla on tosi huonot käytöstavat, kun alkaa ajattelemaan. Toisia ei ole opittu huomioimaan, oma napa edellä mennään.
Just toi että annetaan ovien läimähtää perässä tulevan naamalle, ei tervehditä, bussiin ei mennä "jonotusjärjestyksessä" vaan vellotaan kuin lehmälauma, avautuvalle kaupan kassallekin rynnitään jostain nurkan takaa vaikka toiset olisi jonottaneet jo pitkään, hissin ovien annetaan mennä kiinni vaikka nähdään että joku olisi tulossa vielä, ei päästetä jalankulkijoita ylittämään tietä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä suomaliseen jurrikka kulttuurissa eläneelle vaikea sopeutua eurooppalaiseen kulttùriin.Oikeasti suomalaisilla on tosi huonot käytöstavat, kun alkaa ajattelemaan. Toisia ei ole opittu huomioimaan, oma napa edellä mennään.
Just toi että annetaan ovien läimähtää perässä tulevan naamalle, ei tervehditä, bussiin ei mennä "jonotusjärjestyksessä" vaan vellotaan kuin lehmälauma, avautuvalle kaupan kassallekin rynnitään jostain nurkan takaa vaikka toiset olisi jonottaneet jo pitkään, hissin ovien annetaan mennä kiinni vaikka nähdään että joku olisi tulossa vielä, ei päästetä jalankulkijoita ylittämään tietä jne.
Missä sinä oikein asut? Suomalaiset ovat hyviä jonottajia, esimerkiksi Ruotsissa on jo jonokäyttäytyminen paljon ongelmallisempaa.
Sweetie darling❣️ (Mulle tulee mieleen ihanat Eddie&Patsy😍)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä suomaliseen jurrikka kulttuurissa eläneelle vaikea sopeutua eurooppalaiseen kulttùriin.Oikeasti suomalaisilla on tosi huonot käytöstavat, kun alkaa ajattelemaan. Toisia ei ole opittu huomioimaan, oma napa edellä mennään.
Missä sinä oikein asut? Suomalaiset ovat hyviä jonottajia, esimerkiksi Ruotsissa on jo jonokäyttäytyminen paljon ongelmallisempaa.
Pääkaupunkiseudulla ja kyllä vaan kohtaan kuvailemani kaltaista joka päivä. Julkisia käyttävänä yksi lempiärsytyksenaiheitani on juuri tuo liikennevälineeseen sisälle rynniminen ohi aiemmin pysäkille saapuneiden, sitä harrastaa ihan kaikenikäiset ja taustaiset.
Yäk, on rasittavaa! Kaverin brittimies viljeli näitä darling/love kommentteja jopa random koirankusettajalle. Ja sille koiralle.
Oli ihmeissään kun totesin että vain aviomieheni saa käyttää hellittelynimiä minua kohtaan. Mut onneks se ei käytä 😂
Siivoojana sinua tuskin kukaan puhuttelisi minään 'my darlingina' ( ...ja kaivosmies jos olisit siellä , niin taatusti vielä harvemmat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ja kyllä vaan kohtaan kuvailemani kaltaista joka päivä. Julkisia käyttävänä yksi lempiärsytyksenaiheitani on juuri tuo liikennevälineeseen sisälle rynniminen ohi aiemmin pysäkille saapuneiden, sitä harrastaa ihan kaikenikäiset ja taustaiset.
Onpa erikoisen huonot tavat. Tampereella en tuollaista näe.
Tarkoitat kai, ettet ole VIELLÄKÄÄN tottunut siihen?