Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautuisit jos aikuinen poikasi alkaisi seurustella musliminaisen kanssa?

Vierailija
16.02.2019 |

Siis esim. somalin, irakilaisen jne.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä olisi iloinen. Onneksi molemmilla pojillani on suomalaiset naisystävät.

Vierailija
2/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuskin olisi kauheasti asiaan sanottavaa. Jos musliminainen seurustelee muunuskoisen kanssa, hän on erittäin maallistunut, koska uskonto kieltää tuon hyvin jyrkästi. Muslimimies saa avioitua toisuskoisen naisen kanssa, koska katsotaan, että silloin nainen kääntyy muslimiksi, mutta toisin päin mennessä on katsottu musliminaisen luopuvan uskostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi musliminaisen pitää olla somali tai irakilainen? Kantasuomalaisissakin on muslimeja, mm. tataarit.

Vierailija
4/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kolmonen, meinasin juuri tulla kirjoittamaan tuosta. Minä olen muslimi, tataari. Joten en tietenkään paheksuisi, jos poikani seurustelisi muslimin kanssa, pitäisin sitä hyvänä asiana. Saa kyllä naida, kenet haluaa.

Vierailija
5/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk

Vierailija
6/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on hieman eri asia, mutta sanonpa kumminkin että olen itse ollut yli 20 v aviossa musliminaisen kanssa (tosin kyllä itse ajattelen sen niin että olen aviossa naisen kanssa); ei ole tullut eriuskoisuus edes esille koskaan, saati sitten ongelmaksi, johtuen varmastikin suurelta osin siitä, että vaimoni ei harjoita uskontoa kuten en minäkään, siis hän on 'muslimi' samoin kuin itse olen 'kristitty', eli vain nimellisesti. Halusin vain sanoa, ettei kaikki muslimit ole mitään kiihkolaisia, sen enempään kuin kaikki kristitytkään.

Vierailija
7/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla on oma elämä :).Ei tarvii ottaa ongelmaa lasten puolison valinnoista.Ne ei minulle edes kuulu.Saavat itse päättää ottavatko:somalin,romanin,muslimin,kristityn,lestaadiolaisen jne...............

Vierailija
8/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi useamman sukupolven länimaistunut muslimiSUKU, niin homma OK..

Jos suku on vasta parin vuoden sisällä jostain kehitysmaasta tullut niin olisin huolissani naisen ja poikani turvallisuudesta. Toissijaisesti myös ateistiperheenä kaikki elämäämme mahdollisesti ujuttautuva taikauskohuuhaa ja rituaalit aiheuttaisivat mietoa ärsytystä, ynnä "oikeesti nyt, aikuiset uhmiset"-ivallista huvittuneisuutta.

Vierailija
9/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoteettinen tilanne, koska musliminaisen perhe ei katselisi sellaista, että tämä seurustelisi vääräuskoisen kanssa.

Vierailija
10/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu kuinka maallistunut muslimi kyseessä. Vaihtelee paljon.

Vierailija
11/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypoteettinen tilanne, koska musliminaisen perhe ei katselisi sellaista, että tämä seurustelisi vääräuskoisen kanssa.

Niin, siis tiukan linjan muslimiperhe.

Vierailija
12/12 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäisin.