Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin työn perässä Englantiin enkä vieläkään tottunut "my darling" puhutteluun.

Vierailija
16.02.2019 |

Kuullostaa niin inhottavalle näin suomalaisena. Vai olenko outo.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat kai, ettet ole VIELLÄKÄÄN tottunut siihen?

Vierailija
2/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa maan tavalla. Tyttäreni asunut Englannissa 5 vuotta. Olen usein käynyt tervehtimässä ja aina viihtynyt. Englantilaiset kohteliaita ja huomaavaisia. Kukaan ei töni eikä päästä ovia kasvoille..

Ehkä suomaliseen jurrikka kulttuurissa eläneelle vaikea sopeutua eurooppalaiseen kulttùriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I wouldd like a cup off tea. Suoomeksi: paaas laittaen sumpit pihiseen.

Vierailija
4/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dear tai love on kans kiva esim. bussikuskilta. Joku nuorempi suomityttö voisi vielä luulla että yrittävät iskeä. Mitä vielä. 

Vierailija
5/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa niin inhottavalle näin suomalaisena. Vai olenko outo.

Toihan on ihanaa. Nauti. 

Vierailija
6/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mitä työtä siellä teet?

Oletko help desk?

Vierailija
7/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa asuessani koin sen usein loukkaavana, koska sitä käytettiin vähän holhoavissa yhteyksissä. Ei se arvostuksen osoitus ole ikinä.

Vierailija
8/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja te muut olette au paireja :))))))

Vierailija
9/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja te muut olette au paireja :))))))

Minä en ollut, mutta tuosta puhuttelusta päätellen joku saattoi luulla että olen. Kun tiesivät, miksi olin maassa, puhuivat asiallisemmin.

Vierailija
10/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultapieni, maassa maan tavalla.

Vierailija
11/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maassa maan tavalla. Tyttäreni asunut Englannissa 5 vuotta. Olen usein käynyt tervehtimässä ja aina viihtynyt. Englantilaiset kohteliaita ja huomaavaisia. Kukaan ei töni eikä päästä ovia kasvoille..

Ehkä suomaliseen jurrikka kulttuurissa eläneelle vaikea sopeutua eurooppalaiseen kulttùriin.

Oikeasti suomalaisilla on tosi huonot käytöstavat, kun alkaa ajattelemaan. Toisia ei ole opittu huomioimaan, oma napa edellä mennään.

Just toi että annetaan ovien läimähtää perässä tulevan naamalle, ei tervehditä, bussiin ei mennä "jonotusjärjestyksessä" vaan vellotaan kuin lehmälauma, avautuvalle kaupan kassallekin rynnitään jostain nurkan takaa vaikka toiset olisi jonottaneet jo pitkään, hissin ovien annetaan mennä kiinni vaikka nähdään että joku olisi tulossa vielä, ei päästetä jalankulkijoita ylittämään tietä jne.

Vierailija
12/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti suomalaisilla on tosi huonot käytöstavat, kun alkaa ajattelemaan. Toisia ei ole opittu huomioimaan, oma napa edellä mennään.

Just toi että annetaan ovien läimähtää perässä tulevan naamalle, ei tervehditä, bussiin ei mennä "jonotusjärjestyksessä" vaan vellotaan kuin lehmälauma, avautuvalle kaupan kassallekin rynnitään jostain nurkan takaa vaikka toiset olisi jonottaneet jo pitkään, hissin ovien annetaan mennä kiinni vaikka nähdään että joku olisi tulossa vielä, ei päästetä jalankulkijoita ylittämään tietä jne.

Missä sinä oikein asut? Suomalaiset ovat hyviä jonottajia, esimerkiksi Ruotsissa on jo jonokäyttäytyminen paljon ongelmallisempaa.

Vierailija
13/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sweetie darling❣️ (Mulle tulee mieleen ihanat Eddie&Patsy😍)

Vierailija
14/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo, inhoan myös!

Vierailija
15/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sinä oikein asut? Suomalaiset ovat hyviä jonottajia, esimerkiksi Ruotsissa on jo jonokäyttäytyminen paljon ongelmallisempaa.

Pääkaupunkiseudulla ja kyllä vaan kohtaan kuvailemani kaltaista joka päivä. Julkisia käyttävänä yksi lempiärsytyksenaiheitani on juuri tuo liikennevälineeseen sisälle rynniminen ohi aiemmin pysäkille saapuneiden, sitä harrastaa ihan kaikenikäiset ja taustaiset.

Vierailija
16/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, on rasittavaa! Kaverin brittimies viljeli näitä darling/love kommentteja jopa random koirankusettajalle. Ja sille koiralle.

Oli ihmeissään kun totesin että vain aviomieheni saa käyttää hellittelynimiä minua kohtaan. Mut onneks se ei käytä 😂

Vierailija
17/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana sinua tuskin kukaan puhuttelisi minään 'my darlingina' ( ...ja kaivosmies jos olisit siellä , niin taatusti  vielä harvemmat)

Vierailija
18/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla ja kyllä vaan kohtaan kuvailemani kaltaista joka päivä. Julkisia käyttävänä yksi lempiärsytyksenaiheitani on juuri tuo liikennevälineeseen sisälle rynniminen ohi aiemmin pysäkille saapuneiden, sitä harrastaa ihan kaikenikäiset ja taustaiset.

Onpa erikoisen huonot tavat. Tampereella en tuollaista näe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi