Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisitkö siitä, jos joku kysyisi sinulta, että oliko joku edesmennyt henkilö sukua sinulle?

Vierailija
14.02.2019 |

Miten on?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kysyjästä.

Vierailija
2/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalta tuntuu kuin elävänkin henkilön kanssa. Puuduttavaa jankkaamista. Suomessa on joku ihmeen vaikeus tajuta, että sama sukunimi ei välttämättä tarkoita sukulaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalta tuntuu kuin elävänkin henkilön kanssa. Puuduttavaa jankkaamista. Suomessa on joku ihmeen vaikeus tajuta, että sama sukunimi ei välttämättä tarkoita sukulaisuutta.

Voihan kysyjällä kuitenkin olla myös hyvä syy olettaa, että henkilö oli sukua.

Vierailija
4/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.. en nyt mitenkään erityisesti pitäisi, mutta eipä se haittaisikaan. Täysin neutraali kysymys mielestäni. Näin pienessä maassa ihan ymmärrettävää ajatella, että samansukuniminen saattaisi olla sukua. Varsinkin jos sukunimi on jotain muuta kuin Korhonen tai Virtanen.

Vierailija
5/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Saa kai sitä kysyä, ei mitään ihmeellistä. En nyt ymmärrä miksi edes kysyt tälläistä. Ja miksi vastaajat olettavat että joku kysyy sen takia että on sama sukunimi. Suurin osa mun sukulaisista on sellaisia joilla on eri sukunimi kuin mulla. Ja mitä merkitystä sillä on onko se johon sukulaisuutta kysytään edesmennyt vai elävä?

Vierailija
6/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: Miksi kysyt tällaista?

Vierailija
7/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Saa kai sitä kysyä, ei mitään ihmeellistä. En nyt ymmärrä miksi edes kysyt tälläistä. Ja miksi vastaajat olettavat että joku kysyy sen takia että on sama sukunimi. Suurin osa mun sukulaisista on sellaisia joilla on eri sukunimi kuin mulla. Ja mitä merkitystä sillä on onko se johon sukulaisuutta kysytään edesmennyt vai elävä?

Isä hermostui kerran minulle hirveästi ja sanoi, että "anna olla haudassa", kun ajattelin kysyä eräältä henkilöltä oliko eräs jo tuolloin vuosikymmeniä sitten kuollut henkilö sukua hänelle.

Vierailija
8/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen outo kysymys taas. No, tälle palstalle ei varmaan mikään ole outoa.

Vaikea kuvitella, että joku erityisesti "pitäisi" tuosta kysymyksestä. Tai vaihtoehtoisesti olisi pitämättä.

Vierailija
9/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä isä tiesi sinun ajatuksesi (että aiot kysyä "eräältä henkilöltä" tästä toisesta "eräästä henkilöstä").

Voi vitsi, tämän täytyy taas olla Ammattivalittajan ehtymätöntä ajatuksenvirtaa...

Vierailija
10/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos kysyy hyvällä =)

Vierailija
11/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä isä tiesi sinun ajatuksesi (että aiot kysyä "eräältä henkilöltä" tästä toisesta "eräästä henkilöstä").

Voi vitsi, tämän täytyy taas olla Ammattivalittajan ehtymätöntä ajatuksenvirtaa...

Anteeksi, ilmaisin ilmeisesti epäselvästi. Sanoin sen hänelle ääneen. Eli olin siis ajatellut tehdä noin kuin sanoin.

Vierailija
12/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä hermostui kerran minulle hirveästi ja sanoi, että "anna olla haudassa", kun ajattelin kysyä eräältä henkilöltä oliko eräs jo tuolloin vuosikymmeniä sitten kuollut henkilö sukua hänelle.

Erikoinen ajatusmalli, että kuolleista ei saisi puhua. Kyllä minä sen ymmärrän, että ei pidetä sopivaa vatvoa ihan kaikkea juuri kuolleen historiasta (esim. Nykäsestä kirjoittelu), mutta en siinä mitään pahaa näe, että neutraalisti puhutaan. 

Vierailija
13/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pitäisinkö minä?

Tarkoitat varmaan kysyä, pitäisikö minun isäni siitä, että aion kysyä eräältä henkilöltä, onko eräs kuollut henkilö tälle eräälle henkilölle sukua.

Vierailija
14/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan kysyä, pitäisikö minun isäni siitä, että aion kysyä eräältä henkilöltä, onko eräs kuollut henkilö tälle eräälle henkilölle sukua.

Enkä tarkoita, vaan tarkoitan sitä, että kun isäni käski minua olemaan tekemättä niin, niin ajattelin, että se ei ole hyvien tapojen mukaista.

Vierailija
15/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ap, minkä ikäinen olet? Alakoulussa? Yläkoulussa?

Vierailija
16/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä tarkoita, vaan tarkoitan sitä, että kun isäni käski minua olemaan tekemättä niin, niin ajattelin, että se ei ole hyvien tapojen mukaista.

En ole koskaan aiemmin kuullut, että joku kieltäisi kuolleesta puhumisen. Täysin normaalia ja hyvien tapojen mukaista varmaan kaikkien muiden paitsi isäsi mielestä. Jos siis pysytään asiallisella linjalla. Ja sukulaisuuden kysyminen on täysin asiallista.

Vierailija
17/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas nyt taas.

Ihan normaalia kysyä, että oletko muuten sukua sille ja sille. Ei ole törkeää eikä hyvien tapojen vastaista. Eikö itseltäsi muka ole koskaan kysytty tai et ole kuullut kenenkään muun kysyvän keneltäkään?

Vierailija
18/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä näkee kun tarpeeksi kauan av:ta lukee.... Eipä olisi itselleni koskaan tullut mieleen, että tällaiseen asiaan voisi liittyä jokin ongelma. 

Vierailija
19/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas nyt taas.

Ihan normaalia kysyä, että oletko muuten sukua sille ja sille. Ei ole törkeää eikä hyvien tapojen vastaista. Eikö itseltäsi muka ole koskaan kysytty tai et ole kuullut kenenkään muun kysyvän keneltäkään?

Ehkä ap:n isä on ajatellut, että ap:n ei ole soveliasta kysellä jostain vuosikymmeniä sitten kuolleesta, kun eivät todennäköisesti ole eläneet samaan aikaan.

Vierailija
20/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas nyt taas.

Ehkä ap:n isä on ajatellut, että ap:n ei ole soveliasta kysellä jostain vuosikymmeniä sitten kuolleesta, kun eivät todennäköisesti ole eläneet samaan aikaan.

Anteeksi MITÄ?

Ihmisen on soveliasta puhua vain henkilöistä, jotka ovat eläneet samaan aikaan kuin hän itse??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme