Oudot sirkkatuotteet, sirkkalakut ja sirkkasuklaat ym
En ymmärrä näitä. Eikös niiden hyönteisten pitänyt korvata lihatuotteita? Mutta mitä nuo sirkat korvaavat noissa lakuissa ja suklaissa, joissa ei muutenkaan ole lihaa/mitään korvattavaa?
Lisäksi kaikissa maistamissani sirkkatuotteissa on ollut ällöttävä, "sirkkamainen" sivumaku.. en voi sille mitään. Ehkä kyse on tottumuksesta? Ainoa siedettävä maistamani sirkkatuote oli maustetut sirkkalastut, jotka muistuttivat vähän maustettuja auringonkukansiemeniä. Mutta eivät nekään olleet mitään herkkua... :-/
Kommentit (10)
Niistä saa proteiinia. Ei välttämättä tarvitse edes korvata lihaa.
Vanhempani meinasivat saada kohtauksen, kun isänpäivälounaalla ravintolassa oli sirkkacaesarsalaattia ja mä söin sitä. Eipä oikein muuta vikaa ollut kuin se, että sirkkojen jalat jäivät hampaiden väliin.
Kyllä lihatuotteiden korvaajiakin on ollut. Äkkiä vaan häviävät markkinoilta kun ennakkoluuloiset eivät osta. Toki hintakin on varmasti vaikuttanut ostopäätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Niistä saa proteiinia. Ei välttämättä tarvitse edes korvata lihaa.
Vanhempani meinasivat saada kohtauksen, kun isänpäivälounaalla ravintolassa oli sirkkacaesarsalaattia ja mä söin sitä. Eipä oikein muuta vikaa ollut kuin se, että sirkkojen jalat jäivät hampaiden väliin.
Yök :/ mikähän mahtaa muutenkaan olla sirkan protskupitoisuus, korvaako tosissaan esimerkiksi kanan...
Hyi hemmetti minua ihan puistattaa nähdäkin noita tuotteita, kun olen jokseenkin hyönteiskammoinen. Sirkkoja pystyisin ehkä syömään jos muuten uhkaisi välitön nälkäkuolema, en muuten.
Sama kuin olisi jauhelihasuklaata tai jauhelihalakuja. En ymmärrä minäkään.
Maistoin muutamaa sirkkapatukkaa, eipä niissä muuta ollut kuin hieman outo ja sinnikäs jälkimaku.
Osaako kukaan sanoa miten hyvin nuo menevät kaupaksi? En itse tunne ketään, joka niitä olisi edes kokeillut. Kyselin joskus uteliaisuudesta, eikä ketään edes kiinnostanut kokeilla.
Luulen, että niillä totutetaan kuluttajia hyönteisruokaan kun kyseessä on niin uusi käsitä meillä päin.
Eihän siinä oikein muuten olisi järkeä laittaa hyönteisiä herkkujen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa miten hyvin nuo menevät kaupaksi? En itse tunne ketään, joka niitä olisi edes kokeillut. Kyselin joskus uteliaisuudesta, eikä ketään edes kiinnostanut kokeilla.
Leaderin zirkka patukoita myytiin tarjouksessa, kun ei ollut mennyt kaupaksi normaali hinnalla.
Avoimin mielin vailla odotuksia maistoin. Mutta oli tosi pahan makuinen.
Pitäkää sittisontiaisenne.