Mies sanoi, että en kestäisi päivääkään hänen töissään. Otin todella henkilökohtaisesti:
Kuulema pelkän fysiikan tai fyysisten voimien puutteen takia.
Kysyin vielä, että koskeeko vain Mus vai naisia ylipäätään, kuulema vain mua.
En todella ole mikään Suomen vahvin nainen tai liikuttele rekkoja vapaa-ajalla.
Ihan ok pk.
Vedin vaan herneet nenään silti
Kommentit (57)
Eikä miehesi pärjäisi monessa "naisammatissa" tai monessa muussakaan. Voi olla vaikka sellaisia tehtäviä, jotka vaativat huippuälyä/ empaattisuutta/ johtamistaitoja/ taloustaitoja/ vuorovaikutustaitoja/ esiintymistaitoja, mitä vain. Kukaan meistä ei pärjäisi kaikissa töissä. Siksi jokainen pyrkiikin löytämään sellaisen työn, joka on sopiva.
Pointti on tietenkin se, että miksi pitää vähätellä toista ja olla ilkeä? Vai oletko itse mainostanut kauheasti, miten Vaativaa ja Rankkaa työsi on? Sekin alkaa joskus ottaa päähän, jos joku luulee, että vain se Hänen työnsä on Tärkeää ja Rasittavaa ja Vaativaa.
No minä en pystyisi henkisesti mieheni töihin eikä hän minun, että tasoissa ollaan. Kumpikin tienaa erittäin hyvin ja molemmat tiedostetaan toistemme vahvuudet.
Vierailija kirjoitti:
Eikä miehesi pärjäisi monessa "naisammatissa" tai monessa muussakaan. Voi olla vaikka sellaisia tehtäviä, jotka vaativat huippuälyä/ empaattisuutta/ johtamistaitoja/ taloustaitoja/ vuorovaikutustaitoja/ esiintymistaitoja, mitä vain. Kukaan meistä ei pärjäisi kaikissa töissä. Siksi jokainen pyrkiikin löytämään sellaisen työn, joka on sopiva.
Pointti on tietenkin se, että miksi pitää vähätellä toista ja olla ilkeä? Vai oletko itse mainostanut kauheasti, miten Vaativaa ja Rankkaa työsi on? Sekin alkaa joskus ottaa päähän, jos joku luulee, että vain se Hänen työnsä on Tärkeää ja Rasittavaa ja Vaativaa.
Voi olla, että valitan työni rankkuudesta. Tai varmuudella valitan. Työni on sellaista, jossa pitää olla koko ajan ns keskittynyt ja hereillä, ei mitään koneen ääressä istumista. Lisäksi kohtaan ihmisiä töissäni säännöllisesti. Mieheni ei. Ja tottakai ymmärrän, että on olemassa töitä johon en pystyisi. Siis niitä on useita.
Tapa, jolla se sanottiin oli jotenkin ylimielinen.
Ja tällä on varmasti juuret jossain muualla, siis sillä miksi loukkaannuin näin ja miksi mies näin sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Linnanmäellä oli joskus ennen merenneitoja. Ei pärjäis.
Hän on itse niin vallan täydellinen.
Syö terveellisesti, urheilee ja on järkevä.
Minä tällainen boheemimpi, silti järjestelmällinen vitsiniekka, jolla sosiaaliset taidot hallussa. Minä kehitän itseäni useissa asioissa, luen, maalaan, teen käsitöitä ja opettelen soittamaan uusia soittimia. Tahdon kokeilla asioita. Mies harrastaa juoksua, juoksee maratoneja ja etenee siinä.
Olemme tässä asiassa hieman erilaisia.
Monessa tilanteessa on tullut sellainen olo, ett pitää mua jotenkin tyhmänä.
Ehkä ei oikeesti edes välitä.
No antaapi oll
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä mitään syytä pahoittaa mieltä. Minä olen laborantti ja vaimoni ravintolan kokki. Ei kyllä pärjättäisi päivääkään toistemme töissä, ei silti olla yhtään katkeria.
Eri asia. vaikuttaa siltä että te arvostattekin toisianne ja myös toistenne erilaisuutta ja ominaisuuksia, koulutusta jne.
Noita pulliestelevia huonoitsetuntuosia miehiä, miltä ap:n mies nyt vaikuttaa, valitettavasti kuitenkin on. Tällainen mies koittaa pönkittää itsetuntoaan alentamalla toista. Lapsellista. Virittelee suhteeseen jotakin vastenmielistä kilpauluasetelmaa, mikä ei parisuhteeseen mielestäni kuulu. Pitäisi vetää sitä yhtä köyttä eikä toisiaan vastaan.."kumpi on parempi" pöh, ihan naurettavaa... en jaksaisi tuollaisessa suhteessa.
Tietty ap:n osuus keskutelusta ei aloituksessa näy. Että mikä ylipäätään johti tuollaisen sanomiseen? Oliko kinaa jostakin tms? Tai sanoiko ap ensin jotakin arvostelevaa/vähättelevää miehestä?
Onpa outo kommentti. Tosin vaikea sanoa mielipidettä kuulematta koko käytyä keskustelua.
Ei ollut mitään riitaa ennen tätä keskustelua.
Oli kyse miehen alaisesta tai kollegasta yms ihmisestä joka oli saanut kenkää ja piiiiiitkän irtisanomisajan palkan siihen perään. Totesin miehelle, että hei tarvitaanko teille siis työntekijää, mullekin kelpaa kyseiset etuudet. Heitto oli tietenkin pelkkä vitsi, olen työssä, jossa viihdyn.
Loppu historiaa.
Mies ei kestäidi päivääkään minun töissäni, silkan epämukavuuden ja kiireen sietämisen vuoksi. Joudumme multitaskaamaan jatkuvasti, siksi ei miehiä juuri alalla olekkaan.
Lto
Ei mies pärjäisi mun töissä, mutta en ehkä ilmaisisi asiaa tuolla tavalla hänelle
Hän vähättelee minua muutenkin.
En osaa tehdä salaattia tarpeeksi hyvin, en pese salaattiaineksia tarpeeksi hyvin.
Kulutan liikaa vettä tiskatessa.
Olen huonommassa kunnossa.
Minun sairastelu on minun syytä. Eli hän on harvoin kipeä, koska on niiin hyvässä kunnossa fyysisesti.
Ns heikot sairastuu ajattelua.
Hänelllä ei ole koskaan ollut mm poskiontelotulehdusta, keuhkoputkentulehdusta tms mitään muutakaan. Mulla on ollut nyt 5 poskiontelotulehdusta kahden vuoden aikana.
Ei ymmärrä mun allergioita. Siis ymmärtää etten voi jotain syödä muttei esim sitä miten vaikea on kesäisin hengittää tai ylipäätään olla kun on koko ajan tukkoinen.
Se on vain huonoa kuntoa.
Mun valitsemat huonekalut on huonolaatuista paskaa, hänen hyviä ja kestäviä.
Kirpputoreilla käynti on halpamaista eikä hän sieltä koskaan mitään osta. Jos itselleni ostan vaikkapa kynttilänjalat, hän miettii maksoinko liikaa suhteessa niiden jälleenmyyntiarvoon. Mulle ihan sama, jos maksan niistä vitosen ja ne tulee käyttöön. Voin vaikka lahjoittaa ne pois jos kyllästyn. Tämä on tietenkin hänestä tyhmää.
Ei oikeastaan arvosta edes mun tekemää hyväntekeväisyystyötä- lahjoitan säännöllisesti tiettyihin keräyksiin ja ryhmiin. Kerään mm asunnottomille tavaroita ja toimitan paikan päälle, hän ei tällaisiin osallistu eikä kyllä ikinä niistäkään kehu. Joskus se tuntuisi hyvältä.
Tässäpä näitä. Kylläpä tuntuu hyvältä sanoa nämä kaikki paskat ääneen! Ah
No ei toi nyt ihan kauheen hyvältä suhteelta kuulosta. Jos asiat siis on noin kuten kerroit
Kuulostat ihan hyvältä ihmiseltä. Laita ukkos kävelemään ja hae uusi joka arvostaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä on mielensä pahoittamista?
Osaatko lukea?
Juuri sanoin tuolla viesteissä että varmaan juontaa juurensa muihin asioihin. Ja se, miten asia ilmaistiin vähättelevästi. Ja lisäksi lista noista asioista joissa pitää itseään parempana ja mua huonompana, vaikkei näin ole eikä saisi olla.
Miksi kuuntelet tuollaista väheksyntää?
Minä en ole katunut päivääkään kun olen heittänyt elämästäni tuollaiset koko ajan minua lyttäävät ja alaspäin painavat ihmiset.
Sitä olen katunut ja ollut itselleni vihainen, kun en tehnyt irtiottoa ajoissa.
Eihän tuollaista miestä voi kunnioittaa joka käyttäytyy kuin lapsi.
Hei katso minä pissaan pidemmälle kuin sinä, sinä olet heikko. Minä olen vahva.
Yäks!
Eihän ammateilla ole väliä. Kun kyse oli fyysisyydestä eli siitä, että en jaksaisi tehdä hänen työtä.