Ihmiset jotka laittavat kirppiksellä myytäviin tavaroihin tunnearvo-lisää
Törmäsin juuri kirpparilla repaleiseen reseptikansioon, jossa hintalapussa mainittiin 45€ hinnan lisäksi, että reseptit ovat myyjän mummin käsin kirjoitettuja, joten kansiolla on tunnearvoa.
Varmasti myyjälle itselleen, muttei kyllä kenellekään muulle.
Oletteko törmänneet vastaavaan?
Kommentit (20)
En tuollaiseen, mutta jaksan aina hämmästyä kun ihmiset myyvät omia vanhoja koulukuviaan kirppiksellä. Siis kuka oikeasti haluaa yöpöydälleen jonkun random Irmelin kuvan?? :D
Jos tavaralla on tunnearvoa, silloin sitä ei kannattane laittaa myyntiin. Olen samaa mieltä ap:n kanssa: reseptivihkolla ei ole tunnearvoa kenellekään muulle kuin myyjälle itselleen.
Itse en ole törmännyt tällaiseen ainakaan tietääkseni. Ylihinnoittelua kirppareilla esiintyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En tuollaiseen, mutta jaksan aina hämmästyä kun ihmiset myyvät omia vanhoja koulukuviaan kirppiksellä. Siis kuka oikeasti haluaa yöpöydälleen jonkun random Irmelin kuvan?? :D
Mitä??!! Myykö joku koulukuviaan?
Eksä myi joskus kauhtunutta kaljalta löyhkäävää Karjala-lippistä hintaan 15€, perusteli että se on ollut niin monessa menossa mukana, ettei "alihinnalla" myy...
Vierailija kirjoitti:
Eksä myi joskus kauhtunutta kaljalta löyhkäävää Karjala-lippistä hintaan 15€, perusteli että se on ollut niin monessa menossa mukana, ettei "alihinnalla" myy...
Pitäisi joskus piruuttaan käydä salaa ostamassa, tai vaikka varastamassa joltain tutulta tälläinen tunne-arvo tuote.
Ilmiöhän on hyvin tuttu asuntokaupan puolella. Ihmiset hinnoittelee asuntonsa ja talonsa ja kesämökkinsä aivan ylihintaisiksi, koska siihen omaan kotiin ja mökkiin liittyy heillä niin paljon tunnearvoa, että luulevat sen olevan muidenkin mielestä arvokas asunto. Sitten välittäjä sanoo heille, että oikea hinta-arvio on kymmeniä tuhansia euroja vähemmän, eikä ihmiset millään suostu uskomaan sitä välittäjää, loukkaantuu jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän moni, ainakin pari vuotta takaperin näitä oli. En tosin ole muutamaan vuoteen juuri kirppiksillä käynyt.
Aika koominen näky oli kerran kun joku myi ilmeisesti jotain vanhempiensa/isovanhempiensa mustavalkoisia kuvia ja hintalapussa luki "Retroon sisustukseen" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän moni, ainakin pari vuotta takaperin näitä oli. En tosin ole muutamaan vuoteen juuri kirppiksillä käynyt.
Aika koominen näky oli kerran kun joku myi ilmeisesti jotain vanhempiensa/isovanhempiensa mustavalkoisia kuvia ja hintalapussa luki "Retroon sisustukseen" :D
Häh. Siis lukeeko oikeasti kirppiksellä hintalapussa joku selite sille hinnalle?? Esim. toi 'tunnearvoa' tai 'retrosisustukseen'. Olen aina miettinyt, että miksi kirpparilla myydään niitä alkon sinisiä viinipulloja viidellä eurolla (kun siis alkosta jos ostat viinin sinisessä pullossa niin se pullo viineineen maksaa seitsemän euroa. Ehkä siihen vitosen hintalappuun voisi kirjoittaa, että 'sinisestä tykkääville', niin joku huomaisi, että hei tämähän on minulle maksampa tästä vitosen.
Tunnearvolisää laittavat ilmeisesti myös ne, jotka vievät muiden pöydistä ns. parhaat päältä ja laittavat myyntiin omille pöydilleen jopa moninkertaisilla hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh. Siis lukeeko oikeasti kirppiksellä hintalapussa joku selite sille hinnalle?? Esim. toi 'tunnearvoa' tai 'retrosisustukseen'. Olen aina miettinyt, että miksi kirpparilla myydään niitä alkon sinisiä viinipulloja viidellä eurolla (kun siis alkosta jos ostat viinin sinisessä pullossa niin se pullo viineineen maksaa seitsemän euroa. Ehkä siihen vitosen hintalappuun voisi kirjoittaa, että 'sinisestä tykkääville', niin joku huomaisi, että hei tämähän on minulle maksampa tästä vitosen.
Paras minkä olem nähnyt oli se kun joku myi korkillista muovista 1/2 litran maitopurkkia urheilujuoma-astiaksi. Hinta muistaakseni 10€.
Vierailija kirjoitti:
Haha!
En ole, mutta ihmisillähän on aina luuloja, jotka ulottuvat omalle kynnykselle mutta eivät se pidemmälle. Mitä sitten.
Kirppisten idea oli ennen "Toisen romu on toisen aarre"
Idea on toki edelleen sama, mutta myyjän ja ostajan asenteet on vaihtuneet päikseen.
Joskus bongasin jonkun lapsen kirjoittaman ainevihkon kirpparilta, lappu "Kivoja tarinoita" ja hinta 20€ :DDD
Joo, ehkä sille lapselle tai vanhemmille arvokas, mutta oikeasti, 20€??
Vierailija kirjoitti:
Kirppisten idea oli ennen "Toisen romu on toisen aarre"
Idea on toki edelleen sama, mutta myyjän ja ostajan asenteet on vaihtuneet päikseen.
Tuntuu että monilla on ajatuksena että kirppiksellä pitäisi saada tuotteesta lähes sama hinta millä sen on alunperin ostanut. Usein ylihinnoiteltua tavaraa, joissakin tapauksissa saat kaupasta tavaran jopa halvemmalla tai samaan hintaan kuin kirppiksellä.
Toki, edelleen tekee toisinaan hyviä löytöjä.
Muistan kuinka olin lapsena todella hämmentynyt kun löysin kirpparilta saman magneetin, minkä olin saanut aikanaan samasta paikasta hintaan 30 markkaa, niin nyt hinta oli 22€ ja myytiin nimellä "keräilyharvinaisuus" Ja se oli ihan perus magnettiin liimattu simpukan kuori :D
Aika suloinen. Olisin voinut maksaa pienen tunnearvolisän. En ihan noin paljon ehkä.
Mutta arvokas kokoelma sinänsä. Hyviä reseptejä.
Arvo mulle ehkä 30 euroa.
*kirjoittamia, autocorrect temppuilee