Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sana "huoltaja" tulee??

Vierailija
15.02.2019 |

Autoja huolletaan, ei ihmisiä. Sanaa terveydenhuoltokaan ei ole olemassa, vaan se on terveydenhoitoa. Tai no terveydenhuolto voi tarkoittaa vaikka koko kansakunnan terveydentilan kohennusta, mutta ei siinä ihmistä huolleta vaan kansakunnan tilaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää huolta, huolehtia, seurata tilannetta, valvoa.

Vierailija
2/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän parempia nimityksiä olisivat

huolenpitäjä

huolehtija

seuraaja

valvoja

Mikään noista ei liity huoltamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysyymys. Meilllä huolta kuun pelasiin lätkäää niin teroitti luistiimet jaaa antoi deksalia.

Vierailija
5/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysyymys. Meilllä huolta kuun pelasiin lätkäää niin teroitti luistiimet jaaa antoi deksalia.

Ja tseemppasi. Sekin kuoli sitten. Äiti kertoi.

Vierailija
6/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen olevani alaikäisen edunvalvoja.

Vierailija
7/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltaja; henkilö, joka pitää huolta. Esimerkiksi hoivaa lapsia.

Vierailija
8/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltaja on väljä termi, jonka sisälle mahtuu paljon. Vanhempi ymmärretään helposti biologiseksi vanhemmuudeksi, holhooja taas on laillinen termi, eikä lapsen huoltaja aina ole lapsen virallinen holhooja. Huoltaja on sana, joka käsittää kenet tahansa ihmisen, joka oikeasti pitää huolta, on sitten äiti, isä, mummo tai viranomainen.

Vierailija
9/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseni huoltaja, olen lemmikkini huoltaja, olen omaisuuteni huoltaja, olen oman etuni huoltaja, olen oman talouteni huoltaja. Koittakaapa veikata mistä sana voisi tulla 😉

Vierailija
10/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ohan se lapsen hoito eräänlaista huotloakin. Esim. vaatehuollon ja ruokahuollon huolehtimisti, perushoivan ja muun päälle. 

Vierailija
11/11 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan armeijassakin ja urheilijoilla huoltojoukot. Lapsilla ei ole joukkoa vaan 1 tai 2 huoltajaa, jotka huolehtii kaikesta mitä lapsi tarvitsee muttei kykene itse hankkimaan ja hoitamaan. Vaatteet, varusteet, ruokahuolto, hygienia, kuljetukset, lämpö, uni, turva, rakkaus, harrastukset ja itsensä kehittäminen ym.ym. Iän myötä huollon tarve muuttuu kunnes aikuisena riittää taustatukena oleminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi