"Elämän kova koulu" - facebook-päivityksenä koulutuksen kohdalla...Mitä tarkoittaa teidän mielestänne?
Luullakseni me jokainen tietyn iän saavutettuamme voisimme sanoa, että olemme käyneet "elämän kovan koulun". Facebook-päivityksenä se taitaa olla se yleisin "opinahjo". Mitä teillä tulee mieleen henkilöstä, joka päivittää facebook-tiliinsä käyneensä elämän kovan koulun? Tarkoittaako sitä, ettei ole peruskoulun jälkeen käynyt mitään kouluja vai ettei viitsi - jottei syytettäisi mahdollisesti leuhkimisesta - kirjoittaa koko koulutushistoriaansa?
Kommentit (57)
Mulkeroita linnakundeja, joilla alkaa hampaat putoilla kolkytvuotiaina.
Loosereita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole käynyt muuta "koulua" ja on ylpeä siitä.
:))
Ei mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta. Päihteitä ja alkoholia kuluu runsaasti. Miehet ovat syrjäytyneitä ja naiset 4 lapsen yksinhuoltajia ja jokaisella on eri isä. Vankilatuomioita ja väkivaltaista käytöstä.
Ei vain halua kertoa koulutustaan. Haluaa olla hupaisa.
85 v. sedälläni tuo merkintä tarkoittaa sitä, ettei ole aikoinaan käynyt muuta kuin kuusi vuotta kansakoulua.
Väkivalta ja päihdeongelma, kuten jo Pelle sanoi.
Perussuomalaisten kannattajia, jotka vihaavat Setaa, varoituksia ilmastonmuutoksesta ja kaikkea, mikä liittyy ulkomaalaisiin (lukuunottamatta matkoja Tallinnaan ja Alanyaan).
Idoleita Huhtasaari ja Trump. Tunnuslauseena "Suomi suomalaisille" ja harrastuksena öyhöttäminen keskustelupalstoilla. Profiilikuvassa siniristilippu ja Karjala-tölkki.
Vierailija kirjoitti:
Luullakseni me jokainen tietyn iän saavutettuamme voisimme sanoa, että olemme käyneet "elämän kovan koulun". Facebook-päivityksenä se taitaa olla se yleisin "opinahjo". Mitä teillä tulee mieleen henkilöstä, joka päivittää facebook-tiliinsä käyneensä elämän kovan koulun? Tarkoittaako sitä, ettei ole peruskoulun jälkeen käynyt mitään kouluja vai ettei viitsi - jottei syytettäisi mahdollisesti leuhkimisesta - kirjoittaa koko koulutushistoriaansa?
Kaikille ei anneta elämän kovaa koulua.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä, kun tulee vastaan tollanen niin swaippi käy nopee. Sellasen kanssa ei ole mitää tulevaisuutta ja se on fakta ellei itse ole sitä samaa kovaa koulua käynyt.
On säälittävämpää ja nolompaa olla Tinderissä kuin statuksella "elämän kova koulu"
Hyvin mpnen, myös minun, mielestä Tinderissä omeva on niin susiruma ja epäsosiaalinen ettei kukaan suostu maksaan "palveluista", vaan on annettava ilmaiseksi. Niitähän ne Tinderin ressukat on.
Mietitääs tarkemmin tätä alotusta!
Selkeästihän tämän tarkoitus on saada kannatusta mollaamiselle. Alottaja saa nostettua itseensä yhteiskunnan arvoasteikon tikapuilla ylöspäin.
Tekisi mieli toivoa kaikille, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia, kaikkea pahaa. En toivo, koska olen saanut asiallisen ja hienostuneen kasvatuksen.
Härötän tän sairaan topikin missä haukutaan aika isoo ihmisryhmää.
Koittakaas tehä samanlainen topikki niille jotka oikeesti meijän rahat vie eli
ajattuumnahaaM
Täällä eräs akateemisesti koulutettu, jolla oli tuo Faebook-profiilissaan koulutuksen kohdalla vähän aikaa. Ihan vain siitä syystä, että koen elämän tärkeimmäksi opettajakseni, ja joskus se on ollut hiukan kovakätinenkin.
Päihdeongelmia ei ole ollut eikä ole, ei myöskään rikosrekisteriä. Persuja en äänestäisi kuuna kullan valkeana. Keskivaikean masennuksen olen kylläkin sairastanut toistakymmentä vuotta sitten ja sossun luukulla olen joutunut joskus käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi kertoa paljon. Voi kertoa todella raskaista kokemuksista.
Koskaan ei kannata yleistää. Aina on viisainta tutustua ihmiseen ennen kuin lausuu mitään tuomioita.
T. KoulutettuEi kerro. Kukaan jolla on oikeasti jotain hyödyllistä elämänkokemusta ei brassaile sillä että koulut ovat jääneet käymättä.
Ja miksi sillä elämänkokemuksella tai koulutuksellakaan pitäisi brassailla? Kouluttamaton voi ihmisenä olla ihan yhtä fiksu kuin koulutettukin. Kirjaviisaudella elämässä harvoin on käyttöä. En siis tarkoita työelämää, vaan ihan sitä normielämää työn ulkopuolella. Ja koska facebook soveltuu lähinnä viihdekäyttöön, niin miksi siellä pitäisi korostaa niitä asioita, mitkä ovat tärkeitä työelämän kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Luullakseni me jokainen tietyn iän saavutettuamme voisimme sanoa, että olemme käyneet "elämän kovan koulun".
Mikä se ikä on? Itse koin niin jo lapsena, oli rankka lapsuus.
Elämässään ollut paljon vastoinkäymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa, että kyseessä on melko yksinkertainen henkilö. Päihteet maittavat usein tällaista yksilöä. Parisuhteet ovat heillä usein riitaisia ja lapsia tehdään usealle henkilölle. Ruokotonta kielenkäyttöä voi esiintyä. Eivät ole yleensä varakkaita.
Mulla yliopistokoulutus, ja käytin tosi rumaa kieltä joskus (vain tuttujen seurassa), ennen uskoontuloani. Päihteitä en ole koskaan käyttänyt.
Kuten suurin osa täällä jo kirjoitellut niin aika usein takaata löytyy henkilöt joilla on päihde ongelmia ja elämältä on puuttunut suunta ja mahdollisesti puuttuu edelleen.
Ennen vanhaan olisin voinut mieltää tuon että on henkilö jolle oikeasti elämä on potkinut pahasti päähän mutta kaikesta huolimatta selvinnyt niistä. Voin olettaa että osa on kirjannut ton itselleen profiileihin ja kuvittelee että muut lukeavat sen positiivisessa valossa.
Näin ohi kommenttina että äitini hokee minulle vähän väliä että olet käynyt kovan elämän koulun. Mutta niissä yhteyksissä kyllä tarkoittaa sitä mitä minulle on tapahtunut (avioerot/ositukset jne.).
Mulla on facebook-profiilissa. Olen kaksinkertainen maisteri. Tarkoitus lienee sanoa, että virallisella koulutuksella ei ole minulle mitään väliä jos et osaa itse ajatella.
Viimeksi näin sen sarjavarkaan profiilissa, jäi kiinni ja tunnusti rikolliset tekonsa.