Kirjanpitäjä, paljonko pyytäisit palkkaa?
Vastuulla koko yrityksen kirjanpito (liikevaihto satoja miljoonia), tilinpäätös, reskontrat, matkalaskujärjestelmä, VATit, jne jne. Eli hommaa riittää ja päivät venyvät. Työkaverina controller, joka ei kuitenkaan tee mitään näihin liittyvää.
Mitä pyytäisitte palkkaa arvon kollegat :)
Yliopistopohja ja on aikaisempaa työkokemusta muutamia vuosia.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuulla koko yrityksen kirjanpito (liikevaihto satoja miljoonia), tilinpäätös, reskontrat, matkalaskujärjestelmä, VATit, jne jne. Eli hommaa riittää ja päivät venyvät. Työkaverina controller, joka ei kuitenkaan tee mitään näihin liittyvää.
Kirjanpitäjän vastuulla satojen miljoonien liikevaihto? Eikö tuon kokoisessa yrityksessä ole joku talousjohtaja, jolla on vastuu?
On minulla esimies, vastuu on tietty loppu peleissä hänellä. Sori jos käytin väärää sanaa. Eli siis hoidan kirjanpidon. Vastuuta minulla ei varmaan ole tietenkään. Ap
No sitähän minäkin, ei vastuuta, ei suurta palkkaa. Palkka jotain 2000-3000€/kk. Eikö kirjanpitäjillä pitäisi itsellään olla aika hyvä näkemys muiden palkoista?
Vierailija kirjoitti:
Ihan minimissään kolme donaa
Ihan maksimissaa kolme donaa, mutta ei tuolla työkokemuksella vielä lähellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjän vastuulla satojen miljoonien liikevaihto? Eikö tuon kokoisessa yrityksessä ole joku talousjohtaja, jolla on vastuu?
On minulla esimies, vastuu on tietty loppu peleissä hänellä. Sori jos käytin väärää sanaa. Eli siis hoidan kirjanpidon. Vastuuta minulla ei varmaan ole tietenkään. Ap
No sitähän minäkin, ei vastuuta, ei suurta palkkaa. Palkka jotain 2000-3000€/kk. Eikö kirjanpitäjillä pitäisi itsellään olla aika hyvä näkemys muiden palkoista?
En ole palkanlaskija tai HR. Eli en tiedä muiden palkoista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis taloushallinnon perusduunari. Tuon kokoisessa puljussa reskisten hoito vie suurimman osan työajastasi, eli olet karkeistaen kirjanpitotaitoinen reskontranhoitaja. Sinulla ei ole juurikaan vastuuta ja työkokemustakin vain muutamia vuosia (usein kiertoilmaisu vähän reilulle kahdelle vuodelle). Tuo mainittu 2 500 €/kk on varmaan aika lähellä totuutta. Pääkaupunkiseudun ulkopuolella voi olla jopa vähemmän.
Asia on juuri toisinpäin. Reskontrat menee sivussa ja muut asiat vie enemmän aikaa. 4 vuotta kokemusta eri osa-alueista fina puolella.
Toki voi olla noinkin, mutta vahvasti epäilen, että reskontrat menisi "siinä sivussa". Ellei sitten reskikset tosiaan hutiloida siinä sivussa ja virheet sitten korjata isomman työn kautta kirjanpidossa. Kaikki tuon kokoiset puljut joista minulla on kokemusta, ovat työllistäneet vähintään yhden kokopäiväisen reskontranhoitajan. Useimmiten on erikseen vähintään osto-myyntireskontranhoitaja, kirjanpitäjä ja talouspäällikkö. Kokemusta alalta 12 vuotta.
Olisikohan nyt kuitenkin niin, että nuo sadat miljoonat kuvaavat koko konsernin liikevaihtoa ja sinä hoidat ihan max. miljoonan liikevaihtoa pyörittävää tytärtä?
Sanon, että 2 500 € on jo hyvä lähtötaso.
En kerro yhtään sen enempää itse työstä, vain pääpiirteittäin, mutta en tee mitään sen kummempia virheitä ja kyllä, reskontrat vie murto-osan töistä. Tiedän mitä tarkoitat isoilla fina osastoilla, olen itsekin ollut sellaisessa, mutta täällä ei niin isoa tiimiä tarvita, ei se silti poista sitä että teen paljon työtä jossa on iso vastuu sekä paine.
Kyselin vain palkkatoiveita työhön.
Niin kyselit ja nyt selkeästi harmittaa, kun realiteetit palkasta eivät vastaa toivettasi/illuusiotasi.
Teet suorittavaa työtä ja vastuu työsi jäljestä on asiantutijatason esimiehelläsi. Palkkasi on sen mukainen. Tällä alalla matka hyviin palkkoihin on hidas.
Ja veikkaan että koulutuskin sulla on vain AMK?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö puhu kamujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ja veikkaan että koulutuskin sulla on vain AMK?
Olen maisteri. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö palkat näy kirjanpidossa?
Tilitoimistossa työnskentelevänä palkanlaskijana sanoisin että max 2500e/kk sen perusteella, mitä palkkoja työssäni nään, ja sen perusteella mitä tilitoimistojen kirjanpitäjille maksetaan.
Tilitoimistossa kirjanpitäjä hoitaa kuitenkin esim. 20 yrityksen kirjanpidon, ja sähköisessä kirjanpidossa lähes päivittäin, ei vain niin että kerran kuussa tuodaan paperit ja sillä selvä. Tilinpäätösaikaan myös on ne 20 tilinpäätöstä tehtävänä yhden sijaan, myös konsernitilinpäätöksiä.
Tilitoimistossa on naurettava ajatuskin (ainakin pk-seudun ulkopuolella) saada yli 3000 euron kk-palkkaa. Ja ylityöt pidetään tunti tunnista-liukumina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö puhu kamujen kanssa?
Ei ole samalla alalla.... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö palkat näy kirjanpidossa?
Tietenkin, mutta ei henkilökohtaisia. Meillä ulkoistettu palkanlaskija ja saan HRltä tiedot jotka vien kirjanpitoon. En saa nähdä muiden tietoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis taloushallinnon perusduunari. Tuon kokoisessa puljussa reskisten hoito vie suurimman osan työajastasi, eli olet karkeistaen kirjanpitotaitoinen reskontranhoitaja. Sinulla ei ole juurikaan vastuuta ja työkokemustakin vain muutamia vuosia (usein kiertoilmaisu vähän reilulle kahdelle vuodelle). Tuo mainittu 2 500 €/kk on varmaan aika lähellä totuutta. Pääkaupunkiseudun ulkopuolella voi olla jopa vähemmän.
Asia on juuri toisinpäin. Reskontrat menee sivussa ja muut asiat vie enemmän aikaa. 4 vuotta kokemusta eri osa-alueista fina puolella.
Toki voi olla noinkin, mutta vahvasti epäilen, että reskontrat menisi "siinä sivussa". Ellei sitten reskikset tosiaan hutiloida siinä sivussa ja virheet sitten korjata isomman työn kautta kirjanpidossa. Kaikki tuon kokoiset puljut joista minulla on kokemusta, ovat työllistäneet vähintään yhden kokopäiväisen reskontranhoitajan. Useimmiten on erikseen vähintään osto-myyntireskontranhoitaja, kirjanpitäjä ja talouspäällikkö. Kokemusta alalta 12 vuotta.
Olisikohan nyt kuitenkin niin, että nuo sadat miljoonat kuvaavat koko konsernin liikevaihtoa ja sinä hoidat ihan max. miljoonan liikevaihtoa pyörittävää tytärtä?
Sanon, että 2 500 € on jo hyvä lähtötaso.
En kerro yhtään sen enempää itse työstä, vain pääpiirteittäin, mutta en tee mitään sen kummempia virheitä ja kyllä, reskontrat vie murto-osan töistä. Tiedän mitä tarkoitat isoilla fina osastoilla, olen itsekin ollut sellaisessa, mutta täällä ei niin isoa tiimiä tarvita, ei se silti poista sitä että teen paljon työtä jossa on iso vastuu sekä paine.
Kyselin vain palkkatoiveita työhön.
Niin kyselit ja nyt selkeästi harmittaa, kun realiteetit palkasta eivät vastaa toivettasi/illuusiotasi.
Teet suorittavaa työtä ja vastuu työsi jäljestä on asiantutijatason esimiehelläsi. Palkkasi on sen mukainen. Tällä alalla matka hyviin palkkoihin on hidas.
En ole missään vaiheessa sanonut paljonko tienaan. Tittelini on pääkirjanpitäjä ja kyllä minullakin vastuuta on. Esimieheni ei ole talousjohtaja. Hänellä on muitakin alaisia eri osastoilta.
Pyydä 3200 ja neuvottele alaspäin jos alkavat tinki
Palkan saa nousuun firmaa vaihtamalla
Teen ap:n kuvaamalla sisällöllä duunia 5 miljoonan lv:n puulaakissa. Talouspäällikkö on erikseen. Vaikka hoidankin työni itsenäisesti ja teen haastaviakin tehtäviä, vastuu on esimieheni, eli talouspäällikön. Palkkani on 2 470 € ja työkokemusta takana 6 vuotta.
Se on ihan sama, onko ap maisteri, amk tai vaikka suurtalouskokki, työn sisältö ratkaisee palkan.
Kantsii oikeasti selvittää tarkemmin toimenkuvaa. Satojen miljoonien liikevaihdon taloushallintoa ei kukaan hoida yksin.
Kuulostaa siltä, että tällä firmalla on kv palvelukeskukset jossain muualla. Mitä he hoitaa? Laskutuksen, reskontrat, matkalaskut, käyttöomaisuuskirjanpidon? Onko siellä varastoja ja logistiikkaa, kuinka ne hoidetaan talouden järjestemissä? Jos näin niin onko siellä integroidut järjestelmät, tyyliin sap tai joku muu erp?
Jos sinulle jää vain pääkirjanpito, verotus, tilinpäätökset ja muu viraomaisraportointi niin sitten vielä pohtimasn onko kyseessä ihan yksi tytäryhtiö vainuseita ja onko konsernnitilinpäätösvastuita, entä onko ifrs, usgaap tai muita vaateita?
Jos kaikki vastuut tulee niin nimike kantsii korottaa sinakin kirjanpitopäälliköksi ja pyytää palkkaa min 5-6 k/kk. Jos taas vaan vähän täyttelet alv ja muita legaaleja vaateita ja kirjoittelet tytäyhtön tasekirjoja suoraan järjestelmistä niin sitten vastaavasti vähemmän tyyliin 4k/kk.
Pyydä 3800e. Tuolla koulutuksella en menisi kirjanpitohommiin vaan controlleriksi, tai vielä mielummin talousjohtajaksi, osastopäälliköksi talouspuolelle. Ole max. 2 v. Ko duunissa ja hae sitten päällikkötason paikkoja.
Missä duuni on