Lähestyvä synnytys ja puolison lapset
Ensimmäisen yhteisen lapsen laskettu aika ylihuomenna. Ei vielä synnytyksen merkkejä ole ollut ilmassa. Minulla edellisestä liitosta kaksi kouluikäistä lasta jotka asuvat minulla. Puolisolla edellisestä liitosta kaksi pienempää lasta.
Puolisolla tapaamissopimus jonka mukaan lapset hänellä 2pv/vko. Lapset ovat tällä hetkellä kovin flunssaisia ja toisella lämpöä.
Puolison ex haluaa puolison ottavan lapset vaikka ovat kipeinä, sillä on tähänkin saakka ottanut lapset aina vaikka olisivat kipeitä.
Itseäni pelottaa lähestyvän synnytyksen vuoksi ottaa kipeitä lapsia. Olen muutoinkin todella väsynyt,enkä tiedä kuinka jaksaisin synnyttää kipeänä. Tai jos puoliso sairastuisi ja joutuisin synnyttämään yksin.
Exä vetoaa sopimukseen ja siihen ettei hän pääse itse kouluun tärkeisiin lähipäiviin jos puoliso ei lapsia ota ja sanoo että eihän se lapsi välttämättä vielä edes synny.
Vaatii myös saada tietää milloin lapset tulevat katsomaan tulevaa sisarustaan jotta osaa suunnitella tulevat viikot,mutta enhän minä tiedä milloin vauva on syntymässä.
Voiko puolisoni olla ottamatta kipeitä lapsia vaikka exä siitä suivaantuukin. Onko perusteet riittävät. Korvaavat päivätkään eivät hänelle kelpaa.
Kommentit (30)
Käynnistetty synnytys kestää vähintään sen kaksi päivää eikä mieskään voi olla sairaalassa hengityksen vartijana kovin kauaa. Limaiset köhikaksoset ovat isällään ke&to ja ehtii vielä synnytykseenkin mukaan.
Edellinen käynnistetty synnytys kesti alle 8h.
Matkaa sairaalaan myös reilummin (2,5h) joten isä on sairaalassa mitä todennäköisimmin koko synnytyksen ajan.
Nyt toinen lapsista ja lasten äiti myöskin alkaneet oksentamaan.
Ap
Jos olisitte ydinperhe niin olisitte hyvissä ajoin sopineet jonkun lapsenvahdin.
Täällä nyt tulee kuraa niskaan tällaisista aloituksista, kai ap sen tiesitkin :)
Mielestäni olisi kohtuullista, että sairaat lapset ovat äidillään koska saatat synnyttää hetkenä minä hyvänsä. Itseasiassa jokainen järkevä äiti-ihminen varmasti ymmärtää tämän itsekin ja joustaa hoitopäivissä ihan mielellään. Harmi, jos miehesi ex on toista maata..yrittäkää kysellä vaikka mummo tai joku muu henkilö sinne exän luo hoitamaan lapsia hänen menojensa ajaksi, jos ei hän itse osaa kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen käynnistetty synnytys kesti alle 8h.
Matkaa sairaalaan myös reilummin (2,5h) joten isä on sairaalassa mitä todennäköisimmin koko synnytyksen ajan.Nyt toinen lapsista ja lasten äiti myöskin alkaneet oksentamaan.
Ap
Itsestäänselvää, että lapset pysyvät äidillään kunnes ovat tervehtyneet.
Vierailija kirjoitti:
Jo olemassa olevat lapset tulisi ottaa huomioon ensinmäisenä.
Kaikki lapset otetaan huomioon samalla lailla. Kukaan ei ole toista paremmalla sijalla. Koskee myös syntymätöntä vauvaa. Isän pitää päästä mukaan synnytykseen eikä millään oksennustaudilla voi vaarantaa viimeisillään raskaana olevaa äitiä.
Jos isäon etäisä, niin etäisällä ei ole mitään velvollisuutta ottaa lapsia.
Ninnila kirjoitti:
Niin ja omat isot lapseni ovat isällään maanantaista lähtien synnytykseen saakka, sillä mahdollinen käynnistys on keskiviikkona.
Eivät ole eriarvoisessa asemassa senkään suhteen että minun lapseni olisivat kotona.Rakastan puolison lapsia kuin omiani ja he ovat olleet tiivis osa elämääni kaikki nämä vuodet.
Tulipas yllättävän paha mieli näistä kommenteista joissa kerrotaan että olen itsekäs enkä huomioi lapsia kun tosiasiassa he ovat yksi tärkeimmistä asioista elämässäni.
Ap
Ap vihaa uusperheitä. Älä välitä, et ole tehnyt mitään väärää. Joudut vain syntipukiksi.
Hommatkaa tosiaankin vaikka mummo tms sinne exälle lapsenvahdiksi siksi aikaa, kun äidillä on pakollisia menoja. Tai ihan maksettu lapsenvahti. Tai voihan miehesikin mennä hoitamaan lapsia sinne exälle menojen ajaksi, mutta sittenkin tarvitaan varasuunnitelma, että hän pääsee tarvittaessa lähtemään sairaalaan.
Jo olemassa olevat lapset tulisi ottaa huomioon ensinmäisenä.