Mitä ajattelet kun saat kuulla, että joku on helluntailainen?
Millaisia mielikuvia siitä tulee ja miten suhtaudut tällaiseen ihmiseen, jota et muuten tunne?
Kommentit (38)
Ei jatkoon. Yrittää näytellä normaalia mutta kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, end is near.
Mun mielikuvat hellareista on sinänsä ihan positiivisia, kaikki tapaani hellarit on olleet tosi kivoja ihmisiä. Helluntailaisessa uskonnollisuudessa on kuitenkin ahdistaviksi kokemiani piirteitä, kuten kielilläpuhuminen ja profetoiminen, ja tämä mielikuva uskonnosta saattaisi pienessä määrin vaikuttaa myös mielikuvaani siihen kuuluvasta ihmisestä. Jos olisin tekemisissä ihmisen kanssa sellaisessa kontekstissa, jossa uskonto ei mitenkään erityisesti korostu tai tule esille, sillä ei olisi mulle merkitystä.
Ei juuri mitään mielikuvia, ihmisiä arvostellaan tekojen, ei ominaisuuksien perusteella.
Helluntailaisia on niin monenlaisia, että suhtaudun siihen avoimin mielin. Se voi olla tosi mukava ihminen ja jopa hyvää ystäväainesta, jos se on yksi niistä jotka ei tuputa uskontoaan muille tai tee siitä muutenkaan numeroa. Mutta joillain helluntailaisilla on hirveä tarve pitää uskontoaan jatkuvasti esillä ja tyrkyttää pelastusta muille melkein väkisin.
Ikävä mielikuva. Tunnen vain todella kaksinaamaisia ja epämiellyttäviä hellareita.
Hän ei käy ihan täysillä..just se julistaminen, ei käy meikäläisen mallin uskosta
Vaikka minkälaisia, koska olen itse ollut aiemmin hellari. Sitten valaistuin ja luovuin uskosta.
Hellarilikoilta ei ainakaan saa pillua. Sitä paitsi kritiikitön Israelin ihannointi ottaa päähän.
Olen itse hellari, en tyrkytä kenellekkään uskontoa. Voin itsekseni rukoilla, jonkun henkilön puolesta hänen tietämättään. Mutta toivottavasti, ihmiset kokeilisivat puhua hellarin kanssa, kyllä me muutakin osataan keskustellä kuin uskonnosta.
En mitään, lähinnä pelottaa nuo loppiaislaiset
Se on sitä helluntaihumppaa, humpappaa, humpappaa, tättärää...!
Että heilaako se helluntaina.
\o
Heil!
Vierailija kirjoitti:
Loppiaislaiset ovat hyvinkin leppoisaa väkeä verrattuna helatorstailaisiin, puhumattakaan pitkäperjantailaisista.
Ihan sama, riippuu ihmisestä, erilaisia ihmisiä on heissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppiaislaiset ovat hyvinkin leppoisaa väkeä verrattuna helatorstailaisiin, puhumattakaan pitkäperjantailaisista.
:DD!! Mitä mieltä muuten olet vappulaisista tai juhannuslaisista?
Kävin joskus nuorena miehenä heidän tilaisuudessa. Luettiin raamattua ja kahviteltiin. Lopuksi minut istutettiin tuoliin missä kaksi naista puhui nopeasti kielillä ja toinen naisista hieroi selkääni ja rintakehääni. Tuntui todella ihmeelliseltä, mutta hyvältä. Ehkä hieman seksuaaliseltakin? Kehossa meni lämpimiä aaltoja päästä varpaisiin.
Mukavia ihmisiä. Pitäisi mennä joskus uudestaan.
Ensivaikutelmaltaan kivoja mutta osoittautuvat vähän kaksinaamaisiksi. Kysyit mielikuvaa, en tiedä mikä on totuus.