Mitä puoluetta pienituloisen pätkätyöläisen kannattaa äänestää?
Olen suorittanut humanistisen alan korkeakoulututkinnon, joka ei siis suoraan pätevöitä mihinkään tiettyyn ammattiin. Olen tehnyt omalla alallani lähinnä äitiyslomasijaisuuksia ja lyhyehköjä projektitöitä; välillä olen ollut tavallisissa "duunari"-hommissa mm. virastoissa. Pitkiä työttömyysjaksoja on vähän väliä, eikä tulevaisuus varsinaisesti tämän suhteen näytä yhtään valoisammalta. Tukiviidakossa rämpiminen on tullut tutuksi, ja aktiivimallikin ehti lohkaista palan parin kuukauden työttömyyskorvauksista. Muutama vuosi sitten olin lähellä todellista ahdinkoa, kun mursin oikean ranteeni, ja olin aika pitkään työkyvytön. Olen aiemmin äänestänyt vihreitä, mutta en enää ole varma, onko se kaltaiselleni tyhjätaskulle paras valinta..
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita aiheita huomioimatta, jos tuo on valintaperusteesi niin Vasemmisto, sen jälkeen SDP.
Demarit ovat kaikkein vanhoillisimpia mitä tulee työelämän ja sosiaaliturvan uudistuksiin. On helppo hokea samoja vanhoja iskulauseita. He eivät ole vieläkään myöntäneet että pätkätyöläisyys on tietyillä aloilla myös tulevaisuus jota ei voi muuttaa kokopäivätyöksi seuraavaksi 40 vuodeksi. Heille ihminen on joko töissä tai työtön, ja he panostavat kokopäivätyössä olevien aseman parantamiseen. Onko heillä selvää kantaa ilmaistyövoiman käyttöön - tämä vie nuorilta matalapalkkatyöt, kuten myös vähemmän koulutetuilta?
Juuri tämän takia en äänestä demareita. Ilmaistyövoimaan suhtautuvat myönteisesti käsittääkseni. Siinä toinen syy.
Pätkätyöläisen, pienituloisen kannattaa äänestää Vasemmistoliittoa. Vihreät on myös edistyksellinen, mutta enemmän oikealla.
Vasemmistoliitolla on toki suuret lupaukset, mutta en luota talousosaamiseen. Kuka käy enää matalapalkkatöissä jos saman saa vassareiden ehdottamana perustulona? Perustulon pitäisi olla tarpeeksi pieni, ja asumiskulut huomioitava päälle. Vihreillä sentään jotain rotia. Olen itse enemmän oikealla, enkä häpeä sitä. Jostain on joskus myös osattava luopua.
Tässä pähkinänkuoressa: jos haluat valtion konkkaan, äänestä vasemmalle.
Paskanvatkaaja kirjoitti:
Piraattipuolue, SDP, Vasemmistoliitto, vihreät.
Huonoimmat vaihtoehdot ovat Kokoomus, Siniset, ja liike-nyt.
Persut kai se huonoin on. Monestakin syystä, mutta myös siksi, että ajavat Suomessa kovinta oikeistolaista politiikkaa ja fanittavat Trumpia.
Persut vastustaa ulkomaista työvoimaa joka vie työpaikkoja. Puhutaan 2-300000 työpaikasta.
Entä vihreät? Mitä hyviä ja huonoja puolia heissä on pienituloisen äänestäjän kannalta?
Puoluetta, joka toimii niiden asioiden puolesta, joita itse haluaa edistettävän.
Miksi oletetaan, että jokainen äänestäjä etsii omaa etuaan?
Seuraa sydäntäsi:
"The heart of the wise inclines to the right, but the heart of the fool to the left." —Ecclesiastes 10:2
Persut nyt ei välitä yhtään kenestäkään, turha niitä on ehdottaa. Pakko vastata vasemmisto.
Samaa olen pohtinut ja näyttää siltä että minunkin ääni menee vasemmistoliiton suuntaan, vaikka heillä onkin joissain asioissa arveluttavia linjauksia. Sdp kyykyttää työttömiä minkä ehtii, vihreät ovat rikkaita haihattelijoita, persuista en tiedä ovatko oikealla vai vasemmalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita aiheita huomioimatta, jos tuo on valintaperusteesi niin Vasemmisto, sen jälkeen SDP.
Demarit ovat kaikkein vanhoillisimpia mitä tulee työelämän ja sosiaaliturvan uudistuksiin. On helppo hokea samoja vanhoja iskulauseita. He eivät ole vieläkään myöntäneet että pätkätyöläisyys on tietyillä aloilla myös tulevaisuus jota ei voi muuttaa kokopäivätyöksi seuraavaksi 40 vuodeksi. Heille ihminen on joko töissä tai työtön, ja he panostavat kokopäivätyössä olevien aseman parantamiseen. Onko heillä selvää kantaa ilmaistyövoiman käyttöön - tämä vie nuorilta matalapalkkatyöt, kuten myös vähemmän koulutetuilta?
Juuri tämän takia en äänestä demareita. Ilmaistyövoimaan suhtautuvat myönteisesti käsittääkseni. Siinä toinen syy.
Pätkätyöläisen, pienituloisen kannattaa äänestää Vasemmistoliittoa. Vihreät on myös edistyksellinen, mutta enemmän oikealla.
Vasemmistoliitolla on toki suuret lupaukset, mutta en luota talousosaamiseen. Kuka käy enää matalapalkkatöissä jos saman saa vassareiden ehdottamana perustulona? Perustulon pitäisi olla tarpeeksi pieni, ja asumiskulut huomioitava päälle. Vihreillä sentään jotain rotia. Olen itse enemmän oikealla, enkä häpeä sitä. Jostain on joskus myös osattava luopua.
Tässä pähkinänkuoressa: jos haluat valtion konkkaan, äänestä vasemmalle.
Vaikka valtiolla on siellä piikkilankojen takana gulagilla satoja tuhansia ilmaisia työläisiä, kuten laitavasemmiston valtaannousun jälkeen on poikkeuksetta käynyt? Ruokaakaan ei pahemmin anneta, joten halvaksi tulee! Mikä voisi mennä pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan. Heillä on yhteinen puolueesta riippumaton intressi kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen.
Kansanedustajilla on yhteinen puolueesta riippumaton intressi säilyttää asemansa eliitissä, pysyä eduskunnassa, kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen. Siksi he toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan.
Puolueiden väliset erot ovat jo vuosikymmenien aikana vakiintuneet, eikä puolueilla ole oikeaa halua suureen muutokseen, joka voisi olla rapauttaa kansalaisten luottamusta tai puolueiden tasapainoa. Persujen menestys vaaleissa on aiheuttanut kaikille muille puolueille ongelmia. Koska Persut ovat käyneet kaikkien muiden puolueiden reviirillä, ja siksi loukanneet vanhojen puolueiden vakiintuneita käytäntöjä ja sopimuksia.
Muut puolueet ovat saneet persuista yhteisen vastustajan, jota vastaan käydään yhteistuumin yli puoluerajojen niin vasemmistossa kuin Kokoomuksessakin. Siksi Persut uutena puolueena saa rajua dissaamista vanhoilta puolueilta, mikä näkyy myös lehdistössä ja mediassa.
Puolueiden intressi on oman aseman säilyttäminen ja yhteisymmärryksessä muiden puolueiden kanssa, omien etujen vaaliminen, mieluiten niin että kansa luulee puolueiden olevan hyvinkin erimielisiä toisten puolueiden kanssa. Todellisuudessa puolueet punovat keskenään juonia jotta voivat säilyttää asemansa mahdollisimman suuren oman hyödyn kera. Puolueiden keskinäiset erimielisyydet ovat vain silmänlumetta, jolla saadaan vaikutelma halusta asioiden muuttamiseksi. Mikään ei kuitenkaan muutu vuosikymmennissäkään, koska puolueet ovat tyytyväisiä asemaansa näin. Oikeaa muutosta haluavat vaiennetaan hiljaisksi.
Persut ovat horjuttaneet vanhojen puolueiden tasapainoa ja siksi ovat kaikkien puolueiden hampaissa. Persut ovat yksin muiden puolueiden puristuksissa eivätkä siksikään pääse muiden puolueiden kanssa jaolle, jossa jaetaan sulle-mulle periaatteella etuisuuksia kansan selkänahasta.
Siksi Persut ovat ainoa kansan etua ajava puolue joka ei veljeile muiden puolueiden kanssa kansaa vastaan.Siksi Persut.
Takinkääntäjien ykkösiä. Viineri maistuu ja huijataan itselle kaikki rahallinen hyöty minkä irti saa. No kunhan ette Kepua äänestä, niin siitä vaan, senkun äänestätte.
Puhut sinisistä. Pitäisikö sinun vähän tutustua politiikkaan ennen kuin lässytät tyhmiä täällä.
Kokoomus on ainakin väärä valinta kaikilta sektoreilta.
Rikkaiden ja rikkaiksi luulevien puolue.
Lapsilisät ja kaikki tuet pienennetty Kokoomuksen vanavedessä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on ainakin väärä valinta kaikilta sektoreilta.
Rikkaiden ja rikkaiksi luulevien puolue.
Lapsilisät ja kaikki tuet pienennetty Kokoomuksen vanavedessä.
Olen myös yliopistokoulutettu vähätuloinen.
Vihreissä ja vasemmistoliitossa häiritsee liika liberaalisuus ja bensa-autojen vastustaminen.
Minä tarvitsen halpaa Bensa-autoa!
Persujen johtaja pitää työkkärikorvausta ja muita sosiaalietuja luksuspalveluina.
Pienituloisen ei kannata äänestää persuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös yliopistokoulutettu vähätuloinen.
Vihreissä ja vasemmistoliitossa häiritsee liika liberaalisuus ja bensa-autojen vastustaminen.
Minä tarvitsen halpaa Bensa-autoa!
Et tarvitse kokoomusta
Halla-ahon äly jää vain tyhmältä huomaamatta.
Siksi Persut.
Haluaisitko näin yhteiskuntaopin pistokokeena selittää meille, mitä vaaditaan, että pääsee eduskuntaan?